Rivierbootcapit

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met enige regelmaat valt de bekabelde internet verbinding weg van de Connectbox

Beste support,

 

Al enige tijd valt de internet verbinding soms weg wat kan gebeuren maar het lijkt steeds vaker voor te komen wat erg onhandig is bij het thuiswerk. Tijdens een Teams meeting met een klant is het fijn als de verbinding behouden blijft.

 

Ik zie het modem deze foutmeldingen geven:

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

26/08/2021 14:27:4Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 14:26:1noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 14:25:47Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 14:25:47criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 14:25:27Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 14:25:8criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 14:17:59Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 14:17:59criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 14:17:32Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 13:55:41noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 13:26:42Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 13:25:2criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 13:24:21Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 13:23:52criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 13:14:1Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 13:14:0criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 13:14:0Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 13:13:39criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 13:13:29Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 13:13:29criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Die keren dat er critical staat zijn ook de tijden dat de verbinding weg is.

Dit gebeurt dan op meerdere aangesloten laptop welke via een vaste CAT5E kabel aangesloten zijn.

Kan er nagekeken worden wat hier mis gaat of is het modem stuk?

 

Wat meer informatie:

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16100000002.540256 qam2
26020000002.738256 qam1
36180000002.238256 qam3
46260000002.238256 qam4
56340000002.238256 qam5
66420000001.738256 qam6
76500000001.538256 qam7
86580000001.538256 qam8
96660000001.738256 qam9
106740000001.938256 qam10
116820000001.938256 qam11
12690000000238256 qam12
136980000002.238256 qam13
147060000002.438256 qam14
157140000002.238256 qam15
167220000002.438256 qam16
177300000002.238256 qam17
187380000001.938256 qam18
197460000001.938256 qam19
207540000001.938256 qam20
217620000001.538256 qam21
227700000001.538256 qam22
237780000001.238256 qam23
24786000000138256 qam

24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked40.34502946005
2Locked38.94628743809
3Locked38.94430844116
4Locked38.94339743831
5Locked38.94286443777
6Locked38.94219941727
7Locked38.64135837690
8Locked38.93978732184
9Locked38.93744127200
10Locked38.93567022425
11Locked38.63333217044
12Locked38.63189013203
13Locked38.6302418636
14Locked38.9302295078
15Locked38.6307392377
16Locked38.6301622060
17Locked38.9310462036
18Locked38.9329532521
19Locked38.9340042766
20Locked38.9357203849
21Locked38.6383534771
22Locked38.6382247163
23Locked38.6372458888
24Locked38.93675511816

 

 

27 Reacties 27
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Er is veel ruis aanwezig op het algehele signaal, de log toont kanaaluitval.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de upstream-gegevens willen plaatsen?

Rivierbootcapit
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij enkele foto's om een idee te krijgen.

Het AOP is 3 jaar geleden van een update voorzien.

De kabel naar het modem is vrij kort.

Vanaf het modem gaat er een netwerk kabel naar een switch en naar netwerk wandcontact dozen vanwaar de kabel in een stuk naar diverse kamers in de woning loopt.

Dit zit er zo ook al 3 jaar in zonder dat we iets gewijzigd hebben en het heeft ook altijd goed gewerkt.

 

De upstream waardes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15199984252.5512064 qam2
23600000054512064 qam4
34450000053.3512064 qam3
45880000051.5512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0070
2ATDMA00120
3ATDMA0070
4ATDMA0090

 

Waar moet ik aan denken wat een oorzaak van die ruis zou kunnen zijn?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De upstream ziet er ook niet goed uit. Ruis aanwezig en vermogen overschrijdt kritiek niveau van 51 dBmV.

 

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

 

De aansluitkabel tussen splitter en modem kan het beste vervangen worden. Ziggo kan een nieuwe kabel (IEC/F) kosteloos toesturen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Dat kan het zeker zijn @tobiastheebe is het gelukt om de tip op te volgen @Rivierbootcapit
 

Rivierbootcapit
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jos en @tobiastheebe ik heb de instructies opgevolgd. Losgehaald en weer goed vast gemaakt. Tevens had ik nog een oudere nooit gebruikte kabel liggen van AOP naar Modem die echter helemaal niet goed werkte.

Ondertussen heb ik via Ziggo support (chat in de Ziggo App) een nieuwe kabel aangevraagd.

 

De melding is gisteren avond nadat ik het gewijzigd had nog een keer voorgekomen:

Tijd Prioriteit Omschrijving

27/08/2021 16:59:19noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 20:15:57criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 18:24:58noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 18:23:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:22FoutMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 16:36:12noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 16:28:10Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 16:17:38noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:19:54criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:19:38Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:19:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:17:42Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:14:23criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:03:54Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:03:8noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:03:1Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:03:1criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:02:28Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:02:28criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/08/2021 15:02:4Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Deze waardes zijn van net en ik kan niet echt beoordelen of deze beter zijn. Naar mijn idee ziet het er niet direct anders uit:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16100000002.940256 qam2
2602000000338256 qam1
36180000002.538256 qam3
46260000002.538256 qam4
56340000002.438256 qam5
66420000001.938256 qam6
76500000001.538256 qam7
86580000001.738256 qam8
96660000001.738256 qam9
106740000001.938256 qam10
11682000000238256 qam11
12690000000238256 qam12
136980000002.238256 qam13
147060000002.438256 qam14
157140000002.438256 qam15
167220000002.538256 qam16
177300000002.238256 qam17
18738000000238256 qam18
19746000000238256 qam19
20754000000238256 qam20
217620000001.738256 qam21
227700000001.738256 qam22
237780000001.538256 qam23
247860000001.238256 qam24


Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked40.3170
2Locked38.9150
3Locked38.6220
4Locked38.6200
5Locked38.9290
6Locked38.9300
7Locked38.6460
8Locked38.6450
9Locked38.6420
10Locked38.9380
11Locked38.9250
12Locked38.9390
13Locked38.9380
14Locked38.9320
15Locked38.6350
16Locked38.6420
17Locked38.9630
18Locked38.9630
19Locked38.9560
20Locked38.6520
21Locked38.9510
22Locked38.9410
23Locked38.9390
24Locked38.6440

 

Rivierbootcapit
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Upstream er ook nog even bij, dat paste niet meer in het vorige bericht

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15199997445512064 qam2
23600000045512064 qam4
34450000045512064 qam3
45880000045512064 qam1


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0020
4ATDMA000

0

 

Is het mogelijk is aan te geven over deze waardes?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zowel de downstream als de upstream zien er nu een stuk beter uit. Geen overmatige ruis meer in de downstream en veel beter vermogen in de upstream. Mogelijk levert de nieuwe IEC/F-kabel nog een verdere verbetering op.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Rivierbootcapit we gaan de goede kant dus op! Laat je weten als de nieuwe kabel er is en je deze hebt weten aan te sluiten? We zijn erg benieuwd! 

Rivierbootcapit
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het ziet er inderdaad beter uit. Ik wacht nog op een koppelstukje dat vanuit Ziggo support toegestuurd wordt.

Op het modem zit een schroefdraad waar de stekker van de AOP kabel op zit. De geleverde kabel bevat geen schroefdraad en zit daarom niet goed vast. Ik heb dus nog even de oude kabel ertussen totdat ik het koppelstukje heb. Hopelijk zorgt dat koppelstukje er niet voor dat de verbinding weer minder wordt.

Zodra ik het via de post ontvangen heb zal ik een update in dit topic zetten. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Rivierbootcapit,

Super dat het er nu beter uitziet! Er zijn zo te zien nog een aantal aansluitmaterialen  naar jou onderweg. Binnen 3 a 4 werkdagen moet je deze met de post ontvangen. Laat je weten wat je bevindingen zijn nadat je deze nieuwe materialen hebt aangesloten?

Rivierbootcapit
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zie inderdaad dat er nog iets onderweg is. De geleverde kabel was niet de juiste en dat bleef ook niet zitten. 
Hopelijk kan ik het met wat nog onderweg is oplossen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Rivierbootcapit Het zou mooi zijn als het met de nieuwe aansluitmaterialen is opgelost. Zo niet, dan helpen we hier graag verder. 😉

Rivierbootcapit
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ondertussen heb ik de verdeelstekker gehad die op het AOP ingestoken wordt. Die heb ik vervangen. 
Aan de kabels heb ik niks omdat de kabel aan de modem kant geschroefd moet worden. Met de bijgeleverde kabel is dat niet mogelijk. 
Het bijgeleverde verloopstuk past niet op de kabel en kan ik niet gebruiken tenzij ik iets mis? 
foto bijgevoegd. Ik zal dadelijk de waardes van het modem toevoegen met de nieuwe verdeelstekker. 

Rivierbootcapit
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De gegevens van het modem:

