Sienro

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn IP/4 adres staat op twee zwarte lijsten en blokkeren toegang tot website

Ik heb de Connectbox van Ziggo. Na contact met de helpdesk van Ziggo en de host van mijn eigen website dient het volgende zich aan: (Alleen) mijn IP/4 adres (mijn IP/6 adres is okee) staat op twee zwarte lijsten; spamhouse ZEN en SORBS DUHL. Daardoor wordt mij (automatisch) de toegang geweigerd tot de server waar mijn zakelijke website op draait. De beheerder van de server verleent nu handmatig toegang, maar dit probleem komt regelmatig terug. Ik heb mijn MAC (oudje, draait op OS High Sierra, wel geupdated) al door de Malwarebytes gehaald. Dat gaf 0 resultaten.

Op ons wifinetwerk draaien 2 telefoons, 2 tablets, 2 laptops en 1 desktop die dus allemaal dit probleem hebben. We updaten regelmatig Vraag: hoe los ik dit op?

9 Reacties 9
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Kan je op de connectbox niet je Mac-adres spoofen aan de Wan-kant? Want dat krijg je een nieuw ip-adres aan de Wan-kant (als het goed is).

 

Ben je soms vaak en veel aan het inloggen op je webserver?

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Die zwarte lijsten die je noemt zijn bedoeld voor mailservers, niet voor websites. Is het niet gewoon een blokkade bij je hoster zelf?

Sienro
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik word door de firewall van de server geblokkeerd op de server waar de website op draait. Bij de website horen ook mailboxen (die ik niet meer kan bereiken).

Sienro
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry, ik ben niet al te digivaardig (spoofen aan de Wan-kant?). Ik ben niet vaak en veel aan het inloggen op de werver waar de website op staat. Ik heb in de Connectbox zelf de website-url (die ik niet bereiken kan) getraced en gepingd en dat gaf bij het pingen na 10 regels alleen nog maar ***

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Waarschijnlijk kan je ook niet mac Spoofen op die simpele Modems/Routers van Ziggo.

Dus vergeet maar wat ik gezegd heb.  https://en.wikipedia.org/wiki/MAC_spoofing

 

Dus je blokkade zit bij de hostingpartij. Die zien dan dat je wat aan het doen bent wat ze niet leuk vinden en blokkeren je dan.

Ik heb dat wel ook eens gehad omdat ik heel snel en heel veel logins deed op mijn 8 websites. 

 

 

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Kan de hostingpartij niet aangeven waarom je een block krijgt?

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

"mijn IP/4 adres (mijn IP/6 adres is okee) staat op twee zwarte lijsten; spamhouse ZEN en SORBS DUHL. "

Heb jij een zakelijk abonnement bij Ziggo? Want alle "normale" ip adressen van eender welke provider (bijv. ook KPN) staat minstens op 1 van die lijsten. Dat is al jaren zo.

En een ander Ziggo ip gaat daar geen verandering in brengen, ander KPN ip bijv. ook niet. Zelfde lijst.

Dat is dus echt niet de reden dat je op die server geblokkeerd wordt.

 

Er zal een andere reden zijn waarom die blokkade er telkens komt en een beetje beheerder kan dat ook in de logfiles terug vinden.

Als hij dat niet kan vinden en verhelpen dan begin ik voorzichtig mijn twijfels te krijgen over zijn deskundigheid.

Als het echt door Spamhaus zou komen dan geeft ie false positives uit en moet ie spamhaus er af knikkeren, dat hebben wij op de servers ook gedaan door teveel false positives, maar dan werd alleen de mail geweigerd voor ontvangst, dat is geen reden tot blokkade tot de hele server.

 

Is dat iemand die prive een beetje aan het hobbyen is of is dat een hosters of een bedrijf die een server beheerd?

Is hij dat die dat zei van spamhaus en sorbs?

Sienro
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Okee, dank.Ik zal eens lezen wat spoofing is 😉

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Spoofing is eigenlijk gewoon doen alsof je iemand anders bent.

Ik kan je bijvoorbeeld een mail sturen dan kun je in het "van" veld zien dat het bericht afkomstig is van sienro@microsoft.com terwijl jij daar geen mail adres hebt en het ip adres wat ik gebruik een ziggo ip is en geen microsoft ip.
Dat is dus spoofen. Hetzelde doen ze tegenwoordig ook met die bank oplichtingen, dat je gebeld wordt en dan zie je het telefoonnummer van de bank, terwijl de bank je helemaal niet belt.
Dat is spoofing.

Uitgelicht topic