goedenavond,
ik probeer sinds elke maanden verbinding te maken via externe verbinding op mijn laptop met mijn werk. We maken hiervoor gebruik van de Meraki VPN. Ondanks het feit dat Meraki wel verbinding maakt, lukt het me niet om via externe verbinding contact te krijgen met de server.
Daarnaast gebruiken wij ook JETreports, deze tool zou ik ook moeten kunnen gebruiken thuis. Echter ik helaas niks updaten, ondanks dat de server zegt dat ik verbonden ben.
Ook mijn IT afdeling weet niet wat de oplossing is. alle verbindingen werken wel buitenshuis(op de zaak getest).
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
checked :
Maar er staat 10.31.20.16, wat het ip adres is van de remote server.(zover ik weet), normaliter krijg ik een inlogscherm, waar ik dan kan inloggen. en dan kom ik op de server waar onze oude Navision draait.
als ik 10.120.8.217 invul krijg ik de volgende melding :
Verder heb ik bij instellingen gekeken, en daar staat idd automatisch detecteren.
wat de desktop window manager betreft, deze vind ik wel, maar zie geen fouten
Aha ik dacht dat je via het externe bureaublad geen verbinding kon krijgen, ik lees in je eerste bericht lukt het me niet om via externe verbinding contact te krijgen met de server
Maar je krijgt dus wel een inlogscherm of was dat vroeger het geval en krijg je nu een foutmelding?
Ik maak dus verbinding via de Meraki VPN. Die is dan connected. Vervolgens open ik verbinding via Extern buroblad, en probeer dan connectie te maken met de locatie.
en dat lukt dus niet.
Daarnaast gebruiken wij JETREPORTS, hier kan ik rapportages mee verversen. Dan maken verbinding met de JETSERVER(nadat ik via MERAKI VPN verbinding heb gemaakt.) En zou ik rapportage moeten kunnen vernieuwen(door de data te verversen).
Dit is een add in in excel. controle op de verbinding, geeft aan dat ik verbonden ben met JETSERVER, maar als ik vervolgens de data wil vernieuwen, gebeurt er niks, nada noppes.
toevoeging, ik krijg dat inlogscherm dus niet meer….
terwijl op kantoor dat wel lukt…
erwin_engelsma wrote:
checked :
Maar er staat 10.31.20.16, wat het ip adres is van de remote server.(zover ik weet), normaliter krijg ik een inlogscherm, waar ik dan kan inloggen. en dan kom ik op de server waar onze oude Navision draait.
als ik 10.120.8.217 invul krijg ik de volgende melding :
Verder heb ik bij instellingen gekeken, en daar staat idd automatisch detecteren.
wat de desktop window manager betreft, deze vind ik wel, maar zie geen
heb je de firewall van windows al nagekeken of extern desktop wel toegestaan is
Hoi @erwin_engelsma
Ik zie dat je samen met @Huizinga, @Be rt en @mguzz al goed op onderzoek bent uitgegaan. Hoe staat het er voor nu? Heeft de tip van @anoniemforum je ook geholpen?
Nee had ik nog niks mee gedaan, maar onze it afdeling heeft de laptop opnieuw geinstalleerd en het lijkt erop dat het nu werkt
dus topic kan sluiten
Goedemiddag @erwin_engelsma,
Super fijn om te lezen dat het na de herinstallatie van de laptop door de IT afdeling op het werk het allemaal werkzaam is.
Bedankt voor de terugkoppeling en alvast een goed weekend toegewenst!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.