1
Vraag
2
Reacties
Jan Filarski

Level 7
  • 155Posts
  • 5Oplossingen
  • 31Likes

Microsoft Accounts geven foutmelding in Ziggo Mail

Hallo Allemaal,

2 van mijn Microsoft Account geven in Ziggo-Mail aldoor een foutmelding aan

Terwijl dezelfde Accounts (met dus dezelfde instellingen) in Mail van Windows 11 en Mozilla geen foutmeldingen geven. 

De afstellingen corresponderen met de door Ziggo aangegeven voorwaarden voor

Imap, 993 , TLS/SSL , Ja, volledig e-mailadres  en Emailwachtwoord 
Wat doe ik fout in Ziggo-Mail ?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jan Filarski
Topicstarter
Level 7
  • 155Posts
  • 5Oplossingen
  • 31Likes

Hallo Jansmarcel

Mijn eigen e-mail account werkt niet vanaf www.ziggo.nl/mail.

Maar ik heb er nog eens goed over nagedacht, en ben tot de slotsom gekomen dat www.ziggo.nl/mail ver beneden het huidige maatstaf ligt om zich een Netwerkbrowser te mogen noemen.

Dus ik heb het probleem opgelost, en alle accounts weggehaald, ik ga pas weer beginnen met www.ziggo.nl/mail als men dat programma opnieuw is opgezet, en tevens voorzien i van de huidige mogelijkheden.

Alle dank voor de goedwillende mensen die me hebben geprobeerd te helpen met dit misbaksel van een programma.

Met vriendelijke groet

Jan Filarski

Bekijk in context

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

@Jan Filarskieven een kleine correctie, ziggo mail is geen netwerkbrowser maar een applicatie die de mail van ziggo laat zien. Dat noemen ze webmail en dat heeft elke aanbieder wel in zijn/haar pakket zitten.
Gmail is alleen maar een webmail applicatie.

Outlook.com heeft ook een webmail versie dsu de bewering dat ziggo webmail een misbaksel is is niet compleet waar.
Maar mooi dat jij er uit bent wat je wilt gaan doen.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ga nu eens verder in je oude topic en geef daar antwoord i.p.v.. steeds een nieuw topic te beginnen.

Jan Filarski
Topicstarter
Level 7
  • 155Posts
  • 5Oplossingen
  • 31Likes

Welk antwoord wil je waarover hebben? 
Je ging volgens mij over een heel ander onderwerp praten.

Dus laten we opnieuw beginnen.

Ik krijg op 2 van m'n Microsoft accounts aanmerkingen en op 1 Microsoft account geen aanmerkingen

De aanmerkingen zijn:

"De opgegeven aanmerkingen werken niet of worden niet meer geaccepteerd door de dienstverlener, Verander ze alstublieft"

Maar ik heb al invullingen precies hetzelfde gegeven als dat Ziggo heeft opgegeven, zoals

 

Inkomende serverinstellingen

voor server:                  imap.outlook.com

serverpoort:                 993

type versleuteling:      TLS/SS:

verificatie vereist:        ja

gebruikersnaam:         mijn volledig e-mailadres

wachtwoord:                mijn e-mailwachtwoord

Uitgaande severinstellingen

server:                          smtp.outlook.com

serverpoort:               587

type versleurling:      STARTTLS

verificatie vereist:      ja

gebruikersnaam:      mijn volledige e-mailadres

Wachtwoord:            mijn e-mailwachtwoord

 

En dan krijg ik evengoed de foutmeldingen al hierboven omschreven.

Wat zou de fout dan nog kunnen wezen? 

 

Neem me nogmaals niet kwalijk als ik iets niet goed begrepen of beantwoord heb, maar ik was geheel in paniek.

MVG

Jan Filarski

 

 

 

 

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Jan Filarski  Welk email programma wordt er gebruiken de outlook.com adressen te beheren. Als ik zo een adres van mezelf in outlook 365 instel dan hoef ik deze gegevens niet in te stellen en wordt er automatisch voor het exchange protocol gekozen.

Jan Filarski
Topicstarter
Level 7
  • 155Posts
  • 5Oplossingen
  • 31Likes

Hoi Jansmascel

Best mogelijk, maar ik heb geen Outlook 365

Ik maak gebruik van Mail die in Windows 11 zit, en dáár heb ik met deze Accounts absoluut geen probleem.

Het probleem doet zich alleen voor in Ziggo Mail

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Jan Filarski  Dus een outlook.com adres in de web(mail) versie van Ziggo geïntegreerd? Ik heb zoiets nog nooit gedaan. Als ik al geen programma wilde gebruiken voor zo'n adres dan zou ik het gewoon via de webversie van het adres zelf laten lopen en niet via die van een andere provider.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

kun je een link geven naar ziggo mail?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@puppie  ik weet het natuurlijk niet zeker maar ik denk dat @Jan Filarski dit bedoelt:
https://www.ziggo.nl/mail

 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

@jansmarcel maar dat is de webmail.

Daarin kun je geen outlook.com in verwerken.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

jansmarcel_0-1667762884335.png

Ik vermoed dat het via deze optie is gedaan. Maar dan nog... ik zou het zelf zoals ik al eerder aangaf niet doen.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

maar dat moeten dan ziggo of home of upc adressen zijn.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Dat is ook mijn vermoeden dat hij een outlook.com adres aan een Ziggo mail adres probeert toe te voegen. Anders weet ik echt niet wat hij bedoelt.

Jan Filarski
Topicstarter
Level 7
  • 155Posts
  • 5Oplossingen
  • 31Likes

Mijn Microsoft Accounts werkten vroeger ook in Ziggo-Mail, trouwens het Microsoft EmailAccount van mijn vrouw werkt nog steeds in Ziggo-Mail en dáár krijg ik geen commentaar op. 

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Jan Filarski  kun je laten zien wat er met Ziggo Mail bedoeld wordt? Dan kunnen we denk ik gerichter helpen. Nu tasten we in het duister

Jan Filarski
Topicstarter
Level 7
  • 155Posts
  • 5Oplossingen
  • 31Likes

Ik bedoel met Ziggo Mail:  https://www.ziggo.nl/mail

Jan Filarski
Topicstarter
Level 7
  • 155Posts
  • 5Oplossingen
  • 31Likes

Als ik E-mailaccount toevoegen gebruik krijg ik

 

"Het opgegeven wachtwoord voor het e-mailadres j.filarski43@outlook.com is onjuist"

 

Maar hoe is het dan mogelijk dat het Microsoft Account van mijn vrouw dan WEL geaccepteerd wordt
     |@outlook.com ????

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Jan Filarski  kan er wel met het genoemde mailadres en bijbehorende wachtwoord op de volgende website ingelogd worden?

https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=13&ct=1667765492&rver=7.0.6737.0&wp=MBI_SSL&wre...

Zo niet, dan is er echt iets mis met het ingevoerde wachtwoord.

Zo ja, dan gaat er iets mis in de Ziggo Mail.

De link is de link naar de inlogpagina die normaal voor microsoft accounts en outlook.com adressen voor email gebruikt wordt. Dus niet voor accountinstellingen

Jan Filarski
Topicstarter
Level 7
  • 155Posts
  • 5Oplossingen
  • 31Likes

Hallo jansmarcel

Ik heb geprobeerd, om in www.Ziggo.nl/mail  met het account van m'n vrouw een E-mail te verzenden.

En dat lukte, op de browsers die ik heb (Mail van Windows11, Google en Mozilla),  kwam die Email aan.

Dit was wat je bedoelde? 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Niet helemaal. ik bedoelde of je met je eigen emailadres wat eindigt op   outlook.com   via de link die ik stuurde in kunt loggen.

Als dit je niet veilig lijkt ga dan zelf naar het volgende adres: https://www.outlook.com en kies voor aanmelden door erop te klikken en daarna in te loggen.

Jan Filarski
Topicstarter
Level 7
  • 155Posts
  • 5Oplossingen
  • 31Likes

Hallo Jansmarcel

Mijn eigen e-mail account werkt niet vanaf www.ziggo.nl/mail.

Maar ik heb er nog eens goed over nagedacht, en ben tot de slotsom gekomen dat www.ziggo.nl/mail ver beneden het huidige maatstaf ligt om zich een Netwerkbrowser te mogen noemen.

Dus ik heb het probleem opgelost, en alle accounts weggehaald, ik ga pas weer beginnen met www.ziggo.nl/mail als men dat programma opnieuw is opgezet, en tevens voorzien i van de huidige mogelijkheden.

Alle dank voor de goedwillende mensen die me hebben geprobeerd te helpen met dit misbaksel van een programma.

Met vriendelijke groet

Jan Filarski

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic