Vraag
Reacties
Oplossing
JSpaanjaars
Level 1

Mesh netwerk van linksys routers

Beste Ziggo community,

Sinds een paar dagen probeer ik een mesh-netwerk op te zetten in mijn huis. Ik gebruik hiervoor een LAN-LAN verbinding met een Linksys WRT1900ACS als hoofd-router met IP: ‘-.1.1’ en een Linksys WRT54GL  als access-point met IP: ‘-.1.2’. De DHCP-server van de WRT54GL is uitgeschakeld en de twee routers hebben allebei hetzelfde wpa2-psk wachtwoord en SSID. Op dit moment werkt het netwerk op mijn telefoon als een mesh-netwerk maar dit is niet het geval met alle apparaten in het huis. Mijn vraag is of het eigenlijk wel mogelijk is om een mesh-netwerk op te zetten met de producten die ik nu heb en zo ja, Hoe moet ik dit aanpakken?

Met vriendelijke groet,

Joep Spaanjaars

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RodneyFortuna
Level 10

Er zijn al heel wat vragen geweest over Mesh op dit forum 

topic 1 Icm met connectbox

topic 2 Icm met mediabox XL

Ik zelf heb alles via een eigen router lopen (mikrotik RB 3011) 1 wifi modem heb ik in de slaapkamer staan en de andere in de woonkamer met andere namen, zodat ik makkelijk zelf kan overschakelen 2.4 of 5 van de slaapkamer of woonkamer.

Hoop dat je iets hebt aan deze informatie, zodat je verder kan.

Bekijk in context

0 Kudos
1 Reactie 1
RodneyFortuna
Level 10

Er zijn al heel wat vragen geweest over Mesh op dit forum 

topic 1 Icm met connectbox

topic 2 Icm met mediabox XL

Ik zelf heb alles via een eigen router lopen (mikrotik RB 3011) 1 wifi modem heb ik in de slaapkamer staan en de andere in de woonkamer met andere namen, zodat ik makkelijk zelf kan overschakelen 2.4 of 5 van de slaapkamer of woonkamer.

Hoop dat je iets hebt aan deze informatie, zodat je verder kan.

0 Kudos