1
Vraag
2
Reacties
JJ12345

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem IP aanpassen naar 192.168.1.1

Goedenavond,

 

Graag wil ik mijn nieuwe internetmodem aanpassen van IP adres 192.168.178.1 naar 192.168.1.1. Nu weet ik dat de ziggo medewerkers op  deze community dit kunnen verzorgen. Graag wil ik deze dan ook vragen om dit voor mij te verzorgen zodat mijn huidig netwerk over kan worden gezet naar het nieuwe modem welke ik heb ontvangen.

 

Tevens wil ik graag mijn externe IP adres van een IPv6 adres aanpassen naar een IPv4 adres. Kunnen jullie dit ook verzorgen of dient de klantenservice dit te doen?

 

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 3934Posts
  • 463Oplossingen
  • 1360Likes

Goedemorgen @JJ12345 

 

Ik heb het verzoek voor je ingediend om je IP range subnet aan te passen naar 192.168.1.0/24. Dit verzoek zal binnen 2 werkdagen worden opgepakt. Mocht je nadien nog niets hebebn gemerkt kan het handig zijn even je modem te herstarten.
Wat betreft je Mijn Ziggo, daarvoor gebruik je een andere gebruikersnaam dan de Community. Jouw Mijn Ziggo is geregistreerd met je e-mailadres 🙂

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19873Posts
  • 1320Oplossingen
  • 9427Likes

Het subnet 192.168.1.0/24 kan worden vrijgegeven door de afdeling InHome Engineering, waarna je dit zelf kunt instellen door aanpassen van de DHCP-scope. Het interface-adres wordt automatisch op .1 ingesteld.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan je verzoek doorsturen naar genoemde afdeling en komt binnenkort langs in dit topic.

 

Je tweede verzoek is niet mogelijk, IPv6 kan niet worden uitgeschakeld op de eRouter. Ieder modem ontvangt tegenwoordig Full Dual-Stack als IP-configuratie voor de eRouter.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3611Posts
  • 466Oplossingen
  • 1453Likes

Een warm welkom op de Community @JJ12345,

Zoals je wenst heb ik je verzoek zojuist gedeeld met de juiste afdeling. Binnen 2 werkdagen is je verzoek uitgevoerd. Tussentijds kun je zelf in de SmartWifi app/web onder Geavanceerde instellingen --> DHCP checken of het al is verwerkt. 

JJ12345
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Vincent!

JJ12345
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Vincent We zijn ondertussen 2 werkdagen verder maar helaas nog geen verandering waardoor we enige overlast met ons thuisnetwerk ervaren. Kun jij na gaan wanneer dit wordt opgepakt?

 

mocht ik met een bepaalde afdeling contact op moeten nemen hoor ik dit uiteraard ook graag. 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19873Posts
  • 1320Oplossingen
  • 9427Likes

Heb je al geprobeerd om de DHCP-scope aan te passen naar 192.168.1.0/24 (bijvoorbeeld vanaf 192.168.1.10 met maximaal 245 leases), eventueel na opnieuw opstarten van het modem (kan via de webinterface)? Je kunt niet zelf contact opnemen met de afdeling InHome Engineering.

JJ12345
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tobiastheebe  Zeker al meerdere malen geprobeerd en ook al diverse keren herstart.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19873Posts
  • 1320Oplossingen
  • 9427Likes

Mijn voorstel is om het tot maandag de tijd te geven, als het maandagavond nog steeds niet mogelijk is, dan kan ik het verzoek nogmaals onder de aandacht brengen.

JJ12345
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tobiastheebe / @Vincent , helaas tot op heden is het nog niet mogelijk om dit aan te passen.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19873Posts
  • 1320Oplossingen
  • 9427Likes

Zojuist heb ik het topic nog even onder de aandacht gebracht van de moderators.

JJ12345
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tobiastheebe , mijn e-mail was nog geregistreerd onder een oud klantnummer, deze heb ik zojuist laten verwijderen van dit oude nummer, graag de moderators laten kijken naar het huis adres of het nieuwe klantnummer.

 

Ik wacht weer even af.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 264Posts
  • 14Oplossingen
  • 103Likes

Je emailadres is gekoppeld aan je meest recente Ziggo acccount nu @JJ12345, dat wil zeggen je aan je meeste recente klantnummer. Lukt het nu wel?

JJ123456

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Renata, helaas lukt het nog niet, ik heb tevens een nieuw account aan gemaakt op de community i.v.m. dat ik de oude niet meer aan kan.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 264Posts
  • 14Oplossingen
  • 103Likes

Oef, dat schiet niet op dus @JJ12345 . Je kunt nog niet inloggen met de nieuwe registratie op de smart wifi app begrijp ik, maar wel op MijnZiggo? Ik kijk graag even met je mee. Zou je daarvoor je adresgegevens in je profiel willen toevoegen?

JJ123456

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Renata, bij deze aan gevuld. Ik kan wel volledig op ziggo in loggen maar niet meer op de community. Tot zo ver geen probleem daar mee maar wil wel graag het IP adres van het modem nu aangepast hebben. Wij hebben hier (werken ook vanuit huis) ondertussen al een week last van het netwerk maar nog geen passende oplossing...

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 3934Posts
  • 463Oplossingen
  • 1360Likes

Goedemorgen @JJ12345 

 

Ik heb het verzoek voor je ingediend om je IP range subnet aan te passen naar 192.168.1.0/24. Dit verzoek zal binnen 2 werkdagen worden opgepakt. Mocht je nadien nog niets hebebn gemerkt kan het handig zijn even je modem te herstarten.
Wat betreft je Mijn Ziggo, daarvoor gebruik je een andere gebruikersnaam dan de Community. Jouw Mijn Ziggo is geregistreerd met je e-mailadres 🙂

 

JJ123456

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jamyla, ik heb hem nu kunnen aanpassen en het thuis netwerkt functioneert ook weer volledig. Bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic