1
Vraag
2
Reacties
dicko

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mobiel bellen via Wifi??

Hallo, volgens mij wordt mijn Android 11 telefoon via Wifi gekoppeld aan mijn Mediabox Next.

Dit levert soms vertraagde doorgifte en wegvallen van het eerste woord in een zin op. 

Ik wil graag, met Wifi ingeschakeld, toch via het mobiele netwerk bellen.

Hoe regel ik dat, in de modem geen instellingen kunnen vinden.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dicko
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb rondgekeken op mijn OnePlus Nord 2. Ik heb geen duidelijke aan-uit knop gevonden voor uitschakelen van VoWifi. De melding is wel weg uit mijn status scherm. Opgelost dus (?)

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een telefoon wordt niet gekoppeld aan de mediabox Next, hooguit kun je met Ziggo Go je Next bedienen, meer verbinding is er niet.

 

Wifi is hier altijd ingeschakeld op de telefoons en mobiel bellen gaat via een heel andere weg, via je SIM kaart en de mobiele provider.

Welke telefoon heb je in gebruik?

dicko
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Screenshot_2022-05-10-15-11-17-62_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Dit is de vermelding die ik op mijn telefoon krijg. OnePlus Nord 2 5G

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Die optie heet VoWIFI (Voice over WIFI) en is dan ook uit te schakelen via de instellingen van je telefoon. Ik heb geen Oneplus-toestel, dus het devies is even zelf zoeken in de instellingen, in de handleiding of via het internet 🙂

dicko
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb rondgekeken op mijn OnePlus Nord 2. Ik heb geen duidelijke aan-uit knop gevonden voor uitschakelen van VoWifi. De melding is wel weg uit mijn status scherm. Opgelost dus (?)

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Op de oudere OnePlus Nord (1) kan je het bereiken via Instellingen > Wifi en netwerk > Sim en netwerk > Sim 1 > Bellen via Wifi. Dit zal in grote lijnen hetzelfde zijn bij de Nord 2.

Voor de volgende keer als het weer verschijnt 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic