1
Vraag
2
Reacties
J Prijs

Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Modem Gigabox omruilen voor Ubee

Hallo,sinds het connectbox tijdperk ervaar ik veel problemen met het internet vooral met gamen.Er zijn hier 3 maal Ps4 in huis en de modem loopt vaak vast .9 Aug is monteur geweest heeft AOP vervangen. Maar niks opgelost. Monteur heeft gezegt dat volgende stap modem vervanging is. Modem staat in bridge en heb eigen router Asus rt-ax88u.Ik lees hier dus nu dat de Ubee 1318 modem de oplossing kan zijn.

Mvg John

28 Reacties 28
E.T.

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goed dat je over bent gegaan, alle modems van Ziggo met de Intel chipset (Puma) hebben dit probleem.

Bij mij was dit ook het geval, was gewoon niet meer mee te werken. Nu ik ook de ubee heb totaal geen problemen meer. 

Nu nog docsis 3.1 met hogere up/download dan ben ik helemaal blij. Heb  hier nu ook glasvezel van KPN en omdat F1 weg is bij Ziggo zit ik toch met de vraag of ik niet moet overstappen. Ziggo is steeds duurder geworden 😞

J Prijs
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, Dacht dat ik ze erbij had gezet.2021-08-16 (2).png2021-08-16.png

J Prijs
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

De merlin firmware is een top tip.

Mijn dank is groot

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is een bak ruis aanwezig. Dit veroorzaakt de SYNC meldingen en de T3 time out, in dit geval de 10e van een aaneengesloten serie, waarin het modem geen respons van de CMTS ontving, waardoor het de interface is gaan resetten. (herstart).

Een netwerkmonteur lijkt me de aangewezen weg om het coaxsegment te onderzoeken.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@J Prijs Zo te zien lopen de uncorrectables nog veel te hoog op 😞 Ik heb een monteur voor je ingepland voor donderdag 19 augustus tussen 12:00 en 18:00. Mocht dit niet uitkomen kan je de afspraak altijd verplaatsen via MijnZiggo. Hopelijk dat we via die weg de laatste zaakjes op orde kunnen krijgen voor je 🙂

J Prijs
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, Inmiddels is monteur geweest alles gemeten volgens hem was het signaal goed en dat het aan de firmware van de ubee ligt. Verder draait het tot nu toe goed. Geen uitval of herstart gemerkt dus het zal we goed zijn denk ik??? Ik weet het verder ook niet.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @J Prijs Super om te horen dat alles nu goed draait! Laten we het nog even in de gaten houden, mocht je nog problemen ervaren kunnen we er dan snel bij zijn. Maar ik hoop dat het niet het geval is en je vanaf nu kan genieten van een goede verbinding! 🙂

J Prijs
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, Ubee modem nu 2 weken in bezit en alles werkt nu naar behoren. Bedankt voor de ondersteuning van iedereen. Is het nog mogelijk om een retourdoos te sturen voor de gigabox.

Mvg John 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7699Posts
  • 2277Oplossingen
  • 3614Likes

Kijk, dat is een hele fijne terugkoppeling @J Prijs. Bij deze heb ik een retourdoos voor de Connectbox Giga op de post gedaan. Deze zit binnen enkele dagen in de bus. Ik raad je aan om het verzendbewijsje wel even goed te bewaren 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic