1
Vraag
2
Reacties
Bartp

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Misbruik routers - CVE-2021-20090

Er is op dit moment een ernstige kwetsbaarheid, CVE score 9,9, die actief misbruikt wordt. Zie ook dit artikel: https://www.bleepingcomputer.com/news/security/actively-exploited-bug-bypasses-authentication-on-mil...

 

Zijn de modems van Ziggo hier ook kwetsbaar voor en zo ja, welke en wat zijn dan de acties die je kan nemen (zijn er al updates op software en firmware bijvoorbeeld).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Bartp,

Vooralsnog lijkt het alleen om modems te gaan welke op een of andere manier terug te koppelen zijn naar Arcadyan, Ziggo maakt en heeft volgens mij nooit gebruik gemaakt van deze leverancier.

 

Ziggo maakt gebruik van Ubee, Compal & Arris.

 

MVG

Bekijk in context

3 Reacties 3
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Ik ga er vanuit dat de techneuten van Ziggo dit weten en zo nodig al actie hebben ondernomen , het is al een tijdje bekend.

 

Ik zie in de lijst geen modems staan die Ziggo hanteert en ook mijn asus router model staat er niet in dus ik denk dat het wel oke zit 

 

Ronihd_0-1628433207934.png

 

 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Bartp,

Vooralsnog lijkt het alleen om modems te gaan welke op een of andere manier terug te koppelen zijn naar Arcadyan, Ziggo maakt en heeft volgens mij nooit gebruik gemaakt van deze leverancier.

 

Ziggo maakt gebruik van Ubee, Compal & Arris.

 

MVG

Bartp
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beiden bedankt! Ik zag het lijstje en dan weet ik er net genoeg van dat het gaat om hetgeen wat onder de motorkap zit, maar onvoldoende om te beoordelen wat daar dan zit 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic