1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sjors

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mesh systeem icm Mediabox XL

Ik overweeg om een mesh systeem aan te schaffen om een betere Wifi netwerk te krijgen. Ik heb nu een Devolo systeem als Wifi versterker maar daar krijg ik niet overal een goede ontvangst.
Ik heb een Ziggo router (Cisco EPC 3928).
Moet ik ergens nog rekening mee houden? En hoe verbind je een Mesh systeem met het Ziggo netwerk? En welk Mesh systeem werkt het beste in combinatie met mijn netwerk?

Alvast dank,

Sjors
25 Reacties 25
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Door Bugs en de Forum software zal mijn eerdere reaktie op Rawils pas later terugkomen.
Opnieuw intikken is nu net even een brug te ver.
Sorry voor het ongemak.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Rawils Het ligt er aan of je zaken als Parentcontrol en dergelijke gaat gebruiken. Voor een apparatenlijst en het instellen van tijden kan het handig zijn. Is el erg gebruiksvriendelijk via de app.
Nu ik de Linksys toch heb, wil ik hem eigenlijk wel als hoofdrouter gaan gebruiken. Je kan er hetzelfde mee als met de Cisco-router, plus nog wat meer.
Rawils

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor jullie reactie, hahn en acoster.
@ acoster, dit zijn exact ook mijn gedachten, ik ga het modem in Bridge modus laten zetten.
Rawils

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Even een aanvulling op mijn eigen reactie:

Ondertussen staat het modem in Bridge modus en heb ik het Linksys Velop systeem geïnstalleerd met drie nodes waarvan de hoofdnode, dus de router, beneden in de trapkast staat achter de connectbox (Compal). De twee andere nodes staan op de tweede verdieping, eentje op de slaap/werkkamer aan de zuidkant en een andere op de slaapkamer aan de noordkant. Ze zijn allen bedraad aangesloten zodat de volledige WiFi-bandbreedte voor de wireless devices kan worden gebruikt. Ik kan zeggen dat het voortreffelijk werkt en de routerfunctionaliteit net zo goed is als dat van een "gewone" Linksys of ander merk router en is deze op zowel de smartphone middels een app alswel gewoon via een webinterface te benaderen. Beide manieren hebben hun voordelen, de webinterface is net even uitgebreider.

Zo heb ik al mijn "vaste" devices een vast IP-adres gegeven middels de reserveringsmogelijkheid en dat werkt erg goed en zijn de namen gewoon zichtbaar en kun je die naar believen ook aanpassen.

Qua snelheid ben ik ook zeer tevreden en haal ik gewoon de max snelheid die ik heb, 250 mbps down en 25 mbps up gemeten met Speedtest.net. En dan zitten er twee switches tussen. Eén vijfpoorts switch vlak achter de eerste node en boven nog een vijfpoorts switchje waarop mijn desktop PC, twee netwerkprinters en de tweede en derde node op zijn aangesloten. Dan staat er beneden bij de TV-hoek ook nog een switch voor de TV, internettuner, Humax ontvanger, Yamaha receiver en BD speler. En in het hele huis goed WiFi bereik met één SSID.
DaanEde

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Rawils wrote:
Even een aanvulling op mijn eigen reactie:

Ondertussen staat het modem in Bridge modus en heb ik het Linksys Velop systeem geïnstalleerd met drie nodes waarvan de hoofdnode, dus de router, beneden in de trapkast staat achter de connectbox (Compal). De twee andere nodes staan op de tweede verdieping, eentje op de slaap/werkkamer aan de zuidkant en een andere op de slaapkamer aan de noordkant. Ze zijn allen bedraad aangesloten zodat de volledige WiFi-bandbreedte voor de wireless devices kan worden gebruikt. Ik kan zeggen dat het voortreffelijk werkt en de routerfunctionaliteit net zo goed is als dat van een "gewone" Linksys of ander merk router en is deze op zowel de smartphone middels een app alswel gewoon via een webinterface te benaderen. Beide manieren hebben hun voordelen, de webinterface is net even uitgebreider.

Zo heb ik al mijn "vaste" devices een vast IP-adres gegeven middels de reserveringsmogelijkheid en dat werkt erg goed en zijn de namen gewoon zichtbaar en kun je die naar believen ook aanpassen.

Qua snelheid ben ik ook zeer tevreden en haal ik gewoon de max snelheid die ik heb, 250 mbps down en 25 mbps up gemeten met Speedtest.net. En dan zitten er twee switches tussen. Eén vijfpoorts switch vlak achter de eerste node en boven nog een vijfpoorts switchje waarop mijn desktop PC, twee netwerkprinters en de tweede en derde node op zijn aangesloten. Dan staat er beneden bij de TV-hoek ook nog een switch voor de TV, internettuner, Humax ontvanger, Yamaha receiver en BD speler. En in het hele huis goed WiFi bereik met één SSID.


Ik heb ook zo'n set maar aangesloten in bridge mode met de Ziggo modem als router.
Wifi van Ziggo modem/router uitgezet. Bij mij was het essentieel de drie Velop nodes op dezelfde switch (die in de Ziggo modem/router) aan te sluiten maar dan werkt alles supersnel en naadloos.
@webcare: graag meer aandacht voor Multiroom wifi bij jullie tips over Wifi. Dit biedt dé oplossing voor veel dekkings- en roamingproblemen die veel mensen ervaren. Het kost wel even wat maar het levert zoveel plezier op voor iedereen in huis. (Het mooiste zou zijn dat de connectbox deze technologie gaat ondersteunen en dat je naar behoefte meer nodes kan toevoegen binnen hetzelfde SSID. Veel beter dan een booster met een extra SSID)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je mag van de Helpdesk niet verwachten dat ze hier verstand van hebben.
Het gaat over je eigen network setup.
Bij Ziggo zakelijk zijn ze wel al met ondersteunde Mesh netwerken bezig.
Bij de consument (nog?) niet.
You're on your own, met dit soort ontwikkelingen. Deze Community kan een uitkomst betekenen. Andere klanten die idem hebben, bv.

Tenzij je toevallig iemand treft. via Chat of telefoon, of ............................. ander support kanaal.
Dat kan ook nog.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic