Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
erwin_engelsma
Level 1

Met geen mogelijkheid een externe verbinding te maken met de Server van mijn werk

goedenavond,

 

ik probeer sinds elke maanden verbinding te maken via externe verbinding op mijn laptop met mijn werk. We maken hiervoor gebruik van de Meraki VPN. Ondanks het feit dat Meraki wel verbinding maakt, lukt het me niet om via externe verbinding contact te krijgen met de server.

Daarnaast gebruiken wij ook JETreports, deze tool zou ik ook moeten kunnen gebruiken thuis. Echter ik helaas niks updaten, ondanks dat de server zegt dat ik verbonden ben.

Ook mijn IT afdeling weet niet wat de oplossing is. alle verbindingen werken wel buitenshuis(op de zaak getest). 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
erwin_engelsma
Level 1
Topicstarter

Nee had ik nog niks mee gedaan, maar onze it afdeling heeft de laptop opnieuw geinstalleerd en het lijkt erop dat het nu werkt

 

dus topic kan sluiten

Bekijk in context

0 Kudos
27 Reacties 27
Huizinga
Level 15

Goedenavond! Krijgtje modem toevallig een IPv4 en een IPv6 adres? Vaak kan een VPN daar niet mee overweg.

Je kan IPv4 only aanvragen via de klantenservice. 

Succes! Groeten, Christiaan 

0 Kudos
erwin_engelsma
Level 1
Topicstarter

Als ik op het modem inlog heb ik deze al op IPv4 staan (IPv6 niet aangevinkt)
klantenservice kon me niet helpen, alles wat zij konden was al zo ingesteld.

0 Kudos
Huizinga
Level 15

Staat op je laptop IPv6 ook uit?

0 Kudos
erwin_engelsma
Level 1
Topicstarter

Ja die staat ook alleen op IPv4

0 Kudos
erwin_engelsma
Level 1
Topicstarter

Zou het probleem te maken kunnen hebben met het L2TP/IPSEC protocol ? Ik lees op deze thread

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/opzetten-vpn-verbinding-en-bijbehorende-poorten...

 

dat er toch iets in de Ziggo modems(of infrastructuur) is dat VPN tegenhoudt ?
voor de persoon in kwestie was het uiteindelijk op gelost door naar een zakelijk abbo te gaan, maar volgens de technici was er geen technisch verschil tussen dit abbo en een particulier abbo…

ik ben echter geen technische ITer, dus het is een hoop abacadabra voor mij.

0 Kudos
Huizinga
Level 15

Zou kunnen maar ik heb mijn twijfels erbij of de overstap naar zakelijk zou werken. Zoals in de threat die je meestuurde al staat is een ZZP abonnement technisch gelijk aan particuliere aansluitingen. De enige oplossing die ik nog kan bedenken is het huidige modem in bridge laten zetten en dan eigen router er achter die je zelf kan instellen. Maar het kan ook compleet iets anders zijn maar dit gaat ook mijn kennis voorbij. 

Misschien kan @Be rt even bijspringen als hij aanwezig is of iemand anders maar dat is even afwachten 

 

Groeten, Christiaan 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Zie je in je modem Poort-forwarding zoals hieronder? @erwin_engelsma 

 

Of iets met Dual Stack Lite hier onderin de pagina?

 

 

0 Kudos
erwin_engelsma
Level 1
Topicstarter
Bij Portforwarding staat dit
 

Verder niks met dual stack lite

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

OK, IPv6 is uitgesloten.

Ik zie nu wel 2 zaken die elkaar kunnen bijten.

Je hebt UPnP aanstaan en je maakt zelf Port forwards handmatig.

Het is of UPnP uit en handmatig of UPnP aan en niets handmatig, maar ik weet niet of dit je VPN beïnvloed.

Dan kan er nog een probleem zijn met de firewall en VPN, zet de firewall eens op onderstaande wijze.

Sommige heeft dit geholpen.

 

 

0 Kudos
erwin_engelsma
Level 1
Topicstarter

ik heb de UPNP uitgezet, en opgeslagen, maakt geen verschil.

 

IPv4 stond al zoals jij het hebt afgebeeld

0 Kudos
erwin_engelsma
Level 1
Topicstarter

Overigens weet ik niet waarom die portforwarding er in staat. Ik heb dat zelf zeker niet gedaan.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@erwin_engelsma  Aangezien de laptop op het werk getest is zal je het moeten zoeken in de verbinding laptop → modem  → vpn server. Ik zou eens in het logboek van Windows kijken (tenzij de IT afdeling dit reeds heeft gedaan) zodra je verbinding hebt proberen te maken.

Druk op zoeken naast de start knop en tik logboeken in en start de app, kijk vervolgens in het linkerscherm bij:

Windows-logboeken → Toepassing en kijk of je fouten ziet bij de bron: RasClient, maak een printscreen en stuur dit naar de IT afdeling of plaats deze hier, er zijn nl. op dit forum ook IT specialisten aanwezig.

0 Kudos
erwin_engelsma
Level 1
Topicstarter

Logboeknaam:   Application
Bron:          RasClient
Datum:         13-5-2020 10:57:28
Gebeurtenis-id:20225
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Informatie
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      BNLX-LTP-031.WBM.local
Beschrijving:
CoId={07A9F7D0-E856-4449-96F4-3C9297B65B7D}: The user WBM\ErwinE has dialed a connection named Meraki VPN to the Remote Access Server which has successfully connected. The connection parameters are:
TunnelIpAddress = 10.120.8.217
TunnelIpv6Address = None
Dial-in User = wbm\erwine.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="RasClient" />
    <EventID Qualifiers="0">20225</EventID>
    <Level>4</Level>
    <Task>0</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2020-05-13T08:57:28.866511100Z" />
    <EventRecordID>4806</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>BNLX-LTP-031.WBM.local</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>{07A9F7D0-E856-4449-96F4-3C9297B65B7D}</Data>
    <Data>WBM\ErwinE</Data>
    <Data>Meraki VPN</Data>
    <Data>
TunnelIpAddress = 10.120.8.217
TunnelIpv6Address = None
Dial-in User = wbm\erwine</Data>
  </EventData>
</Event>

0 Kudos
erwin_engelsma
Level 1
Topicstarter

Maar dit heeft volgens mij betrekking op de verbinding VPN die wel lukt(Meraki), alleen als ik dan via verbinding extern bureaublad, probeer verbinding te maken met het IP adres, dan kan hij dus geen verbinding maken ?

 

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Duidelijk, dan zou in het logboek onder bron, fouten moeten staan bij Desktop Window Manager

Welk ip-nummer staat bij de instellingen van het extern bureaublad, 10.120.8.217?

0 Kudos
erwin_engelsma
Level 1
Topicstarter

waar kan ik dat vinden, want ik zie verder niks ?

 

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Als je de standaard app van windows gebruikt dan staat dat onder:

opties weergeven →  algemeen → computer (staat daar een naam, probeer dan het ip-adres)

kijk ook even bij geavanceerd → instellingen of hier automatisch detecteren staat

0 Kudos
erwin_engelsma
Level 1
Topicstarter

sorry maar ik zie niet waar ik dat kan vinden :

 

 

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Misschien was ik niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde met bovenstaande reactie de instellingen van het extern bureaublad dus controleer daar:

opties weergeven →  algemeen → computer (staat daar een naam? probeer dan 10.120.8.217)

kijk ook even bij geavanceerd → instellingen of hier automatisch detecteren staat

 

En wat betreft het logboek, kies in het rechter scherm voor zoeken en vul hier Desktop Window Manager in en kijk of  hier misschien fouten bij staan.

 

 

0 Kudos