Vraag
Reacties
Oplossing
Ferdinandvbg
Level 1

Mijn VPN connectie is niet stabiel!

Ik log in naar het netwerk van mijn werk via een VPN en Citrix connectie. Dit heeft altijd goed gewerkt.
Echter, nu al een week of 3, heb ik de volgende problemen;
Na een minuut of 4 tot 6 blijft het scherm 'hangen'. Ik kan dan enkel nog mijn muis bewegen over het scherm. Hierna wordt na een minuut of zo automatisch de VPN-connectie herstart.
Mijn internet werkt best goed, maar VPN naar het werk is veel gevoeliger kan ik mij zo voorstellen.
Vorige week kon ik na 4 keer het modem te hebben herstart meer dan 1,5 uur werken. Hierna zat mijn tijd erop, maar dit leek toen wel te werken.
Is er iemand die dezelfde problemen had en tips en tricks weet?
Mijn modem is van merk en type: CISCO EPC3928
Dank vast!

I
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.
2 mogelijkheden of allebei:

Je hebt een ouder modem wat omgewisseld wordt als je er problemen mee hebt.
Dan krijg je een modem wat wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband tegelijkertijd bruikbaar maakt.
Nu heb je een modem wat wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband werkend heeft.

Daarnaast kan het signaal vervelend doen.
Kun je hier je downstream en upstream dBmV waarden plaatsen met een screenshot?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert
Level 21
T.E.A.M.
2 mogelijkheden of allebei:

Je hebt een ouder modem wat omgewisseld wordt als je er problemen mee hebt.
Dan krijg je een modem wat wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband tegelijkertijd bruikbaar maakt.
Nu heb je een modem wat wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband werkend heeft.

Daarnaast kan het signaal vervelend doen.
Kun je hier je downstream en upstream dBmV waarden plaatsen met een screenshot?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...
Ferdinandvbg
Level 1
Topicstarter
Het probleem is verholpen. De verbinding is super stabiel nu met het nieuwe modem en ik heb zelfs bereik tot 15 meter in mijn huis tot en met de badkamer en keuken. Dit lukte eerder niet. Ik ben super blij en tevreden. Dank voor jullie snelle en goede service!
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Super om te lezen, @Ferdinandvbg. Top ook dat je dit nog even met ons deelt ^^. #LekkerBezig!
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Top, veel plezier gewenst met een goed werkend internet.:relaxed:
0 Kudos