1
Vraag
2
Reageer en help mee
DB81NA

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mesh of Airport

 

Hallo allemaal,

 

Ik heb in mijn woning nu het volgende:  Vanaf het modem lopen er 3 utp kabels naar 1) woonkamer, 2) slaapkamer 1e verdieping, 3) zolder.

 

In mijn woonkamer en slaapkamer heb ik de utp kabel direct aangesloten op een AirPort Extreme en in de slaapkamer op een Airport express. Gemiddeld haal ik een snelheid van rond de 185 down beneden en bekabeld gewoon 240.

 

Ik zit er nu aan te denken om mijn airports te vervangen voor een Mesh systeem.

 

Wat raden jullie aan? 

 

9 Reacties 9
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @DB81NA

Begrijpelijk dat je eerst wat informatie wilt inwinnen, voordat je je gehele thuisnetwerk gaat wijzigen. Je zit hier aan het goede adres! 
@Be rt, @Rohid en @EnergieBoy hebben jullie nog tips of adviezen waaraan @DB81NA wat heeft? 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
DB81NA wrote:

 

 

 

Wat raden jullie aan? 

 

Niets doen, je haalt nu heel acceptabele wifi snelheden.

 

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Mesh is beter. Heeft ook de nieuwe wifi standaard. Zelf heb ik ook airport maar neem waarschijnlijk linksys. Dit omdat apple geen airport meer maakt (als ik het goed heb).

DB81NA
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Andre Verbeek wrote:

Mesh is beter. Heeft ook de nieuwe wifi standaard. Zelf heb ik ook airport maar neem waarschijnlijk linksys. Dit omdat apple geen airport meer maakt (als ik het goed heb).

welke linksys neem je? Ik zag nu de zing aanbieding namelijk 🙂

 

Ik heb mijn airports verkocht. Merkte de laatste tijd wat conflicten met mijn sonos en bekabelde tv.

 

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Linksys velop duo. Bedraad aansluiten en knallen met de wifi 🙂

DB81NA
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik twijfel een beetje tussen de Netgear ORBI en Velop. Ook zag ik dus op de community dat ik de M4 voor 100 kan aanschaffen.

 

Ik merk nu de airports eruit zijn dat mijn wifi wel een stuk minder stabiel is. Dus nu puur WIFI via het Ziggo modem. pagina’s op de iPhone laden langzamer, Netflix duurt langer om op te starten etc. 

Ziggo speedtest geeft op mijn MacBook nog steeds 240 beneden aan als upload.

 

Vriend van mij die Ziggo monteur is gaf aan dat de M4 voldoende moet zijn. Ik wil toch wel wat mee investeren als het nodig is en zoek vooral kwaliteit. 

 

Ik hoor het graag van jullie en bedankt voor het meedenken.

 

DB81NA
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oh ja ik heb trouwens op elke verdieping netwerk kabels aangelegd dus ik zou het ook bedraad kunnen doen. 

Is een accespoint dan geen beter idee?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is een keuze, ik heb op een paar plaatsen het Acces Point van Ziggo en dat gaat prima.

1 kun je kopen, meerdere kun je huren voor € 1,00 per maand per stuk, zij hebben ook nog 4 UTP uitgangen voor een bekabelde verbinding.

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel-lenen

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik draai op een Wifi Mesh en die heb ik wel bekabeld en door de bekabeling kan je ook extra switches of router plaatsen. 
 

De Wifi Mesh 1 is verbonden in de Gang met UTP naar Modem, ik heb er 1 in de slaapkamer met utp vanuit meterkast naar mesh systeem en ik heb er 1 die nu loos is omdat het hele huis goed bereik heeft.

 

Snelheden zijn goed rond de 420 mbps down bekabeld en +/- 39 mbps up

 

Met Wifi zit ik in de woonkamer op Iphone en Ipad op gemiddeld 375 mbps daar schomelt hij meest tussen.

Apparaten verbinden sneller als modem wifi, ik mag niet klagen.

 

Ik heb ook nog een wifibooster zoals @Be rt  aangeeft in huis en een Extra Wifi Punt Stopcontact, beide liggen nu even in de kast omdat Wifi Mesh even voldoet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic