1
Vraag
2
Reacties
EstherD

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mijn @ziggo.nl e-mailadres is niet zichtbaar in Mijn Ziggo

Ik wil het wachtwoord van mijn ...@ziggo.nl e-mailadres veranderen omdat ik hem niet meer weet, maar dit account staat niet in MijnZiggo. Wat nu?

Groet,

Esther

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Heb je onlangs een nieuw abonnement afgesloten met een nieuw klantnummer?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Bekijk in context

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Zojuist is er wat meer informatie gekomen over de lege inboxen en waar dit precies vandaan komt, @EstherD. @Bert gaf al aan dat we eerder zo'n probleem hebben gezien door een hacker. Dat is op dit moment opnieuw aan de hand. De accounts die het betreffen blijken gehackt te zijn, waarbij de mailboxen leeg getrokken zijn. 

 

Ik raad je dan ook aan om voor je e-mailadres en Mijn Ziggo account nieuwe en sterke wachtwoorden aan te maken. Jammer genoeg zijn de mails niet door ons te herstellen, sorry!

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Niet onder Producten -> Internet -> naar beneden scrollen tot E-mailadressen?

 

Of als alias onder 1 van de andere e-mailadressen?

EstherD
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nee, er staat geen enkel e-mailadres op die plek.

Screenshot_20210818-215754_Chrome.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Heb je onlangs een nieuw abonnement afgesloten met een nieuw klantnummer?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

EstherD
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mijn e-mailadres is inderdaad ouder dan mijn Ziggo abonnement vanwege een verhuizing. 

Bedankt voor je reacties!
 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hey @EstherD en welkom hier op onze Community! 

Zo te lezen hebben jullie intussen zelf dit mysterie al ontrafelt. Op het moment dat je een nieuw abonnement aangaat en je oude abonnement opzegt, zeg je daarmee ook het emailadres op wat bij dit account is aangemaakt. Als je het abonnement mee verhuist naar je nieuwe adres dan blijft deze wel onder je klantnummer staan. Het kan goed zijn dat het emailadres nog wel een poos zonder problemen heeft gewerkt en je hier pas achter komt als je het wachtwoord wilt wijzigen. Helaas kunnen we er niet voor zorgen dat dit emailadres wordt hersteld/toegevoegd onder je nieuwe abonnement. 

EstherD
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oké, de reden van mijn nieuwe Ziggo abonnement was juist om het e-mailadres te behouden.  Er is veel misgegaan de laatste jaren met mijn abonnement, jarenlang teveel betaald. 

"Het kan goed zijn dat het emailadres nog wel een poos zonder problemen heeft gewerkt en je hier pas achter komt als je het wachtwoord wilt wijzigen." Heeft gewerkt, pardon?

 

Hoe kan ik nu mijn wachtwoord veranderen?


Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Je behoud je emailadres op het moment dat je je abonnement mee verhuist naar je nieuwe woning. Je emailadres zit bij je abonnement. Zeg je dus het abonnement (op je oude adres) op en sluit je een nieuwe abonnement (op je nieuwe adres) af dan zeg je daarmee ook het emailadres op. In het laatste geval, kunnen we deze helaas niet herstellen. 

De vraag is nu, heb je je vorige abonnement opgezegd of mee verhuist naar je nieuwe adres? Uit de eerste berichten begrijp ik dat het abonnement was opgezegd maar uit je laatste bericht dat het is meeverhuisd. Om hier verder in te duiken, heb ik wat extra (privacygevoelige) info van je nodig. Ik stuur je hiervoor een privé bericht. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Thanks voor je reactie privé @EstherD, het is een vreemde situatie! Ik zie namelijk in het ene systeem, jouw emailadres wel juist staan en in de andere niet. Ik heb daarom een taak aangemaakt voor mijn collega's die dit in de achterliggende systemen tot op de bodem uit gaan zoeken en als mogelijk, herstellen. Het kan zijn dat je nog door hen wordt gebeld hierover. De taak wordt binnen 2 werkdagen opgepakt dus met een beetje geluk weten we voor het weekend meer. 

Het zou top zijn als je zaterdag kunt checken of je het emailadres weer ziet in je Mijn Ziggo account en dat hier terug kunt koppelen. 

EstherD
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Mariska Bedankt, ik hou het in de gaten en zal het hier terugkoppelen!

EstherD
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Mariska E-mailadres is (weer?) zichtbaar in 'Mijn Ziggo'. Nu nog op zoek naar de berichten in de inbox die verdwenen zijn. Dat was al gebeurd hoor, komt niet door deze actie. Is er al duidelijk wat dit bij Ziggo heeft veroorzaakt? En of iedereen zijn berichten kunnen worden teruggeplaatst in hun IMAP folder op de mailserver? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Op dit moment verdwijnen er bij een aantal mensen mails, het lijkt sterk op een vergelijkbare hacker aanval van een tijd geleden, maar Ziggo onderzoekt op dit moment alle mogelijkheden wat dit kan veroorzaken.

Zorg in ieder geval dat je wachtwoord van Mijn Ziggo en het mailadres gewijzigd worden, mocht dat toch ergens bekend zijn geraakt.

EstherD
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Een hacker die alleen, de IMAP inbox leegt en verder geen mail verstuurd. En dit bij meerdere gebruikers doet. Serieus? Beetje bangmakerij zonder gefundeerde, feitelijke onderbouwing. Als Ziggo op deze grote schaal gehackt zou zijn dan is dat nieuws! Maar het is logischer dat dit veroorzaakt wordt door een software- of hardwarefout. Het antwoord zit hem in de logbestanden. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Een hacker die alleen, de IMAP inbox leegt en verder geen mail verstuurd. En dit bij meerdere gebruikers doet. Serieus? Beetje bangmakerij zonder gefundeerde, feitelijke onderbouwing."

