Ik heb een airco aangeschaft met een mitsubishi Electric
WiFi-adapter MAC-557IF-E. Het lukt niet deze adapter te verbinden met mijn wifi netwerk.
Mijn modem is een ConnectBox
Graag ontvang ik van u hiervoor de oplossing.
mvg Ronald Jansen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ben er inmiddels uit. Door op de mode knop verschillend aantal seconden te drukken.
De volgende stappen heb ik vervolgens uitgevoerd:
1. Wifi in het Ziggo modem uitschakelen
2. TP-Link is leidend netwerk. Instellen (via de app) op 2.4 Ghz en in accesspoint mode zetten (ook via de app)
3. Reset knop indrukken van de MAC 587IF-e module
4. Automatisch verbinden van je eigen netwerk op je telefoon even uitzetten.
5. Modeknop 6 seconden indrukken en module in het netwerk hangen. Op je telefoon naar 'Netwerk' en dan het netwerknummer dat achter op je MAC 587IF-e modulestaat accepteren, dan de ontgrendelcode van je telefoon intypen en het wachtwoord invullen dat achter op je MAC 587IF-e modulestaat
6. Zoek vervolgens je eigen netwerk weer op in je telefoon en zet de automatisch verbinden knop weer aan.
7. Mode knopje indrukken (van de MAC 587IF-e module) nu maar (let op) 2 seconden.
8. Druk de WPS-knop in van de TP-Link Mesh die het dichtst in de buurt staat (via de TP-Link app). Dan beginnen de mode en netwerk afwisselend te knipperen.
9. Open daarna je Melcloud app en het zou (weer) moeten werken
Hen voor de volledigheid even een bdieningshandleiding toegevoegd, maar daar staan wel héél veel mogelijke situaties in. Succes ermee!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke Connect Box van Ziggo heb je, er zijn er 3 namelijk.
Maar om de WiFi-adapter MAC-557IF-E te verbinden, moet je even de 5GHz van je modem uitschakelen.
Als je modem op http://192.168.178.1 inlogt met password of pincode ga dan naar Geavanceerde Instellingen en dan naar Draadloos en draadloos signaal en zet je 5GHz even uit.
Kijk ook even of je de UPnP in je Lijst voort komt en zet deze aan en klik op opslaan, herstart je modem dan even en plug dan de WiFi-adapter MAC-557IF-E. in zodat je modem die kan oppakken.
Dan zou hij bij verbonden apparaten tevoorschijn moeten komen.
Laat maar even weten, dan kunnen we verder kijken.
Smart wifi modems zijn van Ziggo
Compal CH7465LG-ZG
Arris TG2492LG-ZG
Connectbox Giga Arris TG3492LG-ZG
Goedemiddag, ik zit eigenlijk met een soortgelijk probleem en kom er met de ziggo helpdesk niet uit.
Heb ook een mitsibushi airco MAC-5871F-E.
In de router (ziggo) is Wifi uitgeschakeld omdat ik de TP links er achter heb hangen.
5.0 GHz uitgezet (in de TP link App) en via de TP link proberen te verbinden met WPS, lukt ook niet.
Stappen ondernomen.
Verbinding gemaakt met mijn netwerk en airco geinstalleerd, wachtwoord ingevoerd → is wel verbonden maar zonder internet geeft ie aan. Vervolgens geprobeerd via de TP link app om connectie te maken maar niks reageert.
Wie heeft er nog alternatieve oplossingen?
Kun je me hiermee helpen?
Ik ben er inmiddels uit. Door op de mode knop verschillend aantal seconden te drukken.
De volgende stappen heb ik vervolgens uitgevoerd:
1. Wifi in het Ziggo modem uitschakelen
2. TP-Link is leidend netwerk. Instellen (via de app) op 2.4 Ghz en in accesspoint mode zetten (ook via de app)
3. Reset knop indrukken van de MAC 587IF-e module
4. Automatisch verbinden van je eigen netwerk op je telefoon even uitzetten.
5. Modeknop 6 seconden indrukken en module in het netwerk hangen. Op je telefoon naar 'Netwerk' en dan het netwerknummer dat achter op je MAC 587IF-e modulestaat accepteren, dan de ontgrendelcode van je telefoon intypen en het wachtwoord invullen dat achter op je MAC 587IF-e modulestaat
6. Zoek vervolgens je eigen netwerk weer op in je telefoon en zet de automatisch verbinden knop weer aan.
7. Mode knopje indrukken (van de MAC 587IF-e module) nu maar (let op) 2 seconden.
8. Druk de WPS-knop in van de TP-Link Mesh die het dichtst in de buurt staat (via de TP-Link app). Dan beginnen de mode en netwerk afwisselend te knipperen.
9. Open daarna je Melcloud app en het zou (weer) moeten werken
Hen voor de volledigheid even een bdieningshandleiding toegevoegd, maar daar staan wel héél veel mogelijke situaties in. Succes ermee!
Hallo @Tent !
Top dat je in de tussentijd de oplossing gevonden hebt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.