2 dagen geleden zag ik dat er ineens een paar honderd mailtjes in mijn inbox kwamen met de melding mail delivery failure. Mijn mailadres was gebruikt om spam te versturen naar mensen en bedrijven die ik niet ken. Ziggo is gebruikt als platform om dit te faciliteren. Ik heb gelijk mijn wachtwoord van mijn ziggo en mijn ziggo mail aangepast en ik gebruik alleen nog webmail en niet via mijn laptop of smartphone. Het mocht helaas niet helpen. Via de ziggo chat ben ik naar deze community gestuurd omdat zij mij niet kunnen helpen. Lijkt mij een interne kwestie bij ziggo en heb dan ook geen idee wat deze community kan doen. hoor graag van jullie.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat voor Software gebruik je en is het Legale of geen legale daar kan je ook problemen mee krijgen.
Ik zou eens een goede Malware of virus programma op de PC zetten en deze eens laten scannen, meestal als je mailbox e-mail gaat versturen, dan zit er een virus ergens verscholen of er is een hacker actief geweest.
Je kan beste Malwarebytes downloaden en installeren, deze kan je maand gratis proberen en dan gaat ie automatisch over naar gratis versie, deze haalt bijna alles van de PC af en ziet ook voor 99% alles.
Anders zou ik je besturingssysteem opnieuw installeren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat voor Software gebruik je en is het Legale of geen legale daar kan je ook problemen mee krijgen.
Ik zou eens een goede Malware of virus programma op de PC zetten en deze eens laten scannen, meestal als je mailbox e-mail gaat versturen, dan zit er een virus ergens verscholen of er is een hacker actief geweest.
Je kan beste Malwarebytes downloaden en installeren, deze kan je maand gratis proberen en dan gaat ie automatisch over naar gratis versie, deze haalt bijna alles van de PC af en ziet ook voor 99% alles.
Anders zou ik je besturingssysteem opnieuw installeren.
Het is voor spammers een koud kunstje om mailtjes te versturen uit naam van elk willekeurig persoon met al of niet met de bijbehorend email-adres. Jouw account bij Ziggo hoeft dus niet gehacked te zijn om jouw gegevens te misbruiken. Gewoon die retourmailtjes weggooien en geen overhaaste stappen ondernemen; wijzigen van wachtwoord en uitgebreide scan van systeem is doorgaans afdoende.
Hoi DennyW, Dank voor jouw input. Ik heb wat jij hebt voorgesteld eergisteren en gisteren reeds gedaan maar het helpt helaas niet. ik heb de mail van mijn laptop en telefoon gehaald. Dus alleen nog lezen op webmail via ziggo. Daar zie ik de spam ook binnen komen. Een paar mailtjes geen probleem maar dit zijn er honderden. Ik kan moeilijk bij ziggo een scan laten uitvoeren:(
Hoi Dave, ga de Malwarebytes ook installeren op mijn laptop. Vind het wel vreemd dat ik via webmail van ziggo mijn mails nu lees en dan nog komen de berichten binnen.
Vind het wel vreemd dat ik via webmail van ziggo mijn mails nu lees en dan nog komen de berichten binnen.
Dat is niet zo vreemd. Die Bounce mailtjes komen binnen en worden netjes afgeleverd.
Het maakt niet uit met welke Email Client je naar de binnengekomen berichten gaat kijken.
Kijk eens of je kunt achterhalen via welke mailserver de oorspronkelijke spam is verstuurd. Misschien kun je dat uit die boounce halen. (Misschien ook niet) Als dit niet de Ziggo SMTP is geweest, zou ik er niet wakker van liggen. Als dit wel zo is, vraagt het nader onderzoek.
ja @efok dat heb ik maar niet gevraagd. Inspectie Email Headers.
@EricThijmen zegt je dat wat? Anders: vergeet het.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Twee dagen geleden binnen een paar minuten honderden Niet Afgeleverde Mailtjes in mijn inbox, beide wachtwoorden (Mijn Ziggo en mail) gewijzigd, vanmiddag weer binnen een paar minuten honderden mails. Virusscan geeft geen problemen aan. Geen idee waar ik de oplossing moet zoeken.
Annette5 wrote:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Twee dagen geleden binnen een paar minuten honderden Niet Afgeleverde Mailtjes in mijn inbox, beide wachtwoorden (Mijn Ziggo en mail) gewijzigd, vanmiddag weer binnen een paar minuten honderden mails. Virusscan geeft geen problemen aan. Geen idee waar ik de oplossing moet zoeken.
Hi @Annette5,
Goed dat je in ieder geval direct je wachtwoorden hebt gewijzigd! Gebruik je je e-mail toevallig nog op een ander apparaat? Heb je ook Malwarebytes gebruikt?
Zie ook de reactie van @DennyW hierboven; het hoeft niet altijd te betekenen dat je e-mailadres daadwerkelijk gehackt is, hoewel dat het niet minder vervelend maakt uiteraard.
Mijn ziggo e-mailaccount is ook gehackt door o.a. iemand uit Algiers. Ik krijg nu allerlei (automatische) replies binnen waaruit blijkt dat er onder mijn naam bitcoins zijn aangeboden. Uiteraard heb ik passwords veranderd, maar dat is al dagen geleden. Ik krijg ze nog steeds binnen. Malwarebytes gaat niet helpen want ik gebruik vnl. mijn ipad en daarop werkt het niet. Ook krijg ik de SMTP niet meer aan de praat. Ziggo kan mij niet helpen. Nog iemand een andere tip?
Goedemorgen @Reynier
Welkom hier op ons Community platform waar we elkaars kennis verrijken.
Dat jouw e-mail is geblocked door Algiers is wel behoorlijk zuur.
Wanneer jij je wachtwoord hebt gewijzigd, zou je geen problemen meer mogen ervaren via onze webmail .
Uiteraard kan het nog gebeuren dat eerder verzonden auto reply's nog je e-mail binnenkomen. Dit zal na verloop van tijd wel over gaan.
Heb je al geprobeerd via webmail om zelf uit te mailen en mails te ontvangen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.