Beste Ziggo community,
Sinds een paar dagen probeer ik een mesh-netwerk op te zetten in mijn huis. Ik gebruik hiervoor een LAN-LAN verbinding met een Linksys WRT1900ACS als hoofd-router met IP: ‘-.1.1’ en een Linksys WRT54GL als access-point met IP: ‘-.1.2’. De DHCP-server van de WRT54GL is uitgeschakeld en de twee routers hebben allebei hetzelfde wpa2-psk wachtwoord en SSID. Op dit moment werkt het netwerk op mijn telefoon als een mesh-netwerk maar dit is niet het geval met alle apparaten in het huis. Mijn vraag is of het eigenlijk wel mogelijk is om een mesh-netwerk op te zetten met de producten die ik nu heb en zo ja, Hoe moet ik dit aanpakken?
Met vriendelijke groet,
Joep Spaanjaars
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er zijn al heel wat vragen geweest over Mesh op dit forum
topic 1 Icm met connectbox
topic 2 Icm met mediabox XL
Ik zelf heb alles via een eigen router lopen (mikrotik RB 3011) 1 wifi modem heb ik in de slaapkamer staan en de andere in de woonkamer met andere namen, zodat ik makkelijk zelf kan overschakelen 2.4 of 5 van de slaapkamer of woonkamer.
Hoop dat je iets hebt aan deze informatie, zodat je verder kan.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er zijn al heel wat vragen geweest over Mesh op dit forum
topic 1 Icm met connectbox
topic 2 Icm met mediabox XL
Ik zelf heb alles via een eigen router lopen (mikrotik RB 3011) 1 wifi modem heb ik in de slaapkamer staan en de andere in de woonkamer met andere namen, zodat ik makkelijk zelf kan overschakelen 2.4 of 5 van de slaapkamer of woonkamer.
Hoop dat je iets hebt aan deze informatie, zodat je verder kan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.