1
Vraag
2
Reacties
proximilius

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn SmartWifiPods werken niet

Van de week is mijn modem weer eens ongevraagd met een update bezig geweest waardoor ik een paar uur géén internet heb gehad. Sindsdien doen die pods het niet!!

In die "SmartWifi" (me reet, zo smart is alles niet) worden de pods niet meer gevonden. Volgens die app is de oplossing simpel en moet je de pods opnieuw opstarten. Er zit géén knopje op dus dan maar gewoon uit stopcontact gehaald. Pod gaat erg lang staan knipperen en als het knipperen eindelijk over is de app nog een keer laten kijken of de pods verbonden zijn..... ja ja lieve forum vriendjes jullie raden het al: Pods niet gevonden en niet verbonden!!

Excuses voor hatelijke toonzetting maar ben beetje gefrustreerd omdat die hele faq en zelfhulp op de Ziggo website zelf je in een rondje laat rond dobberen zonder oplossing.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12281Posts
  • 993Oplossingen
  • 3386Likes

Goedemorgen @proximilius en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend zuur dat het allemaal niet wil vlotten met de verbinding via het SmartWifi Modem en de SmartWifi Pods na een update! Ik heb jouw gegevens er even bijgepakt en het lijkt erop alsof het SmartWifi modem op dit moment geen connectie heeft met de SmartWifi Pods. Wil je het modem eens resetten door deze 30 seconden v.d. stroom te halen en opnieuw in te schakelen. Stel daarna de SmartWifi Pods aan de hand van deze stappen opnieuw in.  Mocht het hiermee niet lukken dan staat hier hoe je veel voorkomende problemen met de WifiPods op kan lossen. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
proximilius
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En ow ja ben niet helemaal digibeet ofzo, loop al wat jaartjes mee als internet gebruiker. Het zou allemaal makkelijker moeten worden maar door alle nieuwe slimme apparaten die eigenlijk etg dom blijken te zijn wordt je soms wel eens erg moe.

Ik wilde dus eigenlijk die pods afmelden (deïnstaleren) en dan opnieuw weer installeren. Heeft iemand daar de tip over hoe je dat kunt doen??

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12281Posts
  • 993Oplossingen
  • 3386Likes

Goedemorgen @proximilius en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend zuur dat het allemaal niet wil vlotten met de verbinding via het SmartWifi Modem en de SmartWifi Pods na een update! Ik heb jouw gegevens er even bijgepakt en het lijkt erop alsof het SmartWifi modem op dit moment geen connectie heeft met de SmartWifi Pods. Wil je het modem eens resetten door deze 30 seconden v.d. stroom te halen en opnieuw in te schakelen. Stel daarna de SmartWifi Pods aan de hand van deze stappen opnieuw in.  Mocht het hiermee niet lukken dan staat hier hoe je veel voorkomende problemen met de WifiPods op kan lossen. 

proximilius
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Paul ,

Ik had zojuist via een chatmedewerker deze zelfde tip gekregen. Dit loste het probleem dus inderdaad op. 

Nog een verdergaande tip die ik niet hoefde te gebruiken maar mogelijk voor ander community gebruikers wel: 

-- het resetknopje op de achterkant van het modem ruim 30 seconden ingedrukt houden met een paperclip/tandenstoker. Het modem gaat zichzelf dan helemaal opnieuw installeren en dat duurt zo'n 15 minuten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12281Posts
  • 993Oplossingen
  • 3386Likes

@proximilius Fijn dat je al iemand gesproken hebt en dat het probleem inmiddels is opgelost! En top dat je ook gelijk de aanvullende tip deelt in dit topic. Mogelijk dat andere gebruikers hiermee ook geholpen zijn. Laat je het weten als we verder nog ergens mee kunnen helpen?
Alvast een prettig weekend gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic