Verwijderd account
Niet van toepassing

Migratie van gewone connectbox naar Giga top, alleen smartwifi lijkt niet meer goed te optimaliseren

De upgrade naar Giga verliep top. Plug and play. 3 podjes gingen automatisch mee in de migratie.

 

Alleen de smart wifi lijkt niet optimaal te werken. Ze hebben al 36 uur gehad om te optimaliseren, dus 90% zou zeker al bereikt moeten zijn.

- Het oude modem staat er ook nog in (niet bij de bolletjes maar wel in het netwerk)

- De thuisscan werkt niet (kan niet connecten met modem, ook niet op 1 meter van het modem)

- Ergens verborgen zit ook dat je het netwerk kan optimaliseren. Dit lijkt grafisch te lukken. Er staat in het groen "netwerk geoptimaliseerd", maar iets later staat er weer in rood "netwerk optimaliseren"

- Devices pakken nu een podje op 10 meter afstand terwijl er een op 3 meter in de buurt zit. Voor mijn idee is Smart Wifi een beetje de kluts kwijt.

 

Het lijkt wel of het profiel corrupt is o.i.d. en/of de podjes niet op de optimale kanalen zitten waardoor ze elkaar misschien in de weg zitten.

 

Waar ik voor de migratie in het hele huis 400-600 mbit op wifi had met de max verbinding, is het nu eerder 200-400 mbit met de giga verbinding. De upload is wel hoger (dit kan natuurlijk binnen de 200-400 wifi bandbreedte). De gigaverbinding geeft bedraad de gigabit bandbreedte (met uiteraard wat overhead).

 

De pods zijn allemaal bedraad. Gaat het pas optimaal werken als het oude modem uit het profiel is? Het podjes concept was ik positief mee verrast toen ik klant werd, alleen nu lijkt de netto kwaliteit helaas achteruit te gaan terwijl ik juist de kwaliteit nog verder wilde verbeteren met de gigabitverbinding.

 

Kan een los Deco-setje soelaas bieden? (de wens is minimaal 400-600 mbit bandbreedte per device te kunnen halen binnen het wifi netwerk), ik was namelijk wel erg tevreden over de kwaliteit van de zeshoekige pods.

 

Ik ben misschien ook bereid in een mesh systeem dat het beste van het beste is. De units moeten bedraad aangesloten kunnen worden zodat altijd de Gigabit beschikbaar is. Zijn er goede setjes met nog betere wifi en optimalisatie dan de zeshoekige pods?

 

Als het probleem met de podjes makkelijk op te lossen is heeft dit mijn voorkeur, anders kan ik het mesh misschien beter zelf regelen. Zou dit een verbetering zijn?:

TP-Link Deco X60 Mesh Wifi 6 (3-pack) - 2020 - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Er bleek één podje niet helemaal lekker te gaan, die roet in het eten gooide.

 

Deze heb ik even herstart en heeft al snel weer z'n oude draai gevonden.

 

Ik had alle drie de podjes tegelijk in het stopcontact gestoken en daar ging het misschien mis. 

Door hem later even los opnieuw te laten starten heeft hij zich weer mooi in de mesh gevoegd.

 

Opgelost dus!

Bekijk in context

1 Reactie 1
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Er bleek één podje niet helemaal lekker te gaan, die roet in het eten gooide.

 

Deze heb ik even herstart en heeft al snel weer z'n oude draai gevonden.

 

Ik had alle drie de podjes tegelijk in het stopcontact gestoken en daar ging het misschien mis. 

Door hem later even los opnieuw te laten starten heeft hij zich weer mooi in de mesh gevoegd.

 

Opgelost dus!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic