@MR_CHIP Contractueel zal het inderdaad kloppen (met die minimaal 80% van de snelheid, en in dit geval een constante end-2-end afwijking van -6%, ookal komt 100% binnen via coax), voordat het Sagemmodem er was kon het ook met de connectbox. Ziggo zegt niet van kleine lettertjes te houden in de communicatie 😉 Niet heel geloofwaardig op deze manier, klanten kunnen de beloofde dienst zoals geadverteerd gewoon geleverd krijgen met het nieuwe modem. En door de kleine lettertjes ontgaat Ziggo alsnog een verplichting die ik bij een geadverteerde belofte vind horen. Het kan namelijk gewoon heel simpel, zonder ziggo op hoge retentie kosten te jagen.
Vind ik het netjes om klanten ongelijk te behandelen qua levering van dezelfde dienst. Nee dat niet. Terwijl het opgelost kan worden en zelfs klanten langer kan binden. Positief verrast worden, dat soort dingen.
Nu denk ik misschien toch: Zal ik voor glas internet gaan met een modem met 2,5 gbit poort? Het komt hier al snel en hoef ik niet meer op de kleine lettertjes van Ziggo te letten.
Upload heeft dan ook gelijk een upgrade. Dat kan natuurlijk ook.