@tobiastheebe super bedankt weer voor je ondersteuning.
Ik ben nog even aan het testen geweest, met echt zo min mogelijk tussen schakels. Helaas blijft de VPN instabiel. Ik kan helaas ook niet vaststellen dat het beter is als met alle rand apparatuur.
De huisinstallatie achter het afleverpunt zo clean mogelijk gemaakt:
- Ziggo TV/internet splitter op het cai aansluitpunt meterkast verwijderd.
- Modem rechtstreeks aangesloten op cai aansluitpunt meterkast. Modem zit hier vlak boven.
- alle rand apparatuur, routers, switches, versterkers zijn uitgeschakeld.
- 1 bedrade aansluiting rechtstreeks op mijn laptop zonder tussenkomst van rand apparatuur.
- laptop heeft geen UTP aansluiting, echter wel een verloop van USB-C naar UTP
- de kabel tussen modem en laptop 2 weken geleden op verzoek van Ziggo vervangen met een door ziggo geleverde Cat. 6 kabel
- alleen mijn laptop zit rechtstreeks op de modem alle andere modem poorten zijn leeg.
Dit allen gedaan hebbende kan toch wel gesteld worden dat de oorzaak NIET in de binnenhuisinstallatie zit?
- De modem is onlangs vervangen maar toont de zelfde problemen. Hier zou je kunnen stellen dat het NIET in de modem zit.
- alle bekabeling is vervangen VAN en NAAR de modem. Allemaal originele Ziggo geleverde kabels.
Het enige wat aan de binnen installatie nog een rol zou kunnen spelen is:
- laptop en/of de software of,
- Verloop stukje van USB-C naar UTP
Nu wil ik best mijn eigen router binnen het systeem trekken, modem in bridge mode laten zetten, eigen router in router mode, maar ik heb steeds meer het vermoeden dat het probleem niet na het afleverpunt zit maar voor het afleverpunt.