1
Vraag
2
Reacties
boeimeer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem Cisco EPC3928

Vandaag Ziggo klantenservice gebeld. Mijn modem Cisco valt regelmatig uit en dan maar herstarten of stekker uit stopcontact om weer verder te kunnen. Ik heb gevraagd om een nieuwe Modem die ik wel zelf kan plaatsen en aansluiten. De Modem die ik wil vervangen heeft mfg date van Febr. 2014. Om deze Modem nu te verwisselen komt mij goed uit omdat ik zojuist ook een nieuwe Mediabox Next heb geinstalleerd en een goede WiFi verbinding wil hebben. Helaas, helaas, helaas !!!
Ziggo klantenservice-mevrouw weigert mijn vraag in te willigen voor omruilen. wat het criterium voor omruilen v.e. Modem is weet ik niet. Vaak lees ik dat een oude Modem traag/instabiel wordt en ook lees je bij deze artikelen het advies om bij de Provider de oude om te ruilen. Maar dus niet bij Ziggo.!:tired_face:
ernst.
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hey boeimeer . Welkom hier!
Een modem die steeds uitvalt; dat is natuurlijk niet de bedoeling! Een modem omwisselen doen we echter niet zomaar, zonder te weten of er iets mis is met het modem. En zonder dingen testen/checken, kunnen we hier natuurlijk weinig over zeggen.

Wat gebeurt er precies op het moment dat de modem uitvalt? Verlies je je verbinding, of is de modem dan ook echt volledig uit? Branden er lampjes (en zo ja, welke?). Ben je verbinding op al je apparaten kwijt? Enkel draadloos of ook bekabeld?
Ik hoor graag wat er precies gebeurt, zodat we hier verder mee kunnen ^^.
boeimeer
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
van @boeimeer : Ik heb het probleem nu opgelost. Een SITECOM Gigabit Router aangeschaft en deze met een ethernet kabel verbonden met de ZIGGO-CISCO modem. De SITECOM Gigabit Router relayeert het binnenkomend signaal met een krachtig 2.4 GigaHz en een 5 GigaHz signaal gelijktijdig ; elk kanaal heeft een eigen inlogcode. Voor al mijn apparaten heb ik nu een stabiele wifi verbinding. Ik laat het nu hierbij.