1
Vraag
2
Reacties
HerrFlick

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn IP Adres is gelekt

Gisteravond is mijn IP Adres gelekt en een groepje wat mij online loopt te treiteren heeft mij meteen geDDoSd. Mijn verbinding is geruime tijd platgelegd door ze, en ook meerdere keren op de avond. Heel erg vervelend natuurlijk want mijn internet is verder heel erg goed en ben tevreden met Ziggo.

 

Is er iets mogelijk waardoor ze helemaal niks meer kunnen met m'n IP? VPN heb ik geen behoefte aan, maar zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn dat mijn IP adres veranderd kan worden? Zou ik zeer fijn vinden.

 

M.v.g

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Je kan helaas vrij weinig doen tegen DDoS. Modem in bridgemodus en daarachter router gebruiken scheen vroeger (pre-Connectbox) nog wel eens voor een nieuw IP te zorgen. Particuliere klanten krijgen niet op commando een 'nieuw' IP-adres. Deze is dynamisch en kan automatisch veranderen (heb de mijne anderhalf jaar). Vragen om op te houden is  een goede, of (dreigen met) aangifte doen.

 

https://www.politie.nl/informatie/wat-doet-de-politie-tegen-ddos-aanvallen.html

Bekijk in context

7 Reacties 7
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Je kan helaas vrij weinig doen tegen DDoS. Modem in bridgemodus en daarachter router gebruiken scheen vroeger (pre-Connectbox) nog wel eens voor een nieuw IP te zorgen. Particuliere klanten krijgen niet op commando een 'nieuw' IP-adres. Deze is dynamisch en kan automatisch veranderen (heb de mijne anderhalf jaar). Vragen om op te houden is  een goede, of (dreigen met) aangifte doen.

 

https://www.politie.nl/informatie/wat-doet-de-politie-tegen-ddos-aanvallen.html

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Een extern IP adres is zichtbaar voor velen als je op het internet bent.

Ziggo wijzigt geen IP adres vanwege dit soort issues.

 

Waarom denk je dat je geDDoSd wordt?

Wat ervaar of zie je?

HerrFlick
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit online groepje treitert mij al langer, en naar de politie gaan heeft absoluut geen effect omdat ze achter VPN zitten en andere zaken waardoor ze niet te traceren zijn.

Waardoor ik het ervaar? gisteravond toen m'n IP Lekte werd ik 3 minuten later plat gelegd en kreeg ik een screenshot door van iemand die in dat groepje zit om dingen te verzamelen van de politie met "Daar gaat je internet, heerlijk zo'n aanval" 

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Hoe is je IP adres gelekt dan?

 

 

Je modem resetten kan een ander IP opleveren omdat die dynamisch toegewezen worden, maar vaak krijg je ook gewoon dezelfde.

 

Beste middel tegen dit soort dingen is VPN gebruiken. Dat helpt niet tegen een DDoS maar ze kunnen je IP niet te pakken krijgen.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

"Je modem resetten kan een ander IP opleveren omdat die dynamisch toegewezen worden,"

Dat is al lang niet meer, ook de 24 uur uitzetten truuk werkt niet meer. Heel misschien nog met oude modems maar tegenwoordig worden ze gereserveerd in DHCP op mac adres dus blijf je na een reset hetzelfde ip houden.

 

Een VPN is inderdaad een betere oplossing, en misschien op sites of forums gaan waar dat groepje irritanten niet aanwezig is.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

ddos is illegaal ik raad je wel aan om

daar aangifte van te doen

en als je weet wie er achter zit namen door te geven

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @HerrFlick!  Welkom op de Ziggo Community! 

Wow, wat zuur dat je internet verbinding niet werkte en dat het lijkt dat je geDDoSd bent! Helaas kunnen wij geen IP adres veranderen. Je kunt de tips van de leden eens proberen, door het modem 24 uur van de stroom te halen etc. Dit is echter geen garantie. Sorry dat ik hierin niks voor je kan betekenen 😞 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic