goedenavond,
ik probeer sinds elke maanden verbinding te maken via externe verbinding op mijn laptop met mijn werk. We maken hiervoor gebruik van de Meraki VPN. Ondanks het feit dat Meraki wel verbinding maakt, lukt het me niet om via externe verbinding contact te krijgen met de server.
Daarnaast gebruiken wij ook JETreports, deze tool zou ik ook moeten kunnen gebruiken thuis. Echter ik helaas niks updaten, ondanks dat de server zegt dat ik verbonden ben.
Ook mijn IT afdeling weet niet wat de oplossing is. alle verbindingen werken wel buitenshuis(op de zaak getest).
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nee had ik nog niks mee gedaan, maar onze it afdeling heeft de laptop opnieuw geinstalleerd en het lijkt erop dat het nu werkt
dus topic kan sluiten
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedenavond! Krijgtje modem toevallig een IPv4 en een IPv6 adres? Vaak kan een VPN daar niet mee overweg.
Je kan IPv4 only aanvragen via de klantenservice.
Succes! Groeten, Christiaan
Als ik op het modem inlog heb ik deze al op IPv4 staan (IPv6 niet aangevinkt)
klantenservice kon me niet helpen, alles wat zij konden was al zo ingesteld.
Staat op je laptop IPv6 ook uit?
Ja die staat ook alleen op IPv4
Zou het probleem te maken kunnen hebben met het L2TP/IPSEC protocol ? Ik lees op deze thread
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/opzetten-vpn-verbinding-en-bijbehorende-poorten...
dat er toch iets in de Ziggo modems(of infrastructuur) is dat VPN tegenhoudt ?
voor de persoon in kwestie was het uiteindelijk op gelost door naar een zakelijk abbo te gaan, maar volgens de technici was er geen technisch verschil tussen dit abbo en een particulier abbo…
ik ben echter geen technische ITer, dus het is een hoop abacadabra voor mij.
Zou kunnen maar ik heb mijn twijfels erbij of de overstap naar zakelijk zou werken. Zoals in de threat die je meestuurde al staat is een ZZP abonnement technisch gelijk aan particuliere aansluitingen. De enige oplossing die ik nog kan bedenken is het huidige modem in bridge laten zetten en dan eigen router er achter die je zelf kan instellen. Maar het kan ook compleet iets anders zijn maar dit gaat ook mijn kennis voorbij.
Misschien kan @Be rt even bijspringen als hij aanwezig is of iemand anders maar dat is even afwachten
Groeten, Christiaan
Zie je in je modem Poort-forwarding zoals hieronder? @erwin_engelsma
Of iets met Dual Stack Lite hier onderin de pagina?
Verder niks met dual stack lite
OK, IPv6 is uitgesloten.
Ik zie nu wel 2 zaken die elkaar kunnen bijten.
Je hebt UPnP aanstaan en je maakt zelf Port forwards handmatig.
Het is of UPnP uit en handmatig of UPnP aan en niets handmatig, maar ik weet niet of dit je VPN beïnvloed.
Dan kan er nog een probleem zijn met de firewall en VPN, zet de firewall eens op onderstaande wijze.
Sommige heeft dit geholpen.
ik heb de UPNP uitgezet, en opgeslagen, maakt geen verschil.
IPv4 stond al zoals jij het hebt afgebeeld
Overigens weet ik niet waarom die portforwarding er in staat. Ik heb dat zelf zeker niet gedaan.
@erwin_engelsma Aangezien de laptop op het werk getest is zal je het moeten zoeken in de verbinding laptop → modem → vpn server. Ik zou eens in het logboek van Windows kijken (tenzij de IT afdeling dit reeds heeft gedaan) zodra je verbinding hebt proberen te maken.
Druk op zoeken naast de start knop en tik logboeken in en start de app, kijk vervolgens in het linkerscherm bij:
Windows-logboeken → Toepassing en kijk of je fouten ziet bij de bron: RasClient, maak een printscreen en stuur dit naar de IT afdeling of plaats deze hier, er zijn nl. op dit forum ook IT specialisten aanwezig.
Logboeknaam: Application
Bron: RasClient
Datum: 13-5-2020 10:57:28
Gebeurtenis-id:20225
Taakcategorie: Geen
Niveau: Informatie
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: BNLX-LTP-031.WBM.local
Beschrijving:
CoId={07A9F7D0-E856-4449-96F4-3C9297B65B7D}: The user WBM\ErwinE has dialed a connection named Meraki VPN to the Remote Access Server which has successfully connected. The connection parameters are:
TunnelIpAddress = 10.120.8.217
TunnelIpv6Address = None
Dial-in User = wbm\erwine.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="RasClient" />
<EventID Qualifiers="0">20225</EventID>
<Level>4</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2020-05-13T08:57:28.866511100Z" />
<EventRecordID>4806</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>BNLX-LTP-031.WBM.local</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>{07A9F7D0-E856-4449-96F4-3C9297B65B7D}</Data>
<Data>WBM\ErwinE</Data>
<Data>Meraki VPN</Data>
<Data>
TunnelIpAddress = 10.120.8.217
TunnelIpv6Address = None
Dial-in User = wbm\erwine</Data>
</EventData>
</Event>
Maar dit heeft volgens mij betrekking op de verbinding VPN die wel lukt(Meraki), alleen als ik dan via verbinding extern bureaublad, probeer verbinding te maken met het IP adres, dan kan hij dus geen verbinding maken ?
Duidelijk, dan zou in het logboek onder bron, fouten moeten staan bij Desktop Window Manager
Welk ip-nummer staat bij de instellingen van het extern bureaublad, 10.120.8.217?
waar kan ik dat vinden, want ik zie verder niks ?
Als je de standaard app van windows gebruikt dan staat dat onder:
opties weergeven → algemeen → computer (staat daar een naam, probeer dan het ip-adres)
kijk ook even bij geavanceerd → instellingen of hier automatisch detecteren staat
sorry maar ik zie niet waar ik dat kan vinden :
Misschien was ik niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde met bovenstaande reactie de instellingen van het extern bureaublad dus controleer daar:
opties weergeven → algemeen → computer (staat daar een naam? probeer dan 10.120.8.217)
kijk ook even bij geavanceerd → instellingen of hier automatisch detecteren staat
En wat betreft het logboek, kies in het rechter scherm voor zoeken en vul hier Desktop Window Manager in en kijk of hier misschien fouten bij staan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.