Hoi.
Ben over van KPN naar Ziggo.
Nu kon ik via de fritzbox middels vpn inloggen in mijn thuisnetwerk.
Op de iphone moest ik dan eerst het eea instellen, wat correspondeerde met instellingen in de fritzbox.
Daarna was t op de iphone vpn aanzetten en ik kon elk 192.168.178.xx adres bereiken.
Daar kon ik dan alle apparatuur zoals nas en raspberry pi benaderen via de interne ip adressen.
Hoe doe ik dit via de connect box?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het SmartWifi modem beschikt niet over een ingebouwde VPN-server.
Je zult ófwel op een ander apparaat (zoals een eigen router of de genoemde NAS of Raspberry Pi) een VPN-server moeten installeren óf de benodigde applicaties/services bereikbaar maken via port forwarding. Als je de FRITZ!Box nog hebt c.q. deze was niet in bruikleen bij KPN, dan kun je deze opnieuw gebruiken achter het modem (in bridge mode) en zoals vanouds van VPN gebruik maken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het SmartWifi modem beschikt niet over een ingebouwde VPN-server.
Je zult ófwel op een ander apparaat (zoals een eigen router of de genoemde NAS of Raspberry Pi) een VPN-server moeten installeren óf de benodigde applicaties/services bereikbaar maken via port forwarding. Als je de FRITZ!Box nog hebt c.q. deze was niet in bruikleen bij KPN, dan kun je deze opnieuw gebruiken achter het modem (in bridge mode) en zoals vanouds van VPN gebruik maken.
Hoi.
Dank voor je snelle reactie.
Het is een bruikleen router helaas.
Dat is een tegenvaller, ik zal dan idd iets anders moeten verzinnen.
Een mogelijkheid kan zijn om PiVPN (wireguard) op een RaspberryPi installeren. Hoef je alleen 1 portforward regel aan te maken in de Connectbox. Wireguard VPN tunnel is lichter in CPU gebruik en ook nog eens sneller dan op basis van OpenVPN.
Hoi
daar had ik ook al over gelezen
was inmiddels met vnc bezig en had dat op de pi gezet
vnc server loopt daarop
nu kan ik met vnc viewer op de laptop inloggen.
alleen nog niet van buitena
hier ben ik nu mee aan t knutselen
dit moet middels een open poort.
die heb ik inmiddels aangemaakt
alleen nu nog zien dat ik er met vnc ook inkom
dat lukt nog niet
denk dat ik nog iets verkeerd doe
Kun je een screenshot plaatsen van de port forwarding-regel?
VNC luistert normaliter op TCP 5900. Je kunt via bijvoorbeeld deze site controleren of de (externe) poort vanaf internet bereikbaar is.
Hoi
ah
moet t soms die poort zijn?
is dat soms een vast nummer voor vnc ?
ik had zelf een nummer gekozen ipv 5900
las idd ook al over dit poortnummer.
dan zal ik eerst het nummer aanpassen en nog es checken
dank voor de tip
Je kunt zowel intern als extern de poort wijzigen, ik zou dit alleen extern aanpassen, dus alleen in de forwarding-regel op de router. Wanneer je extern verbinding maakt moet je uiteraard de eigen poort opgeven.
Via vnc werkt het nu goed
Dank voor de tips
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.