1
Vraag
2
Reacties
Mohan

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn Ziggo mailbox: Storende balk onderin

In mijn ziggo email box kon ik  ''nieuw bericht'' niet openen, om een email te verzenden. Toen heb ik alleen de cookie verwijderd van mijn ziggo mailbox. En toen kon ik ''nieuw bericht'' wel openen en emails verzenden. Tot zover is het probleem wel opgelost. Maar helemaal onderaan in het scherm ontstond een storende balk met het volgende icoon: E... E... en dit over die hele balk herhaald. Als ik op die E... klik, dan opent ''nieuw bericht'' venster. ------->Nu mijn vraag: HOE KAN IK DEZE OVERBODIGE EN STORENDE BALK VERWIJDEREN? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Ik denk dat ik het weet, doordat de nieuwe email knop niet werkte heb je veel nieuwe emails aangemaakt. Deze emails blijven dan onderin zichtbaar. Deze staan als het goed is in de folder Concepten. Zou je die folder eens leeg kunnen maken en weer opnieuw in kunnen loggen?

Hier moet een oplossing voor zijn. Gaat ons lukken. 🙂

Bekijk in context

16 Reacties 16
Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Hi Mohan,

ik ben bang dat er oude cache in je browser zit die voor het probleem zorgt. Die wordt namelijk niet verwijderd als de cookies worden verwijderd. Je zou eens kunnen kijken of je hetzelfde probleem hebt in een andere browser. Welke browser gebruik je? Er zijn heel veel combinaties mogelijk van OS, browser(versie), extensies en plug-ins die de weergave van één webpagina kunnen verstoren. Trucje in Chrome die ik fijn vind: F12 drukken en daarna rechter muisknop op het ververs knopje drukken van Chrome. Dan kun je optie kiezen om de cache te wissen en te herladen. 
Ben benieuwd of dat helpt.

Mohan
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Gerrit, ik heb inmiddels alle cookies en browsegeschiedenis verwijderd, zonder oplossing. Ik werk nu met browser Google Chrome en heb dit probleem niet in Edge, waar ik al had gekeken. Maar ik werk met Chrome. ----Ik begrijp je F12 instructie niet: op welke pagina moet ik staan om die F12 in te drukken? Ik deed dat in mijn mailbox, maar zie dan een scherm openen met allerlei tekens. Ook weet ik niet wat het ''ververs'' knopje van Chrome is. Sorry, maar ik ben niet zo technisch. Zou je concreet de stappen/handelingen aan mij kunnen uitleggen, zodat ik het kan uitproberen?  Groet, Mohan.

Mohan
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Gerrit, ik heb net via het icoontje met drie stippen (Google Chrome beheren) de cachebestanden gewist. Daarna gekeken in mijn Ziggo mailbox, maar die storende balk staat er nog steeds. Moet ik de cachebestanden weer herladen en hoe doe ik dat? Groet, Mohan.

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

70F463D2-B13A-41FB-99C8-32116F55AB1C.png

Dit is het ververs icoontje met de opties die ik bedoel. Dus: F12, rechter muisknop op dit icoontje en dan de optie empty cache en gard reload kiezen. Maar soms is Chrome een beetje hardnekkig. Je kunt ook Chrome simpelweg verwijderen en opnieuw installeren. Chrome en Edge zijn tegenwoordig ongeveer gelijk onder de motorkap dus als het werkt in Edge heb ik goede hoop dat het aan Chrome cache ligt en dat je dit dus kunt oplossen. Gaat je vast lukken. 

Mohan
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Gerrit, ik probeerde steeds via F12, maar er opent dan aan de rechterkant van mijn scherm een venster met allerlei onbegrijpelijke taal en tekens. Moet ik de F12 toets in combinatie met een andere toets gebruiken? Ik heb ook geprobeerd via ''hulpprogramma's voor ontwikkelaars'' (via dat icoontje met 3 stippen, rechtsboven), maar dan opent datzelfde onbegrijpelijke venster dat ik ook krijg met alleen de F12 toets. -----Dus het lukt me niet om te komen op het ververs icoontje met de opties die je bedoelt. ----Is er misschien ook een ander traject? Mohan.

