1
Vraag
2
Reageer en help mee
Eric-ba

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mijn iMac is gehackt

Ik kreeg bericht dat mijn e-mail account is gehackt. Ook mijn iMac blijkt gehackt

wat moet ik doen?

 

Uitgelicht
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Reacties
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je ook al in de map verzend gekeken of er e-mails instaan die je niet zelf hebt gestuurd (als de hacker slim is zijn die natuurlijk verwijderd) 

 

gebruik je ook geen virus scanner die het internet verkeer zonder dat je het weet over een vpn server laat gaan ? of bij apple  Beperk IP-adres tracking aan staan 

Yoshi

Level 8
  • 183Reacties
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

De kans is zeer klein dat je iMac gehackt is. Scan even voor de zekerheid je Mac met https://www.malwarebytes.com rechts boven kan je "Free Download" kiezen, die werkt prima. Laat het resultaat van de scan maar even weten hier.

17 Reacties 17
Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

De kans is zeer klein dat je iMac gehackt is. Scan even voor de zekerheid je Mac met https://www.malwarebytes.com rechts boven kan je "Free Download" kiezen, die werkt prima. Laat het resultaat van de scan maar even weten hier.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Van wie dat bericht, dat bericht over het gehackt zijn kan zelf een poging van kwaadwillenden zijn.

 

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Gebruik je een vpn? Misschien ziet ziggo dat als een hack, je mail lijkt dan seeds van een ander ip adres te komen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Eric-ba, een warm welkom op onze Ziggo Community! Zo'n bericht ontvangen is natuurlijk even schrikken. Ik zie dat je al een aantal tips en vragen hebt gekregen. Kom je er zo uit? Zo nee, dan mag je hier altijd reageren. 

Eric-ba
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik kreeg intussen advies: malware programma geïnstalleerd. Diverse detecties in quarantaine geplaatst.

Eric-ba
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

neen

Eric-ba
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zie boven. Ik wacht nu maar af. Weet niet of er wat gebeurd is verder. Het bericht van account hacken was van Ziggo.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

hoe kreeg je dat bericht van ziggo ? via post of zo ?

Eric-ba
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor reactie

Eerst een bericht van  postmaster@ziggo.nl dat een (niet door mij verzonden) bericht niet afgeleverd was.

Daarna een bericht van ziggo.contact@ziggo.nl  dat mijn emailaccount voor uitgaande post was geblokkeerd,

met het advies de wachtwoorden via mijnziggo te wijzigen. Dit heb ik direct gedaan

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je ook al in de map verzend gekeken of er e-mails instaan die je niet zelf hebt gestuurd (als de hacker slim is zijn die natuurlijk verwijderd) 

 

gebruik je ook geen virus scanner die het internet verkeer zonder dat je het weet over een vpn server laat gaan ? of bij apple  Beperk IP-adres tracking aan staan 

Eric-ba
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

geen van

Eric-ba
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inderdaad geen niet door mij verstuurde e-mails. Volgens mij Internet via vpn.

Bij apple nooit zoiets ingesteld.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

Volgens mij Internet via vpn.”

 

dan kan dat de oorzaak zijn door de vpn heb je telkens een ander ip-adres (kan ook een buitenlands op zijn) waardoor ziggo denkt dat je gehackt bent

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Eric-ba


Heb je het wachtwoord gewijzigd van zowel Mijn Ziggo als je e-mailaccount? Dan wordt namelijk de e-mail blokkade automatisch weer verwijderd.

Is dat al gelukt?

Eric-ba
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

gedaan. Gelukt. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Top! @Eric-ba

 

Fijn dat je weer ongestoord van je e-mail gebruik kan maken 🙂

Maak er nog een mooie dag van!

Eric-ba
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je. Ik weet alleen nog niet of het hacken meer gevolgen heeft. 
hart  groet 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic