Beste community,
Sinds een paar maanden heb ik een connectbox gekregen. Dit ivm met het niet krijgen van ipv6 in bridge mode van het vorige modem, maar dat terzijde. Tot dan toe geen enkel probleem met lag. Na het omruilen waren de problemen denk ik niet meteen aanwezig. Inmiddels wel een flinke tijd. Download snelheden haal ik over het algemeen (300/35) en de ping tijden zijn ook oké.
--- supercell.com ping statistics ---
41 packets transmitted, 41 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 9.595/11.952/14.920/1.695 ms
Tot zover ziet alles er goed uit.
Waar lopen we dan tegen aan? Thuis wordt het spel Brawl Stars gespeeld en daar gebeurt het regelmatig dat een potje niet te spelen valt. Het stottert en het stuitert. Wat interessant is, is dat dit gedurende de gehele pot is en dat de volgende pot mogelijk weer prima te spelen is. Het wisselt per pot en ik dat we zeker in 40-60% van de gevallen een onspeelbare pot hebben. Brawl Stars is een mobile game en wordt op telefoon en tablet gespeeld, dus wifi en geen kabel.
In eerste instantie dacht ik dat het probleem bij Supercell (Brawl stars) zou liggen. Wellicht pech met een overbelaste server. Net weer terug van een kleine vakantie en daar is volop Brawl stars gespeeld en alle potten zonder lag. Thuis was het gelijk weer raak.
Modem, router, etc. heb ik al een aantal keren gereset om te kijken of dat het probleem verhelpt. Dat doet het niet. Er wordt ook bij de buren gespeeld met eigen mobile apparaten en daar geen problemen, maar dat is geen Ziggo verbinding. Wat zouden vervolgstappen kunnen zijn om het probleem te lokaliseren? Is het het modem, want dat is de enige wijziging in mijn netwerk geweest? Zoals als gezegd, voor het omruilen geen enkel probleem ervaren.