Hallo community,
Sinds omstreeks 13:38 vandaag viel mijn internet weg. Aangezien er verder geen storingen gemeld werden ben ik zelf op onderzoek gegaan en na contact met de helpdesk en het resetten van het modem werkt het wel weer maar niet meer in bridge modus. Ik heb achter het modem namelijk een eigen router staan.
Ook wanneer ik een laptop direct (bekabeld) aan sluit op het modem krijg ik geen IP adres meer (wat voorheen wel zo werkte).
Ik heb nog het oude Technicolour modem.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Signaal versterker er tussen uit
- Nieuw coax kabeltje naar modem
- Verschillende UTP poorten
- MAC adres gespoofed
- Direct laptop op het modem
Heeft iemand een idee? Is er iets veranderd bij Ziggo? Wellicht modem aan vervanging toe?
De meneer aan de helpdesk gaf overigens ook aan dat hij geen verbinding met het modem kreeg, na de reset weer wel.
Aangezien ik verder gewoon internet heb zit er niet echt haast achter maar het zou wel fijn zijn als het weer werkte zoals voorheen.
Alvast bedankt!
Robbert
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de eigen router ook gereset nadat de verbinding wegviel?
Uiteraard. Ook heb ik deze terug gezet naar fabrieksinstellingen (uiteraard wel eerst een backup gemaakt van de huidige configuratie) maar ook dat maakte geen verschil.
Dan zal een Ziggo moderator moeten kijken of zij in de achtergrond iets kunnen vinden.
Vervolg op mijn bericht hierboven.
Het kan ook zijn dat je modem defect is geraakt, het is wel een heel oud modem.
Een Ziggo moderator kan het voor je omruilen voor een nieuw modem.
Mogelijk zijn ook je aansluitmaterialen niet meer hedendaags en kunnen die zo nodig gratis vervangen worden voor hedendaagse passende.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dan kunnen de juiste aansluitmaterialen verstuurd worden.
Ik had uit een ander topic begrepen dat (via webinterface ingeschakelde) bridge mode op de TC7200 niet meer (naar behoren) werkt nadat de boot file is omgezet naar de nieuwe 'Prime Time'-versie (met configuratie gelijk aan voormalig Ziggo-gebied). Misschien speelt hier hetzelfde probleem. Na de wijziging moet bridge mode bij Ziggo worden aangevraagd, bijvoorbeeld via dit formulier, zoals in fZiggo.
@Bert Ik heb foto's van de installatie meegestuurd maar het lijkt me sterk dat hier iets mis mee is aangezien ik qua internet zelf geen problemen ondervindt. Geen haperingen, timeouts en heb de volledige snelheid als ik een speedtest doe. De meneer van de helpdesk heeft wel een nieuw kabeltje opgestuurd maar ook wanneer ik het modem direct op de groene kabel aansluit werkt het niet. Maar goed, ik wil zeker niks uitsluiten.
Het verhaal van @tobiastheebe klinkt plausibel. Ik zal dat formulier eens invullen. Bedankt!
Het is niet mijn bedoeling om dit topic over te nemen van Bert, maar in principe is een monteursafspraak noodzakelijk gezien een AOP (hoofdaansluiting) ontbreekt. Daarnaast is de aansluitwijze modem op versterker niet aanbevolen, tussen het te plaatsen AOP en de versterker dient een splitter te worden geplaatst waarop modem en versterker worden aangesloten. Deze punten zijn voornamelijk van belang als je op een SmartWifi modem overstapt.
@tobiastheebe Dat is geen enkel probleem, hoe sneller hoe beter als iemand de juiste weg opgestuurd wordt.
@RobbertRijsewij "Ik heb foto's van de installatie meegestuurd maar het lijkt me sterk dat hier iets mis mee is"
Je mist het meest essentiële onderdeel om storingen buiten de deur te houden, een galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt.
Ook een Technicolor modem kan last hebben als die achter een versterker aangesloten zit, dat was hier de oorzaak van een sputterende internetverbinding.
Vanwege de storingen achter een modem, stuurt Ziggo gratis een splitter en korte kabel naar je modem als dit nodig is, maar hier zal eerst een Ziggo monteur een AOP moeten installeren en die zal direct ook een splitter aanbrengen met een korte kabel naar je versterker en een korte kabel naar je modem, wat gratis is trouwens.
Het kan ook toeval zijn dat beide zaken nu fout gaan, ik reageerde vooral vanuit: "De meneer aan de helpdesk gaf overigens ook aan dat hij geen verbinding met het modem kreeg" en het verouderde modem.
@Bert en @tobiastheebe beide bedankt voor al jullie suggesties en tips. Ik vond het sowieso al vreemd dat er geen AOP hier zat (dit is hoe het was toen ik het huis kocht, alleen de versterker heb ik er tussen gezet ivm TV) maar omdat het nu al eigenlijk zo'n 8 jaar goed werkte heb ik er verder nooit werk van gemaakt maar dat zal ik eens laten veranderen.
Heb hier dezelfde issue.... modem ook al gereset en opnieuw in bridge modus gezet, router herstart en opnieuw internet ingesteld maar modem reageert niet op DHCP verzoek.
internet is mogelijk als ik modem niet in bridge modus zet....
Ik heb via contact inmiddels een klacht ingediend.
Hi @RobbertRijsewij & @Tailo,
Ik kan bevestigen wat @tobiastheebe eerder in dit topic zegt: Door een aanpassing in de configuratie is het niet meer mogelijk zelf Bridge-modus aan of uit te zetten. In jullie beide gevallen lijkt het erop dat dit inmiddels is geregeld (bij @RobbertRijsewij is het formulier behandeld, en bij @Tailo heeft een collega dit omgezet). Werkt alles weer naar behoren nu?
Hoi @Alex, wellicht heeft het nog even tijd nodig. Bij mij staat het modem nu nog in router modus. Handmatig switchen naar bridge modus en het modem herstarten heeft vooralsnog geen effect gehad.
Hi @Alex,
klantenservice heeft me gebeld na mijn mail en die gaven aan dat door verhuizing naar andere netwerk dit niet meer mogelijk is zelf aan te passen. Ze zou dit omzetten naar bridge (in 10min moet het werken) maar zover ik weet is nog niet gebeurt dan wel verwerkt want ik mijn router krijgt nog geen adres.
Bedankt voor jullie terugkoppeling @RobbertRijsewij & @Tailo. Wel spijtig dat het nog niet naar wens werkt. Om dit alsnog voor elkaar te krijgen, heb ik vanuit hier het modem in bridge gezet.
Hoi @Erik P , na jouw aanpassing is het modem inderdaad naar bridge modus gegaan, helaas resulteerde dat in hetzelfde effect als wanneer ik dat handmatig deed: geen IP en dus ook geen internet.
Ik heb het modem nu maar handmatig weer terug gezet naar router modus en laat het voorlopig wel zo werken zonder mijn eigen router ertussen.
Echt blij ben ik niet aangezien ik in verband met thuiswerken afhankelijk ben van internet en dit nu al de tweede keer in een paar maanden is dat Ziggo ongevraagd/onaangekondigd iets wijzigt (refererende aan wat @tobiastheebe zegt mbt de bootfile etc) waardoor ik zonder internet zit en vanochtend tijdens een meeting ook ineens weer m'n verbinding kwijt ben.
Router en modem gereset, modem reageert niet op DHCP verzoek van router. Enne ik pas niks aan oftewel mijn internet werkt dus nog steeds niet!
@Tailo ik zie dat je modem sinds gisteren weer in bridge modus staat. Is daarmee het probleem ook voor jou opgelost?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.