1
Vraag
2
Reageer en help mee
Timmerfrans

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn internet hapert onregelmatig

Hallo,

Ik heb een Ziggo abbonnement met 300mbps download. Dit hebben we gekozen om op te gamen, wat ruim genoeg zou moeten zijn.

Helaas hapert het internet soms. Dan is de verbinding slecht voor zo'n 5 seconden lang in een onregelmatig interval. Dit uit zich in bijvoorbeeld lagg tijdens het gamen. Ik run regelmatig een ziggo-speedtest om dan de kwaliteit van verbinding te bevestigen, en soms betrap ik de verbinding erop omlaag te duiken naar zo'n 30Mbps. Ik denk dus dat dit de hapering veroorzaakt.

 

Ik en mijn huisgenoot hebben beide onze PC direct met een kabel verbonden aan het modem, zonder splitters oid er tussen. 

Is er een manier om ons internet te monitoren om zo de oorzaak te vinden? Of tips om het op te lossen?

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Timmerfrans
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Bert, bedankt voor je reactie.
Hieronder de downstream:

Timmerfrans_0-1651608109274.pngTimmerfrans_1-1651608146140.png

Upstream:

Timmerfrans_2-1651608197259.png

Networklog:

Timmerfrans_3-1651608270552.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie heel veel Uncorrectables in je 3.1 kanaal, dat zou vrijwel 0 moeten zijn.

 

Een Ziggo moderator kan diep in de achtergrond kijken en de nodige stappen zetten.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemiddag @Timmerfrans, welkom hier op de Ziggo Community!

Knap vervelend dat jij en je huisgenoot zoveel problemen ervaren met de internetverbinding. Dat komt het gamen natuurlijk niet ten goede 😞

Om één en ander uit te lezen heb ik je gegevens nodig welke momenteel niet in je profiel te vinden zijn. Zou je de instructies van @Bert willen opvolgen en je postcode en huisnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik starten met het uitlezen van je  modem. Een ietwat duidelijkere foto van je hoofdaansluiting zou ook gewaardeerd worden!

Alvast bedankt.

Timmerfrans
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Erik S ,

Thanks voor je reactie! En @Bert ook bedankt, had verwacht dat je een high-level support medewerker was ipv een klant!

Ik heb zojuist mijn postcode en huisnummer toegevoegd. Zie de ietwat duidelijkere foto van mijn aansluiting bijgevoegd. Ik houd de kabel vast waar onze verbinding door binnenkomt. 

Ik hoop dat het monitoren tot duidelijkheid leidt, alvast bedankt!

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Bert weet een hoop he, absoluut goud waard voor onze community 😄 

@Timmerfrans als ik jouw foto goed bekijk zie ik dat je een coax kabel in je hand hebt. Waar gaat deze kabel precies heen? Meterkast misschien?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

In de hand is de kabel tussen splitter en modem.

 

Ik vermoed dat deze kabel uit de meterkast kan komen of is dit de eerste plaats waar Ziggo de woning binnenkomt?

 

Bert_0-1652454690800.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Hier duidelijker te zien:

 

Bert_1-1652454805565.png

 

Timmerfrans
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert Heeft het goed gezien inderdaad. Naar mijn weten is dit de eerste plaats waar het internet de woning binnen komt. Bijgevoegd een foto van mn meterkast.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Vreemd, want een witte kabel zoals te zien is komt, volgens mij, nooit van buiten, want die is niet voldoende stevig om in de grond te liggen.

Timmerfrans
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wat zou ik voor stappen kunnen ondernemen als ik weet waar de kabel vandaan komt?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als je er een foto van zou kunnen maken, dan kan er een oplossing gevonden worden om je probleem op te lossen.

Mogelijk moet een monteur dan het één en ander dan in goede banen gaan leiden.

Timmerfrans
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zal mijn huisbaas eens vragen. Bedankt @Bert ! 
Als er een moderator eventuele ideeen heeft zijn die uiteraard welkom! 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Timmerfrans, kan het zijn dat de kabel misschien de kruipruimte in gaat of iets dergelijks? Het zou inderdaad gek zijn als deze kabel vanaf buiten komt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic