Daan1970

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mijn ziggo router geeft geen signalen op de Lan poorten maar we kunnen wel via de wifi internetten.

image.jpg

image.jpg

 Poort 3 brandt continu.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Daan1970
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, al gedaan maar heect niet geholpen. Ziggo support gebeld en die hebben mij aangegeven dat de router door blikseminslag (waarschijnlijk) kapot is gegaan. Ik krijg een nieuwe opgestuurd.

Bekijk in context

5 Reacties 5
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Daan1970  heb je al een keer geprobeerd de modem een minuut van de stroom te halen en daarna weer opstarten? Kansje dat dit het probleem oplost. 

Anders der dan zou het apparaat defect kunnen zijn.

Edit: typo

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dit probleem komt mij relatief bekend voor. Zo te zien is het een Compal-modem, bij familie van mij staat hetzelfde type. Als hun modem stroomloos is geweest, valt de link van het AP dat op de ingebouwde switch is aangesloten terug naar 100 Mbps FD linksnelheid en is er veel packet loss tussen AP en router, dus traag internet via Wi-Fi. Enige manier om dit op te lossen (voor zover mij bekend) is om het modem opnieuw op te starten via de webinterface, het AP staat daarna meteen weer op 1 Gbps zonder packet loss. Eerder was er een ander AP aangesloten, toen ik dit loskoppelde om het nieuwe AP aan te sluiten, bleef de link/activiteit-LED knipperen boven de betreffende poort.

Daan1970
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, al gedaan maar heect niet geholpen. Ziggo support gebeld en die hebben mij aangegeven dat de router door blikseminslag (waarschijnlijk) kapot is gegaan. Ik krijg een nieuwe opgestuurd.

Daan1970
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

bedankt voor het meddenken, maar zie hierboven voor de oplossing. Daarnaast werkt de wifi nog gewoon goed, maar zijn de LANpoorten dood. Had hem natuurlijk al gerestart via de webinterface, maar ook dit heeft niet mogen baten. Ik krijg een nieuw modem toegestuurd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen dat je een nieuw modem toegestuurd krijgt, ik ga er vooralsnog ook van uit dat dit de oplossing is.

Uitgelicht topic