Dsp

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn omvormer heeft geen constante verbinding met mijn Deco netwerk?

Mijn omvormer heeft geen constante internet verbinding met mijn Deco netwerk. De leverancier verwijst mij naar ziggo…

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Dsp 

Even voor de duidelijkheid: zo’n P1-meter meet via de slimme meter in uw meterkast hoeveel uw zonnepanelen (vaak real-time) aan energie leveren. Zo’n P1-meter heeft dus geen contact met uw omvormer.

397BA2CB-D8DC-4CB7-A9FB-0E2495C77483.jpeg 

Omdat deze schermafbeelding zojuist gemaakt is, wordt er geen energie geleverd aan het net. Eigenlijk gebruiken wij alleen de app van deze P1-meter en nooit de app van GoodWe.

Maar óók met deze P1-meter waren er aanvankelijk wat problemen om verbinding te krijgen met het draadloze netwerk en heeft de leverancier een netwerkmodule geleverd.

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.

 


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Dsp 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Welk apparaat bedoelt u precies met omvormer?

Dsp
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik bedoel de goodwe omvormer van mijn zonnepanelen

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Dsp  schreef:

Ik bedoel de goodwe omvormer van mijn zonnepanelen


Sorry voor mijn vraag, maar nu is het wèl duidelijk. Gebruikt u de webversie van GoodWe om verbinding te maken?

Heeft u ook een aan de slimme meter verbonden verbruiksmeter?

Dsp
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor uw oplossing, dat ga ik proberen. Dus de app niet gebruiken.. Ik heb een slimme meter 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Dsp laat even weten of het uw probleem inderdaad oplost.

Een app zou makkelijker moeten werken dan een web-interface, maar bij de app van GoodWe vind ik dat juist andersom. Ik gebruik zelf een P1-meter met een app om te zien hoeveel energie ik verbruik en teruglever, maar dat is natuurlijk uw keuze.

Dsp
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dag de web oplossing werkt helaas niet omdat de omvormer niet  constant met internet verbonden is geweest. Vandaag bijvoorbeeld was er tussen half negen en tien uur internetverbinding, dus die data is er maar daarna geen contact meer, Waarom de verbinding verbroken is is voor mij een raadsel, De omvormerleverancier verwijst naar ziggo , iets met poorten. …..

misschien is uw p1 oplossing wel slimmer

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Dsp 

Even voor de duidelijkheid: zo’n P1-meter meet via de slimme meter in uw meterkast hoeveel uw zonnepanelen (vaak real-time) aan energie leveren. Zo’n P1-meter heeft dus geen contact met uw omvormer.

397BA2CB-D8DC-4CB7-A9FB-0E2495C77483.jpeg 

Omdat deze schermafbeelding zojuist gemaakt is, wordt er geen energie geleverd aan het net. Eigenlijk gebruiken wij alleen de app van deze P1-meter en nooit de app van GoodWe.

Maar óók met deze P1-meter waren er aanvankelijk wat problemen om verbinding te krijgen met het draadloze netwerk en heeft de leverancier een netwerkmodule geleverd.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Dsp . Ben je er nog uitgekomen? 🙂 

Dsp
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  • Ik heb een p1 aangeschaft. Die geeft de info. Maar de verbinding tussen de omvormer en mijn deco werkt regelmatig niet. Ik start dan de Deco opnieuw op en dan maakt de mvormer contact maar die verbinden valt meestal binnen twee uur weer weg. Dit gebeurt ook als er geen enkele activiteit is op mijn netwerk, 
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.

 


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Uitgelicht topic