Beste Forumleden,
Met verbazing lees ik soms de reacties van de Ziggo-moderator die langs komt op het community forum. Na het beschikbaar stellen van ipv6 bij een modem in bridge-mode kunnen klanten met een verouderd modem een Ubee-modem toegestuurd krijgen. Als je ongelukkigerwijs helaas een Connectbox bezit moet je op je knieën om een fatsoenlijk Ubee-modem (zonder Wifi, ook volstrekt overbodig met een eigen router) te bemachtigen. Soms met het argument dat slechts in uitzonderlijke gevallen het Ubee-modem wordt verstrekt, maar ondertussen deze Ubee-modems met bosjes worden weggeven aan klanten met een een verouderd modem in bridge-mode en een nieuw modem vragen met de toevoeging GEEN Connectbox.
En dat in een tijdperk dat de concurrentie toeneemt (glasvezel wordt in korte tijd ( in het land) beschikbaar). Voorheen was de keus snel gemaakt Kabel of koper, Ziggo was verreweg beter dan het koperlijntje.
Vooropgesteld dat alles hier naar tevredenheid werkt de 300 mbs wordt bij ons gehaald conform het abonnement en ipv6 in bridge-mode werkt probleemloos.
Ook geen problemen met televisie. Bellen geeft zo nu dan een probleem (tijdelijk geen verbinding kunnen maken).
De noodzaak voor een ander modem is hier niet vanwege de wens voor een eigen modem- router binnenkort.
Ik begrijp dat klanten met een modem in bridge-mode niet een tweederangs Connectbox willen, waarbij zij de overbodige Wifi-functionaliteit laten uitschakelen. Het Ubee-modem heeft geen overbodige functies die uitgeschakeld moeten worden.
In januari 2022 is het eindelijk zo ver dan moet Ziggo een eigen modem-router toestaan, de keuze voor het modem is al gemaakt. De Connectbox kan dan worden ontkoppeld en op zolder worden opgeborgen om op ons adres nooit meer te worden aangesloten.
Ik begrijp dat glasvezel van KPN in februari/maart 2022 beschikbaar komt, zodat als Ziggo de benodigde gegevens voor het modem niet verstrekt de overstap (na meer dan 15 jaar) gemaakt kan worden. En ja, ook over KPN valt wel het een en ander zeggen (ik verwacht dat het gras niet groener is).