1
Vraag
2
Reacties
jochembron

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Met vaste regelmaat uitvallende internetverbinding

Beste Ziggo,

 

Met vaste regelmaat valt mijn internet signaal weg, waarmee mijn smart home apparaten, Xbox Series X of internet op smart tv niet meer beschikbaar is. Dit herstelt zich meestal in 15 minuten, maar dan is doorgaans het leed al geschied (ben dan al weer uit een game gegooid of krijg disconnects op mijn tv e.d.).

 

Nu is gamen of YouTube kijken geen levensbehoefte, maar het is wel heel vervelend dat het iedere avond (dan kijk ik tv of game ik wel eens) hetzelfde verhaal is. Los van de tijdrovende klus om smart home apparaten en andere instellingen weer te corrigeren.

 

Ik zie in andere topics dat ik mijn downstream/upstream/netwerk historie moet delen, alsook een foto van de AOP (de hoofdaansluiting?). Verder maak ik gebruik van een ConnectBox modem in combinatie met een MediaBox Next. TV signaal is overigens altijd beschikbaar als het internet wegvalt, dus daar geen problemen.

 

Hoop dat de community of Ziggo mij kan helpen. Wellicht is het de aansluiting en kan een monteur het euvel verhelpen wellicht. Alvast dank voor uw/jullie reactie, Jochem Bron

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jochembron
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Jacob, dank voor je mail. De monteur is inmiddels geweest en heb afgelopen week daarna zelf ook alle bekabeling verder aangepast waar dit nog kon. Ik ervaar inderdaad een stabieler/sneller internet en dat opzich betekent dat het opgelost is. Heel fijn.

 

Echter, ik zie (zodra ingelogd op de modem) nog wel veel T3 Time-outs. Maar ik ben niet voldoende technisch onderlegd om hieruit te concluderen of er nog problemen zijn. Heb even screenshots toegevoegd. Wellicht is dit nog een laatste check waard. 

 

Maar zoals gezegd: in de praktijk lijkt het beter te gaan:-)

Bekijk in context

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is nog ruis aanwezig en deze veroorzaakt o.a. de T3 fouten.

Advies: kijk het een poosje aan en mochten er zich problemen, zoals modemuitval voordoen, trek dan hier aan de bel.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie een open aansluiting op je splitter waar allerlei zendersignalen naar binnen kunnen.

En ik zie juist op een paar kanalen te veel ruis.

 

Ziggo kan je een nieuwe splitter sturen met een nieuwe kabel naar je modem.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

In de downstream is ruis door instraling van Digitenne zichtbaar.

 

Ik heb een sterk vermoeden dat het AOP niet meer hedendaags is. Zou je daarvan eens een foto van dichtbij willen plaatsen? De aansluitkabel naar het modem is in elk geval wel aan een upgrade toe.

 

De splitter (POA-3IEC-NL) kan beter vervangen worden door een POA-01-B of POA 01-UPC als je analoge radio niet meer gebruikt (losliggende kabel). De open aansluiting maakt de installatie ruisgevoelig.

 

@Bert Je was mij weer net voor. 😉

jochembron
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste @Bert en @tobiastheebe , dank voor jullie snelle reactie.

 

  • Op verzoek van Tobias hierbij alvast een foto van de AOP, splitter en aansluitkabels.
  • Ik begrijp dat de witte kabel (die inderdaad niet meegeleverd was door Ziggo, want te korte kabels) aan een upgrade toe is?
  • De splitter heeft Ziggo meegeleverd, kan ik een de POA-01-B of POA 01-UPC bij Ziggo aanvragen of dien ik deze zelf aan te schaffen?

Alvast dank voor het meedenken.

Groet, Jochem

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het AOP is een oudje, gevoelig voor instraling van 4/5G en dient te worden vervangen voor een hedendaags exemplaar door een Ziggo monteur. Dit behoort tot het domein van Ziggo en is voor jou kosteloos.

Een moderator kan een monteur voor je inplannen. Deze heeft vast ook een splitter en kabel bij zich.

Ik heb het voorgelegd aan het moderatieteam.

Dus wacht even een reactie daarvan af.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @jochembron, welkom hier! 

 

Levensbehoefte of niet, er gaat heel duidelijk iets niet helemaal goed en dat is het zeker waard om te onderzoeken! De Community staat dan ook al snel voor je klaar en duikt hier met je in. Ik kan mij alleen maar aansluiten bij hun conclusies. 

Ik heb ook vast een nieuwe splitter met kabel voor je opgestuurd. Die worden zo snel mogelijk geleverd. Daarnaast moet er een monteur langskomen voor het vervangen van je AOP. Ik heb nu alvast een monteur voor je ingepland voor zaterdag 26 juni tussen 08:00 en 13:00 uur. Mocht dat je niet schikken, dan kun je de afspraak wijzigen in Mijn Ziggo of hier een gil geven naar welke datum het beter kan. Dan regel ik dat graag voor je! 

 

Past de afspraak wel, dan laten we deze lekker staan. Geef je dan hier nog even een terugkoppeling als de monteur is geweest zaterdag? 🙂

jochembron
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste @KBX458 en @Marije , erg bedankt ook voor jullie reacties. Ik zie de monteur graag tegemoet en laat zeker nog even weten in deze topic of de situatie is opgelost.

 

Groet,

Jochem

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@jochembron, ik meng me even in dit interessante gesprek. De spullen zouden inmiddels afgegeven moeten zijn en de monteur is ook al geweest. Is alles naar wens afgehandeld? 🙂

jochembron
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Jacob, dank voor je mail. De monteur is inmiddels geweest en heb afgelopen week daarna zelf ook alle bekabeling verder aangepast waar dit nog kon. Ik ervaar inderdaad een stabieler/sneller internet en dat opzich betekent dat het opgelost is. Heel fijn.

 

Echter, ik zie (zodra ingelogd op de modem) nog wel veel T3 Time-outs. Maar ik ben niet voldoende technisch onderlegd om hieruit te concluderen of er nog problemen zijn. Heb even screenshots toegevoegd. Wellicht is dit nog een laatste check waard. 

 

Maar zoals gezegd: in de praktijk lijkt het beter te gaan:-)

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Kan je ook nog een schermprint plaatsen van het tabblad met de RS fouten?

jochembron
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb geen tabblad met titel RS fouten? Zie bijgaand

Schermafbeelding 2021-07-07 om 12.20.00.png

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Die vind je onder de downstream. Naar beneden scrollen.

jochembron
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gevonden:-)

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is nog ruis aanwezig en deze veroorzaakt o.a. de T3 fouten.

Advies: kijk het een poosje aan en mochten er zich problemen, zoals modemuitval voordoen, trek dan hier aan de bel.

jochembron
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Enorm bedankt allemaal voor de support. Ik ben in ieder geval een blij mens nu (was ik al, maar nu net iets blijer). Fijne dag allemaal

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic