Ik ben dit item als meerdere malen tegengekomen; mijn Ziggo Connect Box blijft zich een paar keer per dag opnieuw opstarten.
Ik merk dat omdat de internetradio dan uitvalt, en ook mijn Werk-VPN verbinding valt dan weg.
Het gebeurde eerder ook wel dat het internet even weg viel, maar besteedde er geen aandacht aan.
Sinds een week of twee gebeurt het echter zó vaak dat ik naar de oorzaak ben gaan zoeken.
Ik merkte deze week dat op deze momenten samenvielen met een zich opnieuw opstartend modem.
Ben gisteren in de bekabeling gedoken - dat lijkt goed te zitten.
Ik lees in deze community dat de diverse kastjes/splitters/filters bij de huis-entree vaak als boosdoener worden gezien.
Ben benieuwd of jullie me op weg kunnen helpen?
M'n modem staat trouwens in bridge-mode.
en hieronder wat foto's rond de OVP in mijn meterkast
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ter terugkoppeling; Vorige week vrijdag is de de netwerkmonteur langs gekomen.
Hij heeft gemeten vanuit mijn AOP en vanuit de straatkast maar geen fouten kunnen constateren.
Daarom heeft hij mijn modem vervangen door hetzelfde type als er zat.
Dat bleek de oplossing te zijn! Het is nu 1 week verder in in die tijd heeft het modem slechts één herstart gehad (blijkt uit de modemlog; op maandag 13/9 5h30).
Kortom ik ben tevreden - bedankt voor de support!
Dat zijn positieve berichten op de vroege morgen.
Mijn voorstel is dan ook om het nog een week in de gaten te houden. Mochten er dan alsnog problemen optreden, dan kan hier verder worden gezocht naar een oplossing.
Ja, super dat het zo goed gaat @rvdalen :top! Fijn dat je zo tevreden bent nu 🙂 Voor de zekerheid houden we dit topic tenminste nog een week open, maar deze resultaten zijn al goed!
Het nieuwe modem draait nu ruim 11 dagen probleemloos - dus wat mij betreft sluiten we dit topic.
Nogmaals bedankt voor de support
Conform standaard specificaties | : | DOCSIS 3.0 |
Hardware versie | : | 4.01 |
Software versie | : | CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH |
MAC-adres | : | XXXXXXXXXXXX |
Serienummer Connect Box | : | DDAP53242542 |
Beschikbaarheid | : | 11day(s)7h:12m:23s |
Netwerk toegang | : | Toegang tot internet |
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.