Afgelopen maandag (20/7) de Ziggo Connectbox benodigd voor het Giganet ontvangen. Vanaf dat moment is het niet mogelijk om deze nieuwe modem geactiveerd te krijgen. Verschillende telefoontjes en tips, etc.. verder en op moment (wo 22/7) geen enkele stap verder. De connectbox wil niet geactiveerd worden. Ik kreeg maandag te horen dat mijn ‘oude’ Arris modem nog aan mijn abonnement gekoppeld stond. In ieder geval kwamen de serienummer van het modem (Connectbox) niet overeen met het serienummer dat bij ZIGGO in het systeem staat.
Ik begrijp het gewoonweg niet. In hoeverre moet het zo moeilijk zijn om een oude modem uit het systeem te krijgen en een nieuwe geactiveerd. Ik heb verschillende toelichtingen gehad er zijn verschillende oplossingen aangedragen. Niets….en dan ook niets helpt. En geen internet..mobiele data verdampt.
Wellicht dat één van de moderators hier op het Community iets voor mij kan betekenen. Ik las dat ZIGGO ruim een jaar geleden het probleem met het activeren van de Arris modems al kende. Hoe is het mogelijk dat dit probleem nu nog speelt?
Alvast dank.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemorgen @hjbl en welkom op de Community!
Logisch dat je ontzettend aan het balen bent dat je nieuwe modem niet actief komt te staan. Ik heb je gegevens erbij gepakt voor een kijkje achter de schermen en om te checken wat er nu eigenlijk aan de hand is. Ik zie hier dat de order om je modem actief te zetten, vast is gelopen. Dit is helaas een proces wat ik niet voor je kan versnellen, de afdeling die dit op dient te lossen loopt op het moment ontzettend achter. Ook heb ik voor je gekeken of ik het Vodafone 06-nummer wat bij ons bekend is nog kan voorzien van 50gb Extra data zodat je niet zonder zit in de tussentijd echter ik zie dat dit al is gelukt. In dit geval moet ik je dus helaas vragen om af te wachten.
Mariska, dank voor je reactie.
Klopt dat indd det Wifi-backup bundel is toegevoegd aan mijn Vodafone databundel. Maar hoe is het in deze moderne tijd mogelijk dat ZIGGO niet in staat is om na vier dagen nog steeds geen voortgang te realiseren. Eigenlijk te triest voor woorden.
Echter mijn problemen zijn geenszins opgelost hiermee. In deze tijd van thuiswerken en het werken in de cloud is ‘slechts’ een hotspot vanaf mijn mobiel nagenoeg onmogelijk. Ten eerste slechte dekking van Vodafone in mijn woning, regelmatig uitval van de mobiele dataverbinding. Ten tweede is de 4G-verbinding zodanig traag dat het werken nagenoeg niet mogelijk is. Snelheden van meer dan 10 jaar terug. Ten derde: het printen. Zie bovenstaande.
Hoe denkt ZIGGO dit probleem zo snel mogelijk op te lossen? Als zakelijke klant betaal ik meer dan een particuliere/privé contract. Ik betaal meer voor ‘service', problemen worden sneller opgelost, etc… Dit is mij althans door ZIGGO mede gedeeld. Daar betaald u dus al klant ‘iets’ meer voor. In de praktijk:….. niets in minder waar.
Tsja, wat nu. Mariska vertelt eerlijk dat ze op die afdeling kennelijk met de handen in het haar zitten om problemen te fixen. Je bent niet de enige. Maar afwachten. Jammer dat het via de Hotspot van de Phone niet lukt. Met een goede verbinding is nog wel te werken, heb ik ervaren.
en daar ligt helaas nu het probleem. Ik heb dus helaas geen goede verbinding.
En daar betaal ik nu meer dan € 100 per maand. Jammer genoeg.
Ik snap heel goed dat het niet het gewenste antwoord is, zeker! Dat verandert het antwoord jammer genoeg niet.
Ik kan er niets over vinden in eerdere notities van collega's dus: als je het oude modem nog hebt dan kun je deze aansluiten zodat je, tot je het probleem met het nieuwe modem op is gelost, gebruik kan maken van je internetverbinding. Heb je dit modem niet meer dan zit er echt niets anders op dan afwachten. Uiteraard kun je contact opnemen met de klantenservice op het moment dat alles weer werkt zodat we een compensatie van het abonnementsgeld in orde kunnen maken voor je.