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Gerr_it_0-1639895359882.jpeg

 

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Hi Mohan, ben benieuwd, lukte het met Ctrl+F5 zoals in het plaatje dat ik had gedeeld?

Mohan
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Gerrit, nee helaas nog niet. Als ik Ctrl+F5 indruk gebeurt er niets. Ik zie dan jouw plaatje niet verschijnen.  Moet ik misschien eerst Ctrl en daarna de reload button indrukken? Maar ik zie geen reload button verschijnen op mijn scherm. (of is dat ergens op mijn toetsenbord?). Ik weet niet wat ik precies moet doen. Wordt beetje verdrietig van.  Groet, Mohan.

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Beste Mohan,

Sorry dat ik het niet duidelijk uitleg. 

Je zorgt dat je in webmail zit en drukt dan tegelijk Ctrl en F5. Vervolgs log je opnieuw in. Als dat niet lukt: Druk als je in webmail zit tegelijk op Ctrl+Shift+R en log opnieuw in.

Als dat niet lukt: Verwijder Google Chrome en installeer opnieuw.

Laat maar weten of dat lukt.

Succes!

 

 

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Hi Mohan, 

Ik vind het vervelend dat je er verdrietig van wordt. Dus omdat het bijna kerst is heb ik het even uitgezocht en een plaatje gemaakt. Dit zou moeten werken voor Chrome en Edge browsers:

 

Gerr_it_1-1640101949094.png

Hopelijk lukt het op deze manier.  Fijne kerst.

 

Mohan
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Gerrit, helaas weer niet gelukt. Ik heb je laatste instructie enkele malen geprobeerd, maar na stap 8 (open webmail), krijg ik toch de onderste balk met E... E...E... enz. Vervelend probleem. Groet, Mohan.

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Kun je eens een screenshot sturen? Welke browser gebruik je?

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Ik denk dat ik het weet, doordat de nieuwe email knop niet werkte heb je veel nieuwe emails aangemaakt. Deze emails blijven dan onderin zichtbaar. Deze staan als het goed is in de folder Concepten. Zou je die folder eens leeg kunnen maken en weer opnieuw in kunnen loggen?

Hier moet een oplossing voor zijn. Gaat ons lukken. 🙂

Mohan
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Gerrit, Perfect gelukt. Dat was het probleem! Gek dat ik daar ook niet op kwam. Toen de optie ''nieuw bericht'' geen nieuw venstertje opende, drukte ik inderdaad vele malen erop. En daarom verscheen die balk met dat icoontje (om ''nieuw bericht'' te openen)  herhaald erop. Many thanks, echt goed van U. ---------->Even een vraagje: bent u een medewerker van Ziggo?  En moet ik deze laatste instructie van U markeren als oplossing? (Ik ben namelijk voor het eerst op deze Ziggo community). ---- Anyway, bedankt voor de OPLOSSING. Ik ben zo blij dat ik verlost ben van die storende onderbalk, nog een FIJNE KERSTDAGEN! Groet, Mohan.

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Fantastisch nieuws, het is ons gelukt! 🙂 Daar word ik blij van.

Ik krijg geen cent van Ziggo helaas. Ik vind dit soort raadsels oplossen leuk, zeker als ik er iemand blij mee kan maken. Van dat thuiszitten word ik niet vrolijk, hiervan wel. Ik moet nog kijken hoe lang ik dat zal blijven doen, want er zitten soms ook wat negatieve karakters bij waar ik geen positieve energie van krijg.

Ik geloof dat het antwoord al is geselecteerd als het juiste antwoord, geen idee hoe dat werkt, zelf nog nooit een vraag gesteld hier volgens mij. 

Fijne kerstdagen!

Gerr

 

 

Mohan
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Gerrit, ik heb die goede instructie van je gemarkeerd als oplossing (in het vakje geklikt). Nu kan iedereen zien dat dat de oplossing was voor mijn probleem, denk ik. Heel mooi dat we samen positief bleven en nu samen blij zijn. Ik wens je alvast goede feestdagen en een positief nieuw jaar 2022 toe. Groeten, Mohan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic