Ik ben dit item als meerdere malen tegengekomen; mijn Ziggo Connect Box blijft zich een paar keer per dag opnieuw opstarten.
Ik merk dat omdat de internetradio dan uitvalt, en ook mijn Werk-VPN verbinding valt dan weg.
Het gebeurde eerder ook wel dat het internet even weg viel, maar besteedde er geen aandacht aan.
Sinds een week of twee gebeurt het echter zó vaak dat ik naar de oorzaak ben gaan zoeken.
Ik merkte deze week dat op deze momenten samenvielen met een zich opnieuw opstartend modem.
Ben gisteren in de bekabeling gedoken - dat lijkt goed te zitten.
Ik lees in deze community dat de diverse kastjes/splitters/filters bij de huis-entree vaak als boosdoener worden gezien.
Ben benieuwd of jullie me op weg kunnen helpen?
M'n modem staat trouwens in bridge-mode.
en hieronder wat foto's rond de OVP in mijn meterkast
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ter terugkoppeling; Vorige week vrijdag is de de netwerkmonteur langs gekomen.
Hij heeft gemeten vanuit mijn AOP en vanuit de straatkast maar geen fouten kunnen constateren.
Daarom heeft hij mijn modem vervangen door hetzelfde type als er zat.
Dat bleek de oplossing te zijn! Het is nu 1 week verder in in die tijd heeft het modem slechts één herstart gehad (blijkt uit de modemlog; op maandag 13/9 5h30).
Kortom ik ben tevreden - bedankt voor de support!
Het nieuwe modem draait nu ruim 11 dagen probleemloos - dus wat mij betreft sluiten we dit topic.
Nogmaals bedankt voor de support
Conform standaard specificaties | : | DOCSIS 3.0 |
Hardware versie | : | 4.01 |
Software versie | : | CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH |
MAC-adres | : | XXXXXXXXXXXX |
Serienummer Connect Box | : | DDAP53242542 |
Beschikbaarheid | : | 11day(s)7h:12m:23s |
Netwerk toegang | : | Toegang tot internet |
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het AOP (Toptech TOP1) is ~30 jaar oud; je hebt een monteur nodig die het AOP voor je komt vervangen.
Verder zijn beide splitters (PTS-02KK en ETU-01) en de kabels verouderd. De splitters moeten vervangen worden door een POA-01-B om het modem en de TV/decoder op aan te sluiten. Voor het modem is een nieuwe aansluitkabel (IEC/F) nodig. De TV-kabel moet worden voorzien van een nieuwe stekker, de huidige stekker is afgeschreven, dit kan de monteur voor je regelen.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan nieuw aansluitmateriaal toesturen en een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Hoi tobiastheebe, Bedankt voor je supersnelle analyse!
Ik heb mijn gegevens op mijn profielpagina ingevuld en wacht de reactie van de moderator af.
Welkom @rvdalen! Zo te lezen heeft @tobiastheebe al een uitstekende analyse gedaan. Ik ben gelijk aan de slag gegaan en heb je nieuwe aansluitmaterialen opgestuurd. Binnen 2-3 werkdagen heb je deze in huis. De monteur is ingepland voor maandag 30-08-2021 tussen 17:00-22:00 uur. Kom dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via Mijn Ziggo.
Mijn AOP, splitter en modemkabel zijn vanmorgen vervangen, echter het euvel is nog niet opgelost; het modem blijft zich nog steeds regelmatig herstarten.
De monteur heeft wat dat betreft al wat aan verwachtingsmanagement gedaan; "dit is de eerste stap", zei hij, "zorgen dat alles vanaf de aansluiting goed zit. Maar soms ligt het ook aan het modem en moet deze als tweede stap ook vervangen worden."
Ik hoor graag jullie advies.
De monteur is zo te zien vergeten om de TV-kabel van een nieuwe stekker te voorzien. Deze stekker moet vervangen worden, mogelijk is aan de andere zijde van de kabel ook een nieuwe stekker of einddoos nodig. Vermoedelijk heeft het modem nog last van instraling.
Zou je een foto willen plaatsen van de aansluiting in de woonkamer (stekker/contactdoos en kabel naar TV/decoder)?
hm, je hebt gelijk - ik vrees dat mijn aansluiting in de woonkamer ook van 30jr geleden is.
Om deze mogelijk bron van storing uit te sluiten heb ik de TV kabel aan de zijde van de AOP los gekoppeld.
Echter zojuist is het modem opnieuw onderuit gegaan. Dan lijkt me de kwaliteit van de tv kabel minder relevant t.a.v. dit modem-euvel - toch?
Je zou het modem tijdelijk direct moeten aansluiten op het AOP, dus zonder de splitter (POA-01-B), om de binnenhuisinstallatie volledig uit te sluiten. Start na deze handeling het modem opnieuw op.
Zowel de stekker in de meterkast als de kabel in de woonkamer zijn afgeschreven en de einddoos (TRAS-1000) is verouderd. Vooral de stekkers met plastic kapjes maken de installatie (en daarmee het modem) zeer ruisgevoelig.
Super bedankt voor je terugkoppeling, @rvdalen! We zijn er duidelijk nog niet helemaal, maar er worden wel stappen gemaakt. Zo komen we steeds dichterbij de daadwerkelijke oplossing ;-).
De tip die @tobiastheebe geeft is een hele sterke! Ik denk dat het heel verstandig is om het modem eens direct aan te sluiten op het AOP (zonder splitter), om te kijken hoe het dan gaat.
Ervaar je het probleem dan niet meer? Dan weten we dat de binnenhuisinstallatie verantwoordelijk is voor het probleem.
Ervaar je het probleem nog wel? Dan gaat het vanuit het netwerk of het modem verkeerd. Vanuit hier kan ik dan je signaal en modem verder onder de loep nemen.
Ik ben heel benieuwd naar je terugkoppeling!
Ik heb inderdaad mijn modem rechtstreeks aan het AOP gekoppeld om de invloed van mijn binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Helaas is het modem vanmorgen toch weer 4x opnieuw opgestart.
Voor de evt. analyse heb ik de tijden geregistreerd:
31/8 23h26 Modem rechtstreeks aan AOP gekoppeld en handmatig opnieuw opgestart
1/9 10:15 Modem heeft zichzelf herstart
1/9 10:37 Modem heeft zichzelf herstart
1/9 11:07 Modem heeft zichzelf herstart
1/9 12:12 Modem heeft zichzelf herstart
En hieronder de logfiles uit het modem:
Conform standaard specificaties | : | DOCSIS 3.0 |
Hardware versie | : | 4.01 |
Software versie | : | CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH |
MAC-adres | : | xxxxx |
Serienummer Connect Box | : | DDAP62162425 |
Beschikbaarheid | : | 0day(s)0h:15m:39s |
Netwerk toegang | : | Toegang tot internet |
Tijd Prioriteit Omschrijving
01-09-2021 12:28:20 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[82.75.152.43];CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-09-2021 12:15:09 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-09-2021 12:15:00 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:42 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:25 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-09-2021 11:11:01 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-09-2021 11:10:53 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:39 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:25 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-09-2021 10:40:08 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-09-2021 10:39:59 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:42 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:26 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-09-2021 10:16:32 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-09-2021 10:16:24 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:41 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:25 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-09-2021 07:16:17 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-09-2021 07:16:09 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:39 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
1 | 610000000 | 9 | 38 | 256qam | 2 |
2 | 642000000 | 8 | 38 | 256qam | 6 |
3 | 650000000 | 8 | 38 | 256qam | 7 |
4 | 658000000 | 9 | 38 | 256qam | 8 |
5 | 666000000 | 9 | 38 | 256qam | 9 |
6 | 674000000 | 10 | 38 | 256qam | 10 |
7 | 682000000 | 10 | 38 | 256qam | 11 |
8 | 690000000 | 9 | 38 | 256qam | 12 |
9 | 698000000 | 9 | 38 | 256qam | 13 |
10 | 706000000 | 9 | 38 | 256qam | 14 |
11 | 714000000 | 9 | 37 | 256qam | 15 |
12 | 722000000 | 9 | 37 | 256qam | 16 |
13 | 730000000 | 9 | 38 | 256qam | 17 |
14 | 738000000 | 9 | 38 | 256qam | 18 |
15 | 746000000 | 9 | 37 | 256qam | 19 |
16 | 754000000 | 9 | 37 | 256qam | 20 |
17 | 762000000 | 9 | 37 | 256qam | 21 |
18 | 770000000 | 8 | 37 | 256qam | 22 |
19 | 778000000 | 7 | 37 | 256qam | 23 |
20 | 786000000 | 7 | 37 | 256qam | 24 |
21 | 826000000 | 7 | 37 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | 7 | 37 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 7 | 37 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 6 | 36 | 256qam | 32 |
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 37349631 | 6 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 36120878 | 7 |
3 | Goed (Locked) | 38.983 | 36117004 | 9 |
4 | Goed (Locked) | 38.605 | 36121993 | 9 |
5 | Goed (Locked) | 38.983 | 36119375 | 5 |
6 | Goed (Locked) | 38.983 | 36124341 | 7 |
7 | Goed (Locked) | 38.983 | 36124826 | 7 |
8 | Goed (Locked) | 38.605 | 36126667 | 8 |
9 | Goed (Locked) | 38.983 | 36120330 | 5 |
10 | Goed (Locked) | 38.605 | 36115656 | 7 |
11 | Goed (Locked) | 37.636 | 36126671 | 7 |
12 | Goed (Locked) | 37.636 | 36129546 | 10 |
13 | Goed (Locked) | 38.605 | 36116433 | 7 |
14 | Goed (Locked) | 38.258 | 36129814 | 8 |
15 | Goed (Locked) | 37.636 | 36121724 | 8 |
16 | Goed (Locked) | 37.636 | 36120172 | 2 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 36114643 | 9 |
18 | Goed (Locked) | 37.636 | 36125730 | 14 |
19 | Goed (Locked) | 37.636 | 36126172 | 7 |
20 | Goed (Locked) | 37.356 | 36122492 | 2 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 36126777 | 7 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 36114979 | 5 |
23 | Goed (Locked) | 37.093 | 36119257 | 10 |
24 | Goed (Locked) | 36.610 | 36122449 | 11 |
1 | 36000000 | 37 | 5.120 | 64qam | 7 |
2 | 58800000 | 38 | 5.120 | 64qam | 8 |
3 | 44500000 | 37 | 5.120 | 64qam | 6 |
4 | 52000000 | 38 | 5.120 | 64qam | 5 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Signaal is nu zoals het hoort. Gezien het type reset ('reboot due to power reset') vermoed ik een tekortkoming van de Connect Box i.c.m. gebruik van VPN.
Ter toelichting/aanvulling: Ik heb vandaag geen VPN gebruikt.
Aanvulling:
De T3 meldingen zijn afkomstig uit een serie van 10 opeenvolgende, die een reset veroorzaken. (01-01-1970)
@KBX458 Die vielen mij ook op maar komen na de power cycle voor, eigenlijk dus een reset op een reset. Mogelijk probeert modem te zenden terwijl upstream nog niet (volledig) opgebouwd is?
Het modem ontvangt niet tijdig een respons van de CMTS. Dit is ruis gerelateerd voor zover ik weet.
Als de melding 'reboot due to power reset' er niet was, dan zou ik ook zeggen dat het een signaalprobleem is, maar de aanwezigheid van die melding doet mij daaraan twijfelen. Neemt uiteraard niet weg dat T3 timeouts niet opeenvolgend mogen voorkomen.
Hoewel in lichte mate, is er nog ruis aanwezig op de downstream. Dit kan juist voldoende zijn om te verhinderen dat het modem tijdig een respons van de CMTS ontvangt.
Ik denk dat een netwerkmonteur in stelling moet worden gebracht.
Ik was van mijn Compal CB destijds niet anders gewend dat de corrected errors er zo uit zagen als hier, vlak na een reboot c.q. bij een korte uptime. Naar mijn mening kun je een pas een goede conclusie hieruit trekken na een uptime van tenminste een uur.
Die uptime had ik even over het hoofd gezien.
Je kan nog voor de zekerheid een uurtje wachten om te zien hoe de ruis zich verder ontwikkelt.
Als de CB het zo lang volhoudt. 🙂
"
1/9 10:15 Modem heeft zichzelf herstart
1/9 10:37 Modem heeft zichzelf herstart
1/9 11:07 Modem heeft zichzelf herstart
1/9 12:12 Modem heeft zichzelf herstart
"
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.