Dank voor uw klantvriendelijkheid.
Oude modem is nog aanwezig. De werkt niet meer daar de nieuwe modem 'dwars' ligt.
Tijd is geld, zeker voor zakelijke klant.
Ik behandel (en communiceer met) mijn klanten niet op de wijze. Dan ben ik deze wel kwijt.
Maar dank voor uw sympathie.
@Mariska Ziggo schreef: “als je het oude modem nog hebt dan kun je deze aansluiten zodat je, tot je het probleem met het nieuwe modem op is gelost, gebruik kan maken van je internetverbinding.”
Mogelijk kan zij het oude modem weer activeren? @hjbl
Goedemiddag, dat heeft de klantenservice Zakelijk reeds geprobeerd.
Helaas geen succes dus.
Dank in ieder geval voor de input.
@hjbl Dat is jammer en dan is het inderdaad een goede vraag waar je meer voor betaald als de beloofde service er niet is.
Het veranderd nu niets aan je situatie, maar dan had je net zo goed een goedkoper consumenten abonnement kunnen hebben met een reservelijn van een andere provider, zo heb ik het 10 jaar lang zakelijk gehad en amper nodig gehad gelukkig, maar toch wel handig als er uitval is.
In ieder geval snel succes gewenst.
Daar zit ik nu dan ook hard aan te denken.
Morgen ga ik kijken naar vervolgstappen en alternatieven.
Hier het zelfde probleem Modem activatie Connectbox (Giga) onmogelijk. Zit sinds 09-07 zonder internet. Ziggo krijgt gewoon weg de modem niet geactiveerd. Nu is het verhaal weer dat niet de juiste IT afdeling er mee bezig was. Wij moeten wederom maar wachten, wachten en wachten. De vermeende IT afdeling kan of wil niet aangeven wanneer het probleem verholpen wordt. Diep Triest dat 2 IT reuzen Ziggo - Vodafone een simpele modem niet geactiveerd krijgen. Daar zit je dan thuis werken in Corona gaat niet. Al 14 dagen
Het verhaal gaat onder enkele Ziggo monteurs rond dat er bij Ziggo een groot intern probleem is waar niet over gecommuniceerd wordt (mag) worden!
wellicht heeft dit met ons probleem te maken. Hopelijk niet
Zo te horen waarschijnlijk wel. Ik krijg ook steeds tegenstrijdige verhalen van de klantenservice. Dan staat mij nog een hoop ellende te wachten. Als ik hoor dat bij jou het al speelt vanaf 9/7.
En het maakt ze ook totaal niets uit. Bijna cynisch klinken ze aan de lijn.
Maar met alternatieven komen, tussentijdse tijdelijke oplossingen. Nee totaal niet, wacht maar is het antwoord.
Klantenservice probeert hun best te doen. Maar kunnen helaas niks betekenen. Willen graag, maar helaas. Zelfs Ziggo monteurs , kunnen alleen een ticket aanmaken naar die IT afdeling. En dan is het afwachten. En ….. het blijft stil.
Service en communicatie laat op zijn zachtst gezegd te wensen over.
Overstappen naar Ziggo Zakelijke is dus ook geen optie!
Nee.
ZIGGO beloofd betere en snellere service. Echter dit komt ZIGGO totaal niet na.
Je betaald extra voor .... niets. Loze woorden.
Helaas.
Ik weet nu in ieder geval wel dat ik niet de enige ben.
Jep die indruk wordt nu wel gewekt door het uitblijven van goede communicatie. Alleen al het feit dat ze geen tijdsbestek willen of kunnen geven zegt veel!
Precies en wij, de klant, zijn weer de dupe.
De vermeende IT afdeling die het probleem wel kan, of zou moeten (Kunnen) oplossen heet: Provisioning. Naar verluidt.
Oké, dan morgen maar weer eens bellen. En doorvragen naar deze afdeling.
Bijzonderheden laat ik via dit medium dan wel weten.
Prima ?? . Succes
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.