1
Vraag
2
Reacties
FerencM440

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mijn email werkt niet via bepaalde routers, kan server niet bereiken

Ik heb sinds kort volgende probleem: op mijn router/modem van ziggo kan ik sinds kort niet meer de server bereiken van mijn email provider. Ik heb 2 huisadressen waarop ik aparte ziggo aansluitingen heb en mijn mail kan op mijn laptop, maar ook op mijn Iphone via internet (wifi of bekabeld) niet bereikt worden.

Als ik Iphone op 4G zet, lukt dat weer wel.

Of als ik met de laptop naar een aantal andere huisadressen van andere personen ga, die allemaal Ziggo aansluiting hebben, lukt het mij wel via wifi mijn mailserver te bereiken. Alleen dus nie top mijn 2 huisadressen.

Mijn wifi pods had ik helemaal uitgezet (uit stroomkast).

Rara?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Heb je al na laten kijken of het niet een ip blokkade bij je email provider betreft? Dat ligt meer voor de hand namelijk.

Ik neem daarbij aan dat inkomende mail ook niet meer werkt.

Bekijk in context

FerencM440
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt! Met de diverse reacties en hulp van Ziggo heb ik eea kunenn uitsluiten. Sinds eergisteren werkt alles weer. Wat was er aan de hand: bij de hosting provider bleek mijn IP adres te zijn geblokkeerd. Dit omdat ik over was gegaan van POP naar IMAP. Hierbij ging bij mij eerst de instelling van het mailaccount verkeerd, kreeg error omdat pad te lang was van het mailbestand. Daardoor meerdere keren een Imap account aangemaakt voordat het werkte. Gevolg: dat werd als verdacht gemarkeerd en vervolgens werd mijn I geblacklisted. Maar als ik op andere routers (bij andere mensen) ging connecten, ging dat 1x goed, maar daarna direct ook niet: ook die zijn daarna geblacklisted. Vandaar de verwarring. Door antwoorden van jullie en Ziggo, kon ik steeds eea uitsluiten en toch dat bij de provider met argumentatie aanbrengen. Die heeft het opgelost door IP's te whitewashen. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Hallo @FerencM440 

 

Je moet even kijken bij je Wifi instellingen hoe er verbinding gemaakt wordt. Ik vermoed dat op je "andere" adressen verbinding wordt gemaakt met Ziggo Wifispots. De naam daarvan is "Ziggo". Thuis zou dat de naam moeten zijn van de Wifi van je modem: "Ziggo xxxxxxxx"

 

Gr, Theo.

 

 

FerencM440
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

aha, bedoel je die wifispots instelling, zodat iedereen die dat ook heeft ingesteld, door de stad kan lopen en dan wifi heeft?

Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Klopt. Thuis kan je namelijk geen verbinding maken met Wifi Spots. Dus je moet thuis bij de de instellingen van je Wifi op de laptop/Iphone ff kijken met welke "Ziggo" er verbinding wordt gemaakt. Ik begrijp alleen niet wat je met bekabeld bedoeld.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Heb je al na laten kijken of het niet een ip blokkade bij je email provider betreft? Dat ligt meer voor de hand namelijk.

Ik neem daarbij aan dat inkomende mail ook niet meer werkt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @FerencM440

 

We hebben al een week niets meer van je vernomen, terwijl in de laatste conversatie voor ons niet duidelijk is of je vraag nu daadwerkelijk is beantwoord.

Mocht je toch nog vragen hebben, laat je het dan weten?

FerencM440
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt! Met de diverse reacties en hulp van Ziggo heb ik eea kunenn uitsluiten. Sinds eergisteren werkt alles weer. Wat was er aan de hand: bij de hosting provider bleek mijn IP adres te zijn geblokkeerd. Dit omdat ik over was gegaan van POP naar IMAP. Hierbij ging bij mij eerst de instelling van het mailaccount verkeerd, kreeg error omdat pad te lang was van het mailbestand. Daardoor meerdere keren een Imap account aangemaakt voordat het werkte. Gevolg: dat werd als verdacht gemarkeerd en vervolgens werd mijn I geblacklisted. Maar als ik op andere routers (bij andere mensen) ging connecten, ging dat 1x goed, maar daarna direct ook niet: ook die zijn daarna geblacklisted. Vandaar de verwarring. Door antwoorden van jullie en Ziggo, kon ik steeds eea uitsluiten en toch dat bij de provider met argumentatie aanbrengen. Die heeft het opgelost door IP's te whitewashen. 

FerencM440
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb alle aangedragen oplossingen uitgeprobeerd. Ik ben erui, het werkt nu. In de oplossing beschreven.

Dank

FerencM440
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Eergisteren is het opgelost. En gisteren besproken met Ziggo. Met alle bijdragen ben ik eruit gekomen, dus community is voor mij prima steun gebleken. Dank

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Top! Wat fijn om te lezen dat de Community zo'n steun voor je is geweest. Daar doen we het tenslotte voor 🙂

Bedankt voor je terugkoppeling @FerencM440

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic