Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
rvdalen
Level 4

Mijn Ziggo Connect Box blijft zich een paar keer per dag opnieuw opstarten.

Ik ben dit item als meerdere malen tegengekomen; mijn Ziggo Connect Box blijft zich een paar keer per dag opnieuw opstarten.
Ik merk dat omdat de internetradio dan uitvalt, en ook mijn Werk-VPN verbinding valt dan weg.
Het gebeurde eerder ook wel dat het internet even weg viel, maar besteedde er geen aandacht aan.
Sinds een week of twee gebeurt het echter zó vaak dat ik naar de oorzaak ben gaan zoeken.
Ik merkte deze week dat op deze momenten samenvielen met  een zich opnieuw opstartend modem.
Ben gisteren in de bekabeling gedoken - dat lijkt goed te zitten.
Ik lees in deze community dat de diverse kastjes/splitters/filters bij de huis-entree vaak als boosdoener worden gezien.
Ben benieuwd of jullie me op weg kunnen helpen?

M'n modem staat trouwens in bridge-mode.

en hieronder wat foto's rond de OVP in mijn meterkast

0 Kudos
Oplossingen
43 Reacties 43
Meldingen
Aan Uit
rvdalen
Level 4
Topicstarter

Ter terugkoppeling; Vorige week vrijdag is de de netwerkmonteur langs gekomen.

Hij heeft gemeten vanuit mijn AOP en vanuit de straatkast maar geen fouten kunnen constateren.

Daarom heeft hij mijn modem vervangen door hetzelfde type als er zat.

Dat bleek de oplossing te zijn! Het is nu 1 week verder in in die tijd heeft het modem slechts één herstart gehad (blijkt uit de modemlog; op maandag 13/9 5h30).

Kortom ik ben tevreden - bedankt voor de support!

KBX458
Oud Community-lid

Dat zijn positieve berichten op de vroege morgen.

Mijn voorstel is dan ook om het nog een week in de gaten te houden. Mochten er dan alsnog problemen optreden, dan kan hier verder worden gezocht naar een oplossing.

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Ja, super dat het zo goed gaat @rvdalen :top! Fijn dat je zo tevreden bent nu 🙂 Voor de zekerheid houden we dit topic tenminste nog een week open, maar deze resultaten zijn al goed!

0 Kudos
rvdalen
Level 4
Topicstarter

Het nieuwe modem draait nu ruim 11 dagen probleemloos - dus wat mij betreft sluiten we dit topic.

Nogmaals bedankt voor de support

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:4.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH
MAC-adres:XXXXXXXXXXXX
Serienummer Connect Box:DDAP53242542
Beschikbaarheid:11day(s)7h:12m:23s
Netwerk toegang:Toegang tot internet