Hierbij enkele foto's om een idee te krijgen.
Het AOP is 3 jaar geleden van een update voorzien.
De kabel naar het modem is vrij kort.
Vanaf het modem gaat er een netwerk kabel naar een switch en naar netwerk wandcontact dozen vanwaar de kabel in een stuk naar diverse kamers in de woning loopt.
Dit zit er zo ook al 3 jaar in zonder dat we iets gewijzigd hebben en het heeft ook altijd goed gewerkt.
De upstream waardes
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 51999842 | 52.5 | 5120 | 64 qam | 2 |
2 | 36000000 | 54 | 5120 | 64 qam | 4 |
3 | 44500000 | 53.3 | 5120 | 64 qam | 3 |
4 | 58800000 | 51.5 | 5120 | 64 qam | 1 |
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | ATDMA | 0 | 0 | 7 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 12 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 7 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 9 | 0 |
Waar moet ik aan denken wat een oorzaak van die ruis zou kunnen zijn?