 

"Het antwoord zit hem in de logbestanden. "

 

Dat klopt en dat was de conclusie na onderzoek van de logbestanden van de vorige identieke golf verdwenen mails en die bleven verdwijnen tot het moment dat het wachtwoord van Mijn Ziggo en het mailaccount gewijzigd werden door diegene waar de mail bleef verdwijnen.

Ziggo zag vanuit allerlei vreemde IP adressen deze inlogacties in de mail accounts met de juiste inlognamen en wachtwoorden, dus die waren in bezit gekomen van de inloggers via één of andere hack bij de maileigenaren zelf of bij andere bedrijven waar hun gegevens waren uitgelekt of gehackt.

 

Waarom zou een hacker op een moeilijke manier mail willen versturen via een dergelijk mailadres wat na een paar honderd mails al blokt?

Voor een paar euro kun je duizenden mails versturen via spamservers in Verweggistan.

 

Alle mails die opgehaald worden kunnen allerlei privacy gevoelige informatie bevatten die veel meer waarde heeft om identiteitsfraude te kunnen plegen.

EstherD
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste SuperExBert, ik reageer niet meer op je, je veroorzaakt alleen maar ruis. Fijne dag

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@EstherD Hier staat de onderbouwing:

 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Mail-box-leeg/m-p/12548/highlight/true#M327490

 

"Hi allen,

Wij hebben aanwijzingen ontvangen dat voor een kleine groep klanten de gebruikersnaam en het wachtwoord van Ziggo mail bekend is bij een derde. Onbevoegden beschikten over gebruiksnamen en wachtwoorden en met deze gegevens is geprobeerd toegang te krijgen tot Ziggo mailadressen. Men gokte erop dat klanten dezelfde inloggegevens gebruiken op meerdere websites. In jullie situaties werden er verdachte e-mails in de inbox gezet en de inbox leeggehaald. De verwijderde e-mails kunnen helaas niet meer teruggehaald worden.

Ziggo is niet gehackt. De gebruiksnamen en wachtwoorden die door een derde zijn achterhaald om in te loggen op het Ziggo mailadres, zijn afkomstig van een andere bron en dus niet van Ziggo. Wel adviseren we klanten dringend als zij het Ziggo mailadres wachtwoord nog ergens anders gebruiken, deze ook daar te wijzigen.

Wij doen er alles aan om de klantgegevens veilig te houden en hebben dit onmiddellijk gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Om getroffen klanten te beschermen hebben we de Ziggo mailadressen geblokkeerd en klanten geïnformeerd welke stappen zij moeten nemen om hun account te deblokkeren.

Wat betreft deze stappen om de blokkade op te heffen is er een brief naar jullie onderweg. Ben je niet geblokkeerd, maar is je inbox wel leeg, dan adviseren we óók deze stappen toe te passen. De stappen lees je ook hieronder:"

 

Enz. enz. enz.: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Mail-box-leeg/m-p/12548/highlight/true#M327490

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@EstherD  schreef:

Beste SuperExBert, ik reageer niet meer op je, je veroorzaakt alleen maar ruis. Fijne dag


@EstherD 

 

Je geeft aan "Serieus? Beetje bangmakerij zonder gefundeerde, feitelijke onderbouwing." en je noemt de gefundeerde feitelijk gegeven onderbouwing dan ruis?

Ook een fijne dag gewenst.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

20.08.2021

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Inkomende-mail-is-in-zijn-geheel-verdwenen/m-p/829026/highlig...

 

@Alex  schreef:

Hi allen,

 

Ik heb jullie meldingen verzameld en intern doorgezet ter onderzoek. Ook uit andere hoeken zijn er voorbeelden binnengekomen. De reden van het eerdere bericht is omdat we deze situatie eerder hebben gezien en de oorzaak destijds bij phishing/hacking lag. Daar gebeurde toen exact hetzelfde. Ook uit enkele huidige voorbeelden zien we meldingen voorbij komen van phishing-berichten, zoals van PostNL.

 

Ik wil daarom ook benadrukken dat het belangrijk blijft, ook voor nieuwe melders, om als eerste je wachtwoord te wijzigen en te controleren of er geen doorstuurregel actief staat in webmail.

 

Dat wil uiteraard niet zeggen dat er ook iets anders aan de hand kan zijn. Zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten!

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Zojuist is er wat meer informatie gekomen over de lege inboxen en waar dit precies vandaan komt, @EstherD. @Bert gaf al aan dat we eerder zo'n probleem hebben gezien door een hacker. Dat is op dit moment opnieuw aan de hand. De accounts die het betreffen blijken gehackt te zijn, waarbij de mailboxen leeg getrokken zijn. 

 

Ik raad je dan ook aan om voor je e-mailadres en Mijn Ziggo account nieuwe en sterke wachtwoorden aan te maken. Jammer genoeg zijn de mails niet door ons te herstellen, sorry!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Rikst  schreef:

Hi allen,

Hier een update omtrent de verdwenen e-mails. Er is vastgesteld dat er hacks zijn uitgevoerd door middel van phishing mails. Hierdoor zijn alle folders in de IMAP mailboxen leeg terwijl er door jullie zelf geen berichten zijn verwijderd of gedownload. Het betreft hacked accounts na phishing mails.

 

Is je e-mail account hierdoor getroffen, dan adviseren we om het wachtwoord van Mijn Ziggo en het e-mailadres te wijzigen. Ditzelfde geldt voor 3rd party accounts waarover mogelijk informatie in de verdwenen berichten stond. We ontvangen daarnaast graag extra voorbeelden over de betreffende e-mails conform deze instructie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/phishing/headers-opzoeken

 


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic