1
Vraag
2
Reacties
Emre27

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Mijn pc krigjt maar 20 tot 25 mb per seconde. Tijdens het game n krijg ik in de avond (wanneer twee smart TV''s aanstaan) 2000 ping (ms)

Ik kom de laatste tijd veel problemene tegemoet, het gaat odner andere meer om een Technicolor TC7200U. Ik ontvang 20 MB per seconde als ik de speedtest uitvoer via google, terwijl ons abonnement uit 250MB/s bestaat. Recent hebben wij een tweede smart TV aangeschaft en deze aan een internet kabel aangesloten met een wifiversterker echter achter mijn computer tijdens het gamen krijg ik een ping van 2000MS(ping). 

 

44 Reacties 44
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Emre27 wrote:
Pasi wrote:

Oké, dat is dan duidelijk. Dus de Ziggo verbinding is niet goed en/of de modem/router is niet goed.


Er zal dus een monteur langs moeten komen, om uw Ziggo verbinding te controleren, de coax af te monteren in/op een AOP en uw modem/router eventueel te vervangen. Of een Ziggo mod stuurt u nu misschien een ander modem/router toe en dan kan de monteur t.z.t. geplant worden.

Als een Ziggo monteur langs komt en de 7200 ( of andere modem/router ) komt bij de AOP te staan, dan kan de monteur een netwerkkabel voor u aanleggen ( i.p.v. waar nu de coax loopt ) naar de plek waar de 7200 stond. Als u op die netwerkkabel een switch aansluit, dan kan u alle netwerk aansluitingen ( die op de 7200 aangesloten waren ) m.b.v de switch weer aansluiten. De monteur heeft daarvoor alles in zijn bus, behalve een switch. Die moet u zelf kopen.


Misschien heeft @Cecilia Ziggo hier even tijd voor?

Maar zou het gebruik maken van een switch de probleem die ik momenteel heb oplossen?

de bovenstaande problemen zullen door een monteur opgelost moeten woorden 

het modem komt dan bij het aop vanaf het modem gaat een utp kabel na de plek waar je eerst het modem had staan met op de utp kabel een switch waar de andere utp kabels in gaan

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Emre27 wrote:
Pasi wrote:

Oké, dat is dan duidelijk. Dus de Ziggo verbinding is niet goed en/of de modem/router is niet goed.


Er zal dus een monteur langs moeten komen, om uw Ziggo verbinding te controleren, de coax af te monteren in/op een AOP en uw modem/router eventueel te vervangen. Of een Ziggo mod stuurt u nu misschien een ander modem/router toe en dan kan de monteur t.z.t. geplant worden.

Als een Ziggo monteur langs komt en de 7200 ( of andere modem/router ) komt bij de AOP te staan, dan kan de monteur een netwerkkabel voor u aanleggen ( i.p.v. waar nu de coax loopt ) naar de plek waar de 7200 stond. Als u op die netwerkkabel een switch aansluit, dan kan u alle netwerk aansluitingen ( die op de 7200 aangesloten waren ) m.b.v de switch weer aansluiten. De monteur heeft daarvoor alles in zijn bus, behalve een switch. Die moet u zelf kopen.
 


Maar zou het gebruik maken van een switch de probleem die ik momenteel heb oplossen?
 


Nee, u problemen met het Ziggo modem of met de Ziggo verbinding worden niet opgelost, door het plaatsen van een switch.


Als een Ziggo monteur langs komt en de 7200 ( of andere modem/router ) komt bij het einde van de groene coax te staan ( daar waar nu de 7200 als test staat ), dan kan u met een netwerkkabel naar het onderstaande kastje. Als u in dat kastje een switch plaatst, dan kan u  ( zonder de andere netwerkkabels te moeten aanpassen ), daar alle netwerkkabels weer aansluiten op de switch, zodat je weer verbinding hebben met het Ziggo modem/router.

U kan natuurlijk ook alle netwerkkabels, die nu in het kastje uitkomen, aanpassen zodat deze aangesloten kunnen worden op uw nieuwe modem/router.
 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Emre27 . Welkom hier!

Super dat je deze plek gevonden hebt om je verhaal te delen. Je hebt een hoop geleerd van je aansluitingen en samen met andere gebruikers een hoop kunnen testen. top! 
Nu is het tijd dat Ziggo zich hiermee gaat bemoeien. Een monteur is hier zeker een goede stap. Ik heb meteen de agenda geopend om te kijken wanneer dit mogelijk is. De afspraak heb ik nu gezet op komende woensdag, 20 januari tussen 08:00 en 13:00. 
Mocht deze dag/tijd nou niet uitkomen; in de bevestiging die je van de afspraak ontvangt kan je gemakkelijk zelf de afspraak verzetten ^^. 

Laat je ons weten hoe het gaat?

Emre27
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @Emre27 . Welkom hier!

Super dat je deze plek gevonden hebt om je verhaal te delen. Je hebt een hoop geleerd van je aansluitingen en samen met andere gebruikers een hoop kunnen testen. top! 
Nu is het tijd dat Ziggo zich hiermee gaat bemoeien. Een monteur is hier zeker een goede stap. Ik heb meteen de agenda geopend om te kijken wanneer dit mogelijk is. De afspraak heb ik nu gezet op komende woensdag, 20 januari tussen 08:00 en 13:00. 
Mocht deze dag/tijd nou niet uitkomen; in de bevestiging die je van de afspraak ontvangt kan je gemakkelijk zelf de afspraak verzetten ^^. 

Laat je ons weten hoe het gaat?

Zal ik zeker doen! Dank u wel voor de moeite.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Emre27 wrote:
Lycke Ziggo wrote:

Hey @Emre27 . Welkom hier!

Super dat je deze plek gevonden hebt om je verhaal te delen. Je hebt een hoop geleerd van je aansluitingen en samen met andere gebruikers een hoop kunnen testen. top! 
Nu is het tijd dat Ziggo zich hiermee gaat bemoeien. Een monteur is hier zeker een goede stap. Ik heb meteen de agenda geopend om te kijken wanneer dit mogelijk is. De afspraak heb ik nu gezet op komende woensdag, 20 januari tussen 08:00 en 13:00. 
Mocht deze dag/tijd nou niet uitkomen; in de bevestiging die je van de afspraak ontvangt kan je gemakkelijk zelf de afspraak verzetten ^^. 

Laat je ons weten hoe het gaat?

Zal ik zeker doen! Dank u wel voor de moeite.


Goedemiddag @Emre27,

Hoe is het gegaan? Ik lees dat onder andere het modem i​​​​​​​s vervangen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic