Afgelopen maandag (20/7) de Ziggo Connectbox benodigd voor het Giganet ontvangen. Vanaf dat moment is het niet mogelijk om deze nieuwe modem geactiveerd te krijgen. Verschillende telefoontjes en tips, etc.. verder en op moment (wo 22/7) geen enkele stap verder. De connectbox wil niet geactiveerd worden. Ik kreeg maandag te horen dat mijn ‘oude’ Arris modem nog aan mijn abonnement gekoppeld stond. In ieder geval kwamen de serienummer van het modem (Connectbox) niet overeen met het serienummer dat bij ZIGGO in het systeem staat.
Ik begrijp het gewoonweg niet. In hoeverre moet het zo moeilijk zijn om een oude modem uit het systeem te krijgen en een nieuwe geactiveerd. Ik heb verschillende toelichtingen gehad er zijn verschillende oplossingen aangedragen. Niets….en dan ook niets helpt. En geen internet..mobiele data verdampt.
Wellicht dat één van de moderators hier op het Community iets voor mij kan betekenen. Ik las dat ZIGGO ruim een jaar geleden het probleem met het activeren van de Arris modems al kende. Hoe is het mogelijk dat dit probleem nu nog speelt?
Alvast dank.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hjbl wrote:
Alex,
Heb jij zicht op hoe lang het nog eventueel gaat duren voordat er een definitieve oplossing gerealiseerd is?
Helaas, geen enkele op dit moment. Als ik meer informatie had gehad, had ik het direct laten weten.
GewoonIk wrote:
Alex ter info: er is inmiddels contact gelegd met de betreffende collega, na 1 gemiste oproep.
Klopt deze collega heeft mij nu onder zijn hoede. Bedankt voor je bericht.
Goed om te horen!
Dank alvast.
Dit bericht is van 2 maanden geleden maar nu ook hier problemen na een nieuw modem. Al 11 dagen met een slecht werkend modem doordat het bij af en aanmelden van het modem bij ziggo niet goed gegaan is. Al 2 orders aangemaakt en ook geescaleerd volgens de telefonisten. Geen telefoon, geen opgenomen programma’s kunnen bekijken, geen on demand en een internetsnelheid van 1 mb. Alles is doorgemeten en zit goed aangesloten alleen een conflict waarbij dit handmatig moet opgelost worden.
niemand die mij verder kan helpen. Als vanaf dag 1 bij chello toen nog. Zeer tevreden geweest maar dit is waardeloos.
wie zit er te snurken of op de verkeerde plek?
Hi @Freckles64, goed dat je je hier meldt!
Helaas is er inderdaad een order vastgelopen bij je account. Niemand zit te slapen, we werken met man & macht eraan om dit te verhelpen, hoewel ik me kan voorstellen dat je dat gevoel nog niet hebt. We moeten helaas even afwachten op dit moment.
Wat is dit erg! Ik wilde juist gaan overstappen naar de Connectbox giga, maar.ik werk thuis en kan echt geen weken zonder verbinding,want dat riskeer ik dus als ik overstap. Echt slecht dit. Ik blijf nog wel even bij mijn oude modem.
Inmiddels zijn we nu 22 dagen verder. Al verschillende medewerkers aan de telefoon gehad en nog niets opgelost. Alleen de melding, wij kunnen niets voor u betekenen. Maandag de kaatste medewerker aan de telefoon gehad die zelf belde dat ze het niet voor elkaar kregen.
Ik zei dat ik misschien kon opzeggen en opnieuw afsluiten maar ze konden niets. Niets opzeggen. Niets toevoegen. Alleen wachten tot de desbetreffende afdeling het oppikt.
Eerlijk, meer dan 3 weken en nog niets opgelost.
Alex Ziggo wrote:
Hi @Freckles64, goed dat je je hier meldt!
Helaas is er inderdaad een order vastgelopen bij je account. Niemand zit te slapen, we werken met man & macht eraan om dit te verhelpen, hoewel ik me kan voorstellen dat je dat gevoel nog niet hebt. We moeten helaas even afwachten op dit moment.
Dit is dus ook al 11 dagen geleden
hoeveel geduld moet een mens op kunnen brengen?
Ik heb hetzelfde probleem sinds 21 oktober, wel netjes gecompenseerd met 4G bundel dus ik kan in ieder geval iets.
Ik zit met het zelfde probleem en eerlijk gezegd vind ik het ronduit schandalig hoe ze er mee omgaan bij Ziggo. Door dat het niet vrijgegeven kan worden heb je geen TV en ook geen Internet, het is dat er geen andere optie is (daarom zijn ze ook zo laks) anders was ik per direct bij Ziggo vertrokken.
Je krijgt de spullen binnen een dag maar vervolgens ben je dagen aan het wachten op een fout bij Ziggo zelf (in mijn geval 3 dagen tot nu toe), telkens weer beloven ze je dat binnen 24 uur alles werkt de laatste keer zelfs 4 uur maar niks doet het. De modem werkt en intern netwerk is perfect. Het vrijgeven van je modem is waar het fout gaat bij Ziggo en dat ze dit probleem nog niet hebben verholpen of aangepast gaat helemaal nergens meer over. De mensen op de klanten service kunnen hier niks aan doen maar de mensen intern bij Ziggo moeten zich de ogen uit hun kop schamen dat ze zo werken. een klant moet geholpen worden binnen 24 uur daar betalen we dik voor dus doe dat dan ook.
Ik heb me ook laten ‘verleiden’ tot Ziggo. Mede vanwege de connect box.
zelfde probleem : modem kan niet geactiveerd worden. En Ziggo kan idd niet aangeven hoe lang dit kan duren.
Wat een flut organisatie.
Wil ook liefst van mijn abonnement af maar dat is ook heel lastig. Je zou toch verwachten dat ziggo eventjes geen nieuwe abonnementen accepteert voordat ze dit opgelost hebben , maar nee hoor.
Is het bij jou inmiddels opgelost en werkt je modem?
Het is ontzettend waardeloos, @Reinhard. Ik zie dat je inmiddels een eigen topic hebt die mijn collega in beheer heeft. Ik hoop spoedig op een oplossing.
Zelfde probleem met activatie Connectbox na overstappen ander abonnement. Nu 4 dagen zonder…zelfde soort antwoorden als hierboven van medewerkers, monteur en moderator. Te triest…lijkt een ingestudeerd verhaaltje geleerd tijdens interne workshop: “hoe om te gaan met klanten met modem activatie problemen”
@hjbl Ben ook benieuwd wat die “bypass” inhoud? Had je dan ook toegang tot on demand en streamings diensten zoals bijvoorbeeld Netflix.
Zit nu al 5 dagen zonder en de berichten die ik lees maken mij weinig hoopvol op een korte termijn oplossing. Hoe lang heeft het nu uiteindelijk bij jou geduurd eer alles weer naar behoren werkte?
mvg
Ronald
Help wij zijn online les aan het geven.
Vandaag giganet gekregen.
Niemand binnen Ziggo krijgt hem verbonden.
Dit kan echt niet.
Moeten thuis les geven.
Wij zijn radeloos
Hi @Jrarnhem,
Juist in deze tijd wil je natuurlijk niet zonder zitten! Maar goed nieuws: Het lijkt erop dat alles weer werkt op dit moment, klopt dat?
Hoi Alex.
Houtje touwtje werkt het weer.
Men krijgt de 1gb niet voor elkaar op ons adres.
meerdere keren gebeld vandaag.
Er zit bij Ziggo iets administratief goed fout op ons adres.
Wat weet men niet.
Top dat het in ieder geval weer werkt! En inderdaad, ontzettend gek dat dit zo moeizaam ging. Ik zie op dit moment ook geen beren op de weg om je om te zetten naar gigabit, je hebt tevens al het juiste modem.
We kunnen altijd een nieuwe poging doen, maar ik snap ook als je het eerst even wil laten rusten.
@Alex Ziggo dank voor jouw antwoord.
Ik durf het niet meer aan.
Wij zijn op dit moment zo afhankelijk van internet.
Deze poging is namelijk al 3 keer mislukt met gevolg dat wij zonder internet zaten.
@Alex Ziggo nou nou.
Het heeft even gekost, maar het modem is nu geactiveerd.
Dit is bevestigd per mail en na reboot van het modem toch maar even een paar testen gedaan voor de snelheid.
Ik heb de meest positieve maar bijgevoegd.
bedroevend
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.