De modem valt de laatste tijd regelmatig uit,start wel weer op,maar gebeurt nu steeds vaker.Wellicht moet hij vervangen worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @Ton W, welkom op de Community! Zo te zien heb je al advies gekregen van @tobiastheebe (waarvoor dank) en nu ligt de bal bij ons. Ik heb je zojuist een nieuw modem toegestuurd, deze ontvang je binnen 3 - 5 werkdagen. Ook heb ik je alvast een nieuwe splitter + kabel toegestuurd, ook deze heb je binnen 3 - 5 werkdagen in huis. Voor beide ontvang je, zodra ze onderweg zijn, een Track & Trace code per mail.
Zodra je de spullen in huis hebt, wil je het dan laten weten? Dan maken we ook nog een monteursafspraak om de hoofdaansluiting te vervangen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem, voorheen Connect Box) toesturen.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Vermoedelijk is er meer aan vervanging toe:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Bij de up en downstreamwaarden staat alleen een V achter,verder niets.
De gehele installatie is zeer verouderd. Een monteursafspraak is noodzakelijk voor het plaatsen van een nieuwe hoofdaansluiting, splitter en kabels.
Zit daar een prijskaartje aan,of valt dat onder service?
Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo en vervangen hiervan is kosteloos. De eerste splitter (hier de CTU-04) en kabels worden in principe ook kosteloos vervangen uit coulance.
Voor de zekerheid kan Ziggo ook een nieuwe splitter met kabels toesturen. Mocht je een TV-kabel langer dan 5 meter c.q. van 7,5/10 meter nodig hebben, dan kun je deze met klantkorting aanschaffen via de Ziggo Randapparatuur.
Hey @Ton W, welkom op de Community! Zo te zien heb je al advies gekregen van @tobiastheebe (waarvoor dank) en nu ligt de bal bij ons. Ik heb je zojuist een nieuw modem toegestuurd, deze ontvang je binnen 3 - 5 werkdagen. Ook heb ik je alvast een nieuwe splitter + kabel toegestuurd, ook deze heb je binnen 3 - 5 werkdagen in huis. Voor beide ontvang je, zodra ze onderweg zijn, een Track & Trace code per mail.
Zodra je de spullen in huis hebt, wil je het dan laten weten? Dan maken we ook nog een monteursafspraak om de hoofdaansluiting te vervangen.
Dank voor jullie snelle reacties,zodra het in huis is laat ik het weten.
Fijn weekend toegewenst!
Beste Community,
Dit probleem met dit modem heb ik ook, tevens updruk splitter vervangen door een ziggo gecertificeerd model, probleem blijft, ook het modem direct zonder splitter gebruikt, probleem blijft, ook antenneversterker gebruikt, probleem blijft. Ook heeft het modem slechte wifi en een kapotte LAN poort. Hopelijk kan ik een vervanger opgestuurd krijgen.
Ik weet dat ik geen nieuwe info toevoeg maar dit is mijn enige manier om met Ziggo in contact te komen, via de telefoon geen doorkomen aan, na een half uur opgehangen. Alvast bedankt.
@Udo1 Ik vraag graag een nieuwe modemrouter aan voor je bij de moderators. Om te bepalen of er meer aan vervanging toe is:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Best Monica,
Vanmiddag is het pakket al afgeleverd,de splitter en kabel kan ik niet gebruiken, het niet past op mijn aansluiting in de muur,de kabel die op het kastje zit past wel op de modem,alles werkt prima.Graag zie ik een monteur langskomen hoe we die nieuwe kabel wel kunnen gebruiken.
M.vr .gr Ton
Beste Super Expert,
bedankt voor de snelle reactie, hierbij de foto van mijn Ziggo aansluiting. (de rood gemerkte kabel gaat naar het modem)
@Ton W Heb je ook het nieuwe modem ontvangen? Voor het aansluiten van de nieuwe splitter en kabel moet inderdaad een monteur langskomen voor het vervangen van het oude AOP. De splitter CTU-04 komt te vervallen. Verder is het nog noodzakelijk om de TV-kabel te (laten) vervangen.
Ik heb de moderators ingelicht zodat een monteursafspraak kan worden ingepland.
@Udo1 Het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd maar zou nog moeten voldoen. Er is wel nieuw aansluitmateriaal (splitter POA-01-B en twee stuks IEC/F-kabel t.b.v. modem en versterker) nodig naast een nieuwe modemrouter. Verder mist een afsluitweerstand op de versterker.
Ik heb de moderators gevraagd of zij een nieuwe modemrouter met aansluitmateriaal kunnen toesturen.
@tobiastheebeJa ,ik heb de modem ontvangen,het werkt tot nu toe prima,
bedankt voor je snelle reactie,de monteur kan langs komen inderdaad.
De spullen waren gisteren binnen,al iets bekend voor een afspraak met een monteur?
Ik verwacht dat een moderator in de loop van vandaag langskomt om dit topic verder op te pakken.
Goedemorgen @Ton W
Ik heb een afspraak gemaakt met onze monteur op do 20-01-2022 8:00-13:00 uur.
Mocht dit niet uit komen, kun je vanaf vanavond de afspraak wijzigen in Mijn Ziggo.
Via e-mail zal je de bevestiging van de afspraak ontvangen.
Dank je voor je reactie,de afspraak staat genoteerd!
Beste Super Expert, nu een week geleden zou er een nieuwe modemrouter naar mij gestuurd worden,
ik dacht dat dit 3 a 5 werkdagen zou duren maar heb nog niets ontvangen, kan dit kloppen of moet ik nog iets anders ondernemen? Alvast bedankt ( de missende afsluitweerstand heb ik weer op mijn versterker gemonteerd 🙂 ).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.