Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Rawils wrote:
Even een aanvulling op mijn eigen reactie:
Ondertussen staat het modem in Bridge modus en heb ik het Linksys Velop systeem geïnstalleerd met drie nodes waarvan de hoofdnode, dus de router, beneden in de trapkast staat achter de connectbox (Compal). De twee andere nodes staan op de tweede verdieping, eentje op de slaap/werkkamer aan de zuidkant en een andere op de slaapkamer aan de noordkant. Ze zijn allen bedraad aangesloten zodat de volledige WiFi-bandbreedte voor de wireless devices kan worden gebruikt. Ik kan zeggen dat het voortreffelijk werkt en de routerfunctionaliteit net zo goed is als dat van een "gewone" Linksys of ander merk router en is deze op zowel de smartphone middels een app alswel gewoon via een webinterface te benaderen. Beide manieren hebben hun voordelen, de webinterface is net even uitgebreider.
Zo heb ik al mijn "vaste" devices een vast IP-adres gegeven middels de reserveringsmogelijkheid en dat werkt erg goed en zijn de namen gewoon zichtbaar en kun je die naar believen ook aanpassen.
Qua snelheid ben ik ook zeer tevreden en haal ik gewoon de max snelheid die ik heb, 250 mbps down en 25 mbps up gemeten met Speedtest.net. En dan zitten er twee switches tussen. Eén vijfpoorts switch vlak achter de eerste node en boven nog een vijfpoorts switchje waarop mijn desktop PC, twee netwerkprinters en de tweede en derde node op zijn aangesloten. Dan staat er beneden bij de TV-hoek ook nog een switch voor de TV, internettuner, Humax ontvanger, Yamaha receiver en BD speler. En in het hele huis goed WiFi bereik met één SSID.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.