"Bij Spamhouse geven ze bij het de-list proces aan dat mijn ISP (dus Ziggo) het IP-adres van de blacklist kan laten verwijderen."
Neen dus. Dat zou theoretisch kunnen maar doen ze niet. Overigens is het niet alleen Ziggo maar zo'n beetje elke provider met dynamische ip adressen (dus bijv. ook Online en KPN) zul je bij Spamhaus terug vinden. Daar is goede reden voor.
Er speelt echter een ander probleem. Spamhaus zou feitelijk alleen het ip van de verzendende server moeten controleren, dus de smtp van Ziggo.
Probleem is echter dat met regelmaat, de controle bij Spamhaus plaats vindt tot op echte verzender niveau, dus de gebruiker zelf. En die zit in een dynamische reeks en daarom komt er opeens een onterechte blokkade.
De laatste tijd komen die kuren vaker voor, daarom heb ik bijv. van de servers al de zen.spamhaus.org controle er af gekiept.
Als je bepaalde websites niet bereiken kunt, heeft dat een andere oorzaak, want dat heeft totaal niets met Spamhaus te maken.
Als die bepaalde websites op dezelfde server zitten als de mailserver van de vereniging, is de kans vele malen groter dat je een ip blokkade op die server hebt, om welke reden dan ook.
Spamhaus wordt normaliter alleen gebruikt bij controle van binnenkomende mail, niet van uitgaande mail en ook niet gebruikt voor het kunnen bereiken van de mailserver.
Dus het ligt niet aan Ziggo, maar aan die hosting server. Ik denk dat je daar bij support eens moet navragen.