1
Vraag
2
Reacties
erwin_engelsma

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Met geen mogelijkheid een externe verbinding te maken met de Server van mijn werk

goedenavond,

 

ik probeer sinds elke maanden verbinding te maken via externe verbinding op mijn laptop met mijn werk. We maken hiervoor gebruik van de Meraki VPN. Ondanks het feit dat Meraki wel verbinding maakt, lukt het me niet om via externe verbinding contact te krijgen met de server.

Daarnaast gebruiken wij ook JETreports, deze tool zou ik ook moeten kunnen gebruiken thuis. Echter ik helaas niks updaten, ondanks dat de server zegt dat ik verbonden ben.

Ook mijn IT afdeling weet niet wat de oplossing is. alle verbindingen werken wel buitenshuis(op de zaak getest). 

27 Reacties 27
erwin_engelsma
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

checked :

 

Maar er staat 10.31.20.16, wat het ip adres is van de remote server.(zover ik weet), normaliter krijg ik een inlogscherm, waar ik dan kan inloggen. en dan kom ik op de server waar onze oude Navision draait.

 

als ik 10.120.8.217 invul krijg ik de volgende melding :
 

Verder heb ik bij instellingen gekeken, en daar staat idd automatisch detecteren.

 

wat de desktop window manager betreft, deze vind ik wel, maar zie geen fouten

Verwijderd account
Niet van toepassing

Aha ik dacht dat je via het externe bureaublad geen verbinding kon krijgen, ik lees in je eerste bericht  lukt het me niet om via externe verbinding contact te krijgen met de server

Maar je krijgt dus wel een inlogscherm of was dat vroeger het geval en krijg je nu een foutmelding?

erwin_engelsma
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik maak dus verbinding via de Meraki VPN. Die is dan connected. Vervolgens open ik verbinding via Extern buroblad, en probeer dan connectie te maken met de locatie.

en dat lukt dus niet.

 

Daarnaast gebruiken wij JETREPORTS, hier kan ik rapportages mee verversen. Dan maken verbinding met de JETSERVER(nadat ik via MERAKI VPN verbinding heb gemaakt.) En zou ik rapportage moeten kunnen vernieuwen(door de data te verversen). 
Dit is een add in in excel. controle op de verbinding, geeft aan dat ik verbonden ben met JETSERVER, maar als ik vervolgens de data wil vernieuwen, gebeurt er niks, nada noppes.

erwin_engelsma
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

toevoeging, ik krijg dat inlogscherm dus niet meer….

 

terwijl op kantoor dat wel lukt…

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
erwin_engelsma wrote:

checked :

 

Maar er staat 10.31.20.16, wat het ip adres is van de remote server.(zover ik weet), normaliter krijg ik een inlogscherm, waar ik dan kan inloggen. en dan kom ik op de server waar onze oude Navision draait.

 

als ik 10.120.8.217 invul krijg ik de volgende melding :
 

Verder heb ik bij instellingen gekeken, en daar staat idd automatisch detecteren.

 

wat de desktop window manager betreft, deze vind ik wel, maar zie geen

heb je de firewall van windows al nagekeken of extern desktop wel toegestaan is

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @erwin_engelsma 

Ik zie dat je samen met @Huizinga, @Be rt  en @mguzz al goed op onderzoek bent uitgegaan. Hoe staat het er voor nu? Heeft de tip van @anoniemforum je ook geholpen?

erwin_engelsma
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee had ik nog niks mee gedaan, maar onze it afdeling heeft de laptop opnieuw geinstalleerd en het lijkt erop dat het nu werkt

 

dus topic kan sluiten

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @erwin_engelsma

Super fijn om te lezen dat het na de herinstallatie van de laptop door de IT afdeling op het werk het allemaal werkzaam is. 
Bedankt voor de terugkoppeling en alvast een goed weekend toegewenst! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic