1
Vraag
2
Reacties
smalhout1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn cameras werken niet meer sinds het nieuwe modem

Ik heb voor 3000 € cameras 4 jaar oud. Sinds ik een nieuw modem heb doen zij het niet meer. Ik heb geprobeerd te forewarden,. is geen poort nummer te vinden en ik heb zeker 5 keer de klantenservice van ziGGO gebeld en die weten er echt geen bal van (dat heet technische dienst, laat me niet lachen). Ik eis dat jullie mijn cameras aan de praat krijgen want jullie wilden zo nodig mijn modem vernieuwen die het prima deed.Zelfs mij FOSCAM C3 cameras doen het niet 2 jaar oud. Ik verwacht zeer snel uw reactie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Iets soortgelijks had ik ook met nieuwe modem. De camera’s werkten niet meer. Achteraf bleek dat ik eerst de camera’s uit de app had moeten verwijderen en daarna opnieuw instellen (na de nieuwe modem/wifi). Was effe prutsen maar het was redelijk snel voor elkaar.

 

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De klantenservice moet je ook niet verwarren met een technische dienst. 

Welk modem/router had je eerder welk model heb je nu? De vorige modem/router zal niet zonder reden zijn vervangen.

De camera's zullen het ongetwijfeld gewoon doen, de toegang van buiten af zal mogelijk opnieuw moeten worden ingesteld. Dat is toch echt ons eigen pakkie aan, niet voor de klantenservice. 

 

Hier is een hoe doe je dit te vinden.

https://hw.homewizard.net/nl/support/solutions/articles/19000081107-installeer-port-forwarding-for-f...

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 

@smalhout1 schreef: "(dat heet technische dienst, laat me niet lachen)"

Ziggo heeft geen technische dienst voor de eigen apparaten van klanten, dat staat nergens, Ziggo heeft een klantenservice, voor het geval en iets niet goed mocht werken met hun diensten.

 

Ziggo levert als dienst uitsluitend de internetverbinding en ondersteunt geen eigen apparatuur, als je een internet verbinding hebt en vrijwel de maximale snelheid, dan is de rest voor jezelf.

Het zou ook ondoenlijk zijn om alle tig duizend verschillende apparaten met tig verschillende versies te ondersteunen, dat vindt je bij geen één provider.

 

Welke camera's zijn het, graag merk en model met letters en cijfers?

Wie heeft de camera's bij aanschaf geïnstalleerd?

 

Mogelijk kan iemand je helpen die dezelfde camera's heeft en weet hoe één en ander in te stellen.

 

Ziggo heeft wel een stappenplan hoe de port forwards in te stellen, maar dan moet je op zijn minst zelf de poortnummers weten en de gebruiksaanwijzing tot je beschikking hebben van de camera's.

Port forwarding op de Connectbox - Ziggo Community

 

Zie je wel in je modem de Port Forward functie?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@RoWi. Ik had je bericht nog niet gezien, was nog wat aan het zoeken betreffende camera's, we waren tegelijkertijd bezig.🙂

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Controleer even of je modem misschien alleen ipv6 heeft, ik weet niet of dat nog voor komt, maar in die gevallen kunnen oudere ip camera's, waaronder jouw Foscam een probleem opleveren.

In dat geval zul je dan Ziggo moeten vragen of ze jou een ipv4 ip adres kunnen geven. Als je jouw gegevens in je profiel hebt staan, kan maandag iemand van Ziggo kijken of je een ipv6 of ipv4 hebt.

 

V.w.b. de forwarding, dat is inderdaad niet Ziggo's afdeling, dat is eigen verantwoordelijkheid, net zoals Rowi al schreef.

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Iets soortgelijks had ik ook met nieuwe modem. De camera’s werkten niet meer. Achteraf bleek dat ik eerst de camera’s uit de app had moeten verwijderen en daarna opnieuw instellen (na de nieuwe modem/wifi). Was effe prutsen maar het was redelijk snel voor elkaar.

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @smalhout1

 

Heb je de tip van @Andre Verbeek al opgevolgd? Wellicht dat dit jou ook helpt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic