Hallo, mijn moeder is altijd klant geweest bij Ziggo. Nu is ze naar een verzorgingshuis gegaan en de mediabox xl is meeverhuisd zonder nieuw abonnement.
Ze betaalt aan het verzorgingshuis een abonnement voor tv. De mediabox deed het eerst prima maar nu zijn de rtl zenders weg alsmede veronica en net 5. Het verzorgingshuis heeft Ziggo als tv aanbieder zeggen ze. Kan ik een nieuwe mediaspeler aanvragen? Want alle andere cliënten in het huis hebben geen tv problemen. De tv is aangesloten op tv aansluiting in de muur.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Mediabox XL kan niet werken op alleen een Kabel TV aansluiting, ook niet van een verzorgingshuis, dan moet je minstens TV Start als abonnement hebben en de Mediabox XL bij dat abonnement geleverd hebben gekregen.
Dat kan alleen als je een eigen abonnement bij Ziggo hebt, bovenop dat van het verzorgingshuis.
Dan wordt de basis betaald door het huis en het meerdere door jezelf.
Maar dat kan ietwat verwarrend zijn, want het verzorgingshuis betaald zakelijk en jezelf betaald als consument en dat is niet in 1 systeem verwerkt en de standaard helpdesk begrijpt hier niets van, die hebben ook niet de mogelijkheden om dit op te lossen.
Om de TV aan te sluiten op de huidige aansluiting, volg deze stappen: TV installeren | Klantenservice | Ziggo
Mocht je vragen hebben over een uitgebreider abonnement, doe dat dan altijd via hier, want hier zitten andere klanten en Ziggo medewerkers die wel weten hoe dit werkt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De Mediabox XL kan niet werken op alleen een Kabel TV aansluiting, ook niet van een verzorgingshuis, dan moet je minstens TV Start als abonnement hebben en de Mediabox XL bij dat abonnement geleverd hebben gekregen.
Dat kan alleen als je een eigen abonnement bij Ziggo hebt, bovenop dat van het verzorgingshuis.
Dan wordt de basis betaald door het huis en het meerdere door jezelf.
Maar dat kan ietwat verwarrend zijn, want het verzorgingshuis betaald zakelijk en jezelf betaald als consument en dat is niet in 1 systeem verwerkt en de standaard helpdesk begrijpt hier niets van, die hebben ook niet de mogelijkheden om dit op te lossen.
Om de TV aan te sluiten op de huidige aansluiting, volg deze stappen: TV installeren | Klantenservice | Ziggo
Mocht je vragen hebben over een uitgebreider abonnement, doe dat dan altijd via hier, want hier zitten andere klanten en Ziggo medewerkers die wel weten hoe dit werkt.
Hallo,
Het werkt zonder kastje maar moeder wil graag automatisch ondertiteling en dat gaat zonder kastje te moeilijk voor haar.
Ze staat nog niet in Ziggo lijst van bewoners die een abonnement afnemen, maar mocht dat zo ver zijn dan kan ze een Next kastje gratis aanvragen. Dit zou de oplossing zijn zei een Ziggo medewerker bij Mediamarkt
@Hppppp Mijn schoonmoeder van 96 heeft alleen een TV via Ziggo en geen kastje.
In de instellingen van haar TV heb ik standaard de ondertiteling aanstaan en zij gebruikt alleen een eenvoudige afstandsbediening die aan en uit en het volume uitvoert en de ondertiteling staat altijd aan.
"Ze staat nog niet in Ziggo lijst van bewoners die een abonnement afnemen, maar mocht dat zo ver zijn dan kan ze een Next kastje gratis aanvragen. Dit zou de oplossing zijn zei een Ziggo medewerker bij Mediamarkt "
Dit lijkt helaas onzin van die medewerker bij de Mediamarkt of er moet daar een heel aparte situatie zijn op die postcode.
Een verzorgingshuis heeft een 1 zakelijke aansluiting voor iedereen en er is geen lijst van welke bewoners Ziggo afnemen, zij hebben allemaal de vrije zenders van Ziggo.
Als er een los abonnement bij moet, dan gaat dat via de consumenten afdeling van Ziggo, mits er een eigen huisnummer is en de technische aansluitingen in het verzorgingshuis zodanig zijn, dat er aparte abonnementen bijgenomen kunnen worden.
Kijk hier of de postcode en het huisnummer en een toevoeging bekend is bij Ziggo: Postcodecheck | Ziggo
is er geen mogelijkheid, laat het hier nog even weten, dan kan een Ziggo moderator meekijken hoe het zit in dat huis, zet daarvoor de postcode en het huisnummer van je moeder, tussen haakjes, achter je eigen postcode en huisnummer in je profiel.
Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hallo @Hppppp
Wat super lief dat je contact opneemt voor jouw moeder.
Een verhuizing op deze leeftijd en naar een verzorgingshuis is vaak al erg intens en dan moet tv gewoon geregeld zijn. Toch ben ik ook bang dat @Bert gelijk heeft en dat er een enkel een collectief contract is. Dit is in de meeste gevallen zo. Wil je de nieuwe adresgegevens van jouw moeder tussen haakjes achter jouw eigen gegevens in het communityprofiel plaatsen? Dan kijk ik even met jullie mee.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.