"mijn IP/4 adres (mijn IP/6 adres is okee) staat op twee zwarte lijsten; spamhouse ZEN en SORBS DUHL. "
Heb jij een zakelijk abonnement bij Ziggo? Want alle "normale" ip adressen van eender welke provider (bijv. ook KPN) staat minstens op 1 van die lijsten. Dat is al jaren zo.
En een ander Ziggo ip gaat daar geen verandering in brengen, ander KPN ip bijv. ook niet. Zelfde lijst.
Dat is dus echt niet de reden dat je op die server geblokkeerd wordt.
Er zal een andere reden zijn waarom die blokkade er telkens komt en een beetje beheerder kan dat ook in de logfiles terug vinden.
Als hij dat niet kan vinden en verhelpen dan begin ik voorzichtig mijn twijfels te krijgen over zijn deskundigheid.
Als het echt door Spamhaus zou komen dan geeft ie false positives uit en moet ie spamhaus er af knikkeren, dat hebben wij op de servers ook gedaan door teveel false positives, maar dan werd alleen de mail geweigerd voor ontvangst, dat is geen reden tot blokkade tot de hele server.
Is dat iemand die prive een beetje aan het hobbyen is of is dat een hosters of een bedrijf die een server beheerd?
Is hij dat die dat zei van spamhaus en sorbs?