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

23/09/2021 15:41:32noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:22FoutMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/09/2021 15:28:4criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/09/2021 15:27:43Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/09/2021 15:27:39Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/09/2021 15:27:39criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/09/2021 15:27:38Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/09/2021 15:27:38criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/09/2021 15:27:38Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/09/2021 16:51:3noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/09/2021 16:50:16Let op!LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/09/2021 01:21:38criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/09/2021 01:20:38criticalDHCP FAILED - Request sent, No response;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/09/2021 01:19:11FoutMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/09/2021 01:18:37criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d5;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/09/2021 01:18:17FoutMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/09/2021 01:17:32criticalDHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/09/2021 01:14:47criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/09/2021 01:14:33FoutMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/09/2021 01:12:57criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16100000002.740256 qam2
26020000002.938256 qam1
36180000002.538256 qam3
46260000002.538256 qam4
56340000002.238256 qam5
66420000001.738256 qam6
76500000001.438256 qam7
86580000001.438256 qam8
96660000001.238256 qam9
106740000001.438256 qam10
116820000001.538256 qam11
126900000001.538256 qam12
136980000001.738256 qam13
147060000001.938256 qam14
15714000000238256 qam15
16722000000238256 qam16
177300000001.738256 qam17
187380000001.538256 qam18
197460000001.538256 qam19
207540000001.538256 qam20
217620000001.238256 qam21
227700000001.438256 qam22
237780000001.238256 qam23
24786000000138256 qam24



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked40.340
2Locked38.900
3Locked38.940
4Locked38.960
5Locked38.650
6Locked38.950
7Locked38.940
8Locked38.940
9Locked38.600
10Locked38.650
11Locked38.950
12Locked38.660
13Locked38.950
14Locked38.950
15Locked38.960
16Locked38.940
17Locked38.660
18Locked38.950
19Locked38.950
20Locked38.950
21Locked38.900
22Locked38.960
23Locked38.960
24Locked38.960

 

Rivierbootcapit
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gebundelde upstream-kanalenKanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
15200006345512064 qam2
23600000045512064 qam4
34450000045512064 qam3
45880000045512064 qam1


Gebundelde upstream-kanalenKanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De geleverde IEC/F-kabel heeft aan de F-zijde (rode ring) een zogenaamde push-on connector, deze beschikt niet over schroefdraad. Je moet de stekker met rode ring krachtig op de aansluiting van het modem drukken.

Rivierbootcapit
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan ga ik het vandaag of morgen nog met de kabel proberen. Overdag is het wat lastig testen aangezien we de verbinding nodig hebben voor ons werk.
De nieuwe stekker op het AOP zit erop maar heeft niet geholpen. Gisteren knalde de verbinding eruit tijdens een online presentatie die mijn vriendin aan het volgen was waarna met hakkelen en stoten een paar minuten duurde voor de boel weer functioneerde.

 

Rivierbootcapit
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ondertussen heb ik de stekker op het AOP en de kabel tussen AOP en Modem vervangen. Toch zie ik nog wel foutmeldingen terug komen:

 

Tijd Prioriteit Omschrijving

15/10/2021 09:20:26noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/10/2021 12:14:7criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:21FoutMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/10/2021 18:02:30criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/10/2021 07:28:15Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/10/2021 20:39:13criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/10/2021 12:55:28Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/10/2021 14:31:6criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/10/2021 12:06:58Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/10/2021 16:01:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03/10/2021 00:24:2noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03/10/2021 00:23:18Let op!LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:21FoutMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/09/2021 21:49:20criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/09/2021 09:40:32noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/09/2021 11:56:21criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/09/2021 15:41:32noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:22FoutMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/09/2021 15:28:4criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/09/2021 15:27:43Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:a9:0b:c3;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6d:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16100000004.540256 qam2
26020000004.538256 qam1
36180000004.140256 qam3
4626000000438256 qam4
56340000003.738256 qam5
66420000003.238256 qam6
7650000000338256 qam7
86580000003.238256 qam8
96660000003.738256 qam9
10674000000438256 qam10
116820000004.140256 qam11
12690000000438256 qam12
13698000000440256 qam13
14706000000438256 qam14
157140000003.938256 qam15
16722000000438256 qam16
177300000003.940256 qam17
187380000003.738256 qam18
19746000000440256 qam19
20754000000440256 qam20
217620000003.738256 qam21
227700000003.540256 qam22
237780000003.238256 qam23
247860000002.938256 qam24



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked40.3470
2Locked38.9120
3Locked40.3390
4Locked38.9510
5Locked38.9530
6Locked38.6620
7Locked38.9980
8Locked38.9560
9Locked38.9530
10Locked38.9420
11Locked40.3440
12Locked38.9460
13Locked40.3340
14Locked38.9420
15Locked38.9340
16Locked38.9510
17Locked40.3550
18Locked38.9900
19Locked40.3700
20Locked40.3520
21Locked38.6760
22Locked40.9940
23Locked38.9980
24Locked38.61210
Rivierbootcapit
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En de upstream:

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15199997145512064 qam2
23600000045512064 qam4
34450000045512064 qam3
45880000046.5512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

      
1ATDMA0030
2ATDMA0040
3ATDMA0010
4ATDMA0030
      

 

Misschien kan iemand iets vinden van de waardes die er nu zijn. Ik kan hier niet uit opmaken of het nu beter, hetzelfde of slechter is? 

Uitgelicht topic