1
Vraag
2
Reacties
K100rs1000

Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Microsoft Teams valt steeds weg, zowel bedraad als op wifi

bij gebruik van microsoft teams met meerdere collega's krijg ik last van onderbrekingen en valt teams weg.

 

download snelheid lijkt goed, maar als ik in het modem kijk zie ik de volgende signaalwaardes:

download-1.PNG

download-2.PNG

upstream.PNG

 zijn de signaalwaardes van de kabel verkeerd?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
K100rs1000
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Het vervangen van de splitter heeft nog niet de oplossing gebracht.
kan er een monteur ingepland worden? Het liefste tussen 12:00 en 18:00 en dat kan op elke dag.

 

Kan tevens mijn modem weer uit bridge gehaald worden aangezien het probleem ook niet door dubbel NAT komt.

Bekijk in context

K100rs1000
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

De monteur is langs geweest en heeft een gloednieuw AOP aangelegd en een stukje verloop van de 'dikke' groene coax (welke uit de grond komt) geheel vervangen.

 

Op dit moment ervaar ik geen problemen meer met video-vergaderingen 🙂 en haal ik de komplete download/upload snelheid.

 

Wat mij betreft is dit probleem vakkundig opgelost 🙂

Bekijk in context

22 Reacties 22
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er zijn een aantal opvallende afwijkingen te zien. Kun je een foto plaatsen van het AOP (de plek waar de groene Ziggo kabel je huis binnenkomt) met de daarop zittende splitter(s) en eventuele versterker?

Ook hier plaatsen van een screenprint van de volledige netwerkhistorie is van belang.

K100rs1000
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

20210418_092844.jpg

zwarte coax gaat rechtsreeks naar Connectbox. witte kabel naar versterker voor tv's en next-box.

De AOP en de zwarte coax zijn 1e kwartaal 2019 vervangen door Ziggo monteur na verhuizing.

 

logfiles:

log-4.PNG

log-1.PNG

log-2.PNG

log-3.PNG

    

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De downstream is met een waarde groter dan 12 dBmV boven de kritische grens. De RCS meldingen o.a. getuigen daarvan. De MDD meldingen duiden eveneens op een minder goede bereikbaarheid van de CMTS, waardoor na een time out, de verbinding opnieuw moet worden opgebouwd. Tijdens de opbouwfase is geen internetverkeer mogelijk, hetgeen je ervaart als onderbrekingen tijdens Teams. Er is dus geen volledige modemuitval.

De upstream heeft eveneens een probleem, gelet op de afwijkende frequenties.

De splitter is niet toereikend voor docsis 3.1 en kan worden vervangen door een POA-01B. Deze, evenals een nieuwe coaxkabel voor tussen AOP en connectbox kun je aanvragen bij de helpdesk, waarna ze gratis worden toegezonden.

Ook een moderator kan dit voor je regelen.

Ik heb het moderatieteam inmiddels  gevraagd op afstand te kijken naar jouw verbinding.

Zorg er daarom voor dat je postcode en huisnummer in het community-profiel staan.

Moderators komen op werkdagen langs de topics, in de weekenden in beperkte mate.

 

K100rs1000
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

thanks.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @K100rs1000 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je problemen ondervindt met de internetverbinding! Ook bij jou horen onze diensten fatsoenlijk te werken. Ik heb even een blik geworpen op de verbinding. Het valt mij op dat het downstream signaal op het modem aan de hoge kant is. Heb je naast de coaxsplitter ook een (retourgeschikte) coax antenneversterker aangesloten op het modem? Indien dat het geval is, zou je het modem dan eens rechtstreeks willen aansluiten? Ik heb in iedergeval al kosteloos een nieuwe coaxsplitter (POA1-B) toegestuurd ter vervanging van de PTS-02KK splitter die op de foto te zien is.

Daarnaast zie ik dat er op jouw aansluiting een extreme hoeveelheid data geupload wordt. Afgelopen paar dagen is er zo'n 1.1 Terabyte aan data geupload. Zou je kunnen nagaan of er hardware of applicaties op je thuisnetwerk aanwezig zijn die hiervoor zorgen? Denk hierbij bijvoobeeld aan een Torrentclient of P2P netwerkverkeer. Mocht je ook na het nalopen van deze zaken nog problemen ervaren, dan lijkt het mij verstandig dat er een storingsmonteur langs komt. Ik hoor dan graag op welke data een afspraak het beste uitkomt.

K100rs1000
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Het modem zit rechtstreeks vanaf de splitter PTS-02KK met de zwarte coax verbonden, dus daar niets tussen.

Op de andere aansluiting van de splitter zit een versterker/verdeler voor de verschillende TV aansluitingen en de next-box.

 

het grote upload verbruik komt doordat ik een NAS heb en een backup naar stack (transip) draai welke een aantal keer was mislukt en dus diverse keren opnieuw gebackupt is.

Het modem staat nu ook weer in bridge aangezien ik een eigen router en mesh-systeem heb en om problemen door dubbel NAT uit te sluiten heb ik het modem naar bridge laten zetten, maar dat hielp helaas ook niet. 

 

Ik wacht de nieuwe splitter af.

In principe ben ik bijna elke dag thuis (aan het werk) en kan de monteur elke dag langskomen als de nieuwe splitter het probleem niet oplost.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@K100rs1000 Top dat je dit allemaal nagelopen hebt. In dit geval lijkt mij dan zaak de POA1-B ter vervanging van de PTS-02KK splitter aan te sluiten en dan opnieuw te testen hoe de verbinding werkt. Mocht je nog steeds problemen ervaren dan regel ik graag een monteursafspraak. Als je d.m.v. een reactie onder dit topic een aantal data doorgeeft dan plan ik de afspraak voor je in. Onze monteurs komen langs op werkdagen tussen 08:00 en 13:00 uur (ochtend) of tussen 12:00 uur en 18:00 uur (middag).

K100rs1000
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Het vervangen van de splitter heeft nog niet de oplossing gebracht.
kan er een monteur ingepland worden? Het liefste tussen 12:00 en 18:00 en dat kan op elke dag.

 

Kan tevens mijn modem weer uit bridge gehaald worden aangezien het probleem ook niet door dubbel NAT komt.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Dat is erg spijtig @K100rs1000,

Wel bedankt voor het laten weten hiervan.
Een monteur lijkt - nu de kabel en splitter is vervangen- een logische vervolgstap.
In dit topic reageer je steeds razendsnel, de afspraak voor de monteur heb ik daarom op morgenmiddag gezet.
Als dat onverhoopt toch niet schikt, dan kun je via Mijn Ziggo deze afspraak wijzigen.

Los daarvan is je modem weer uit bridge.
Laat je weten hoe het gaat met Teams als de monteur is geweest?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Abusievelijk groen gemarkeerd als zijnde opgelost?

Volgens mij is het issue nog geopend.

K100rs1000
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Nadat de monteur iets in de straatkast had gedaan is het signaal in het modem 'beter' geworden.

Stuk minder last van onderbrekingen in teams, maar nog wel af en toe 😞

 

zie plaatjes van de signaalsterkte in het modem

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het signaal is verbeterd, echter zit er nog steeds ruis op de kanalen 23 en 24 downstream.

Ook upstream is nog steeds sprake van een probleem.

Rond welk tijdstip is de monteur vanmorgen geweest? 

Plaats eens een verse schermprint van de netwerkhistorie.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@K100rs1000 Balen dat je ook na het monteursbezoek nog problemen ervaart met de verbinding! Als ik nu een blik werp op het signaal  zie ik toch nog ruis terug op zowel de down- als upstream. Ervaar je alleen met Teams problemen of merk je ook dat andere diensten via internet slecht tot niet werken? Het lijkt mij verstandig dat er opnieuw een monteur komt aangezien de conclusie op dit moment is dat de storing niet verholpen is. Op welke data zou een nieuwe afspraak schikken?

K100rs1000
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

@KBX458 monteur is 22-04 geweest tussen 17:00 en 18:00.

zie hieronder de laatste logfile.

K100rs1000
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

@Paul ik merk bij andere diensten niet echt problemen, video kijken op de PC gaat goed en downloadsnelheid is ook goed. Mijn werkgever gebruikt Teams voor vergaderingen en ik gebruik weinig andere online vergader-tools. 
Ik wacht het even af, aangezien het probleem wel verbetert is.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Daar zijn de laatste 2 dagen geen meldingen bij gekomen. Dat is dus een goed teken.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Houd het even in de gaten.

Mochten er opnieuw problemen optreden, dan trek je maar opnieuw hier aan de bel.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@K100rs1000 Is goed, houd de komende dagen even in de gaten hoe de diensten het doen. Mocht je toch onverhoopt nog problemen ervaren laat het dan gelijk weten onder het topic zodat we je verder kunnen helpen.

K100rs1000
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Vandaag helaas weer problemen met Teams tijdens vergadering.

Kan Ziggo niet van afstand in de modems kijken of de errors ook bij andere in de buurt voorkomen of het signaal van de wijkkast beoordelen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic