1
Vraag
2
Reacties
Fbtheresia46

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn website op http;//members.home.nl werkt plotseling niet meer

Vanaf 2003 heb ik een website waarvoor destijds de mogelijkheid was gegeven toen het nog ‘vertrouwd’ @home heette. De website naam is http://members.home.nl/waltherjansen en gaat over mijn hobby genealogie. De website maakte ik zelf in HTML later omgebouwd naar XHTML als ik het goed zeg. Er is een gastenboek aan gekoppeld en ik werk regelmatig bij met nieuwe gegevens. Begin januari werkte alles nog perfect. Uploaden doe ik met WS-FTP. En nu is het zomaar gestopt. Foutmelding kan ik niets mee. Ik heb het 1200 nummer gebeld en kreeg na allerlei keuzes een vinnige jongedame aan de lijn. Ze begreep mijn vraag niet maar zei wel dat websites niet worden ondersteund en dat ik maar de ‘community’ moest raadplegen. Ik heb me behoorlijk geërgerd aan de toon van die dame en ze verbrak ook nog de verbinding. Zou ik in haar plaats in een opwelling ook gedaan hebben maar is niet professioneel. Ik denk dat meer mensen dit offline zetten van een eigen webspace hebben ondervonden. Wie kan me vertellen wat hier aan de hand is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes
6 Reacties 6
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes
Fbtheresia46
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nu gelezen wat de oorzaak is. WS-FTP maakt ook geen verbinding meer met de website. Natuurlijk jan ik wel via mijn bestanden de site openen en krijg dan offline alle pagina's te zien. 

Bizar dat oude getrouwe klanten van @Home, later Ziggo hier niet vooraf bericht over kregen. Dan had ik het binnen mijn trouwe bezoekersgroep bekend kunnen maken. Visitekaartjes met webnaam kan ik verscheuren en het abonnement met Ziggo of het agressieve Vodafone maar opzeggen. Ik ben zeer teleurgesteld dat deze geldgraaiers alle service stop zetten en de klant voor voldongen feiten plaatst. WIJ en alle andere getrouwen hebben Ziggo groot gemaakt, nu worden wij genegeerd maar wel bestookt met berichten om toch vooral een vodafone abonnement af te sluiten. NIET DUS! 

wessel1512

Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Fbtheresia46  ik weet niet hoe van toepassing dit voor jou is. Maar er bestaat een gearchiveerd versie van je site als je meer wil weten lees even dit topic die ik gemaakt heb over dit onderwerp https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/ziggo-homespace-archief-71444 Daar kan ik je beter verderhelpen als je nog hulp nodig hebt 

Hablo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De zeer populaire en uitgebreide weersite METEOTINES met loopt ook via members.home ( http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/vooruitzichten.html )  

Weet iemand hoe ik die site nu nog kan benaderen aangezien members.home sinds enkele dagen niet meer reageert. 

bas.de.reuver

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik was hier ook helemaal niet van op de hoogte, zit met hetzelfde zie mijn vraag/klacht. Iemand kwam met de opzich een goede suggestie om via archive.org de laatste backups te zoeken, maar dat is wel een beetje houtje touwtje achteraf.

Als dit duidelijker aangekondigd was dan had ik van tevoren gewoon de laatste backup + url update kunnen doen. Ik vind het ook bizar dat deze service van de trouwe @home klanten zomaar gedumpt wordt. Had hier op zijn minst een e-mail oid van verwacht.

Zeer matig gecommuniceerd dit!

Fbtheresia46
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

In de gearchiveerde versie heb ik mijn website niet meer terug kunnen vinden. Maar weg=weg. En als ik de vele postings lees is dit al in 2020 aan de hand terwijl deze maand mijn website nog online stond. Er is totaal NIET GECOMMUNICEERD door Ziggo. Zeer kwalijk. Ik las de reden: te weinig mensen gebruikten de webspace, so what? Dan heeft Ziggo er toch geen last van en had het gewoon kunnen blijven bestaan. Dit is de manier waarop alle ‘grote jongens’ tegenwoordig aan de knoppen draaien, geen enkel gevoel alleen maar gewin. Ik ga stoppen met geldgraaier ziggo, heb nog een canal digital abonnement maar die worden me ook te opdringerig met hun acties. In wat voor tijd leven we ….? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic