Beste Ziggo,
Met vaste regelmaat valt mijn internet signaal weg, waarmee mijn smart home apparaten, Xbox Series X of internet op smart tv niet meer beschikbaar is. Dit herstelt zich meestal in 15 minuten, maar dan is doorgaans het leed al geschied (ben dan al weer uit een game gegooid of krijg disconnects op mijn tv e.d.).
Nu is gamen of YouTube kijken geen levensbehoefte, maar het is wel heel vervelend dat het iedere avond (dan kijk ik tv of game ik wel eens) hetzelfde verhaal is. Los van de tijdrovende klus om smart home apparaten en andere instellingen weer te corrigeren.
Ik zie in andere topics dat ik mijn downstream/upstream/netwerk historie moet delen, alsook een foto van de AOP (de hoofdaansluiting?). Verder maak ik gebruik van een ConnectBox modem in combinatie met een MediaBox Next. TV signaal is overigens altijd beschikbaar als het internet wegvalt, dus daar geen problemen.
Hoop dat de community of Ziggo mij kan helpen. Wellicht is het de aansluiting en kan een monteur het euvel verhelpen wellicht. Alvast dank voor uw/jullie reactie, Jochem Bron
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Jacob, dank voor je mail. De monteur is inmiddels geweest en heb afgelopen week daarna zelf ook alle bekabeling verder aangepast waar dit nog kon. Ik ervaar inderdaad een stabieler/sneller internet en dat opzich betekent dat het opgelost is. Heel fijn.
Echter, ik zie (zodra ingelogd op de modem) nog wel veel T3 Time-outs. Maar ik ben niet voldoende technisch onderlegd om hieruit te concluderen of er nog problemen zijn. Heb even screenshots toegevoegd. Wellicht is dit nog een laatste check waard.
Maar zoals gezegd: in de praktijk lijkt het beter te gaan:-)
Er is nog ruis aanwezig en deze veroorzaakt o.a. de T3 fouten.
Advies: kijk het een poosje aan en mochten er zich problemen, zoals modemuitval voordoen, trek dan hier aan de bel.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie een open aansluiting op je splitter waar allerlei zendersignalen naar binnen kunnen.
En ik zie juist op een paar kanalen te veel ruis.
Ziggo kan je een nieuwe splitter sturen met een nieuwe kabel naar je modem.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
In de downstream is ruis door instraling van Digitenne zichtbaar.
Ik heb een sterk vermoeden dat het AOP niet meer hedendaags is. Zou je daarvan eens een foto van dichtbij willen plaatsen? De aansluitkabel naar het modem is in elk geval wel aan een upgrade toe.
De splitter (POA-3IEC-NL) kan beter vervangen worden door een POA-01-B of POA 01-UPC als je analoge radio niet meer gebruikt (losliggende kabel). De open aansluiting maakt de installatie ruisgevoelig.
@Bert Je was mij weer net voor. 😉
Beste @Bert en @tobiastheebe , dank voor jullie snelle reactie.
Alvast dank voor het meedenken.
Groet, Jochem
Het AOP is een oudje, gevoelig voor instraling van 4/5G en dient te worden vervangen voor een hedendaags exemplaar door een Ziggo monteur. Dit behoort tot het domein van Ziggo en is voor jou kosteloos.
Een moderator kan een monteur voor je inplannen. Deze heeft vast ook een splitter en kabel bij zich.
Ik heb het voorgelegd aan het moderatieteam.
Dus wacht even een reactie daarvan af.
Hey @jochembron, welkom hier!
Levensbehoefte of niet, er gaat heel duidelijk iets niet helemaal goed en dat is het zeker waard om te onderzoeken! De Community staat dan ook al snel voor je klaar en duikt hier met je in. Ik kan mij alleen maar aansluiten bij hun conclusies.
Ik heb ook vast een nieuwe splitter met kabel voor je opgestuurd. Die worden zo snel mogelijk geleverd. Daarnaast moet er een monteur langskomen voor het vervangen van je AOP. Ik heb nu alvast een monteur voor je ingepland voor zaterdag 26 juni tussen 08:00 en 13:00 uur. Mocht dat je niet schikken, dan kun je de afspraak wijzigen in Mijn Ziggo of hier een gil geven naar welke datum het beter kan. Dan regel ik dat graag voor je!
Past de afspraak wel, dan laten we deze lekker staan. Geef je dan hier nog even een terugkoppeling als de monteur is geweest zaterdag? 🙂
@jochembron, ik meng me even in dit interessante gesprek. De spullen zouden inmiddels afgegeven moeten zijn en de monteur is ook al geweest. Is alles naar wens afgehandeld? 🙂
@Jacob, dank voor je mail. De monteur is inmiddels geweest en heb afgelopen week daarna zelf ook alle bekabeling verder aangepast waar dit nog kon. Ik ervaar inderdaad een stabieler/sneller internet en dat opzich betekent dat het opgelost is. Heel fijn.
Echter, ik zie (zodra ingelogd op de modem) nog wel veel T3 Time-outs. Maar ik ben niet voldoende technisch onderlegd om hieruit te concluderen of er nog problemen zijn. Heb even screenshots toegevoegd. Wellicht is dit nog een laatste check waard.
Maar zoals gezegd: in de praktijk lijkt het beter te gaan:-)
Kan je ook nog een schermprint plaatsen van het tabblad met de RS fouten?
Ik heb geen tabblad met titel RS fouten? Zie bijgaand
Die vind je onder de downstream. Naar beneden scrollen.
Gevonden:-)
Er is nog ruis aanwezig en deze veroorzaakt o.a. de T3 fouten.
Advies: kijk het een poosje aan en mochten er zich problemen, zoals modemuitval voordoen, trek dan hier aan de bel.
Enorm bedankt allemaal voor de support. Ik ben in ieder geval een blij mens nu (was ik al, maar nu net iets blijer). Fijne dag allemaal
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.