1
Vraag
2
Reacties
xepcoh

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Mesh netwerk gecombineerd met smartpods of wifi booster

Hallo,

 

Ik heb sinds vorig jaar een Mesh netwerk met 3 TP-link Deco M4 devices. Na wat aanloop  problemen, ben ik nu ronduit tevreden, er is echte één maar. Helaas redden die het niet tot aan mijn terras in de tuin, die ligt 15 meter verder op en ook verlaagd onderaan een talud naar het water. Nu het mooie weer in aantocht is, zou ik daar ook graag WIFI hebben voor een eventuele thuiswerkplek.

 

Nu heb ik nog een (oude ziggo) wifi booster via stopcontact ongebruikt in de la liggen en vorige maand heb ik ongevraagd (want niet nodig dacht ik) 2 SmartWifi pods  van Ziggo gekregen (blijkt standaard te zijn bij een zakelijk abonnement) en denk er nu over of die wifi booster of die pods aan te sluiten in een tuinhuisje bij dat terras, zodat ik daar ook een goed werkende WIFI heb. En dus mijn vraag: Is een Mesh netwerk te combineren met een WIFI booster of de smartpods?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Voor een goede werking van de Deco's, moet de wifi van het modem uitstaan.

 

Voor de werking van de SmartWifi spots, moet de wifi van het modem aanstaan en de SmartWifi ingeschakeld in de wifi instellingen.

 

Dit werkt dus in het geheel niet samen.

Als je ze beiden aan hebt, dan heb je 2 verschillende mesh netwerken, maar wie weet, kan je apparatuur er wel mee overweg en heb je overal wifi verbinding als je in beide mesh systemen exact dezelfde wifinaam/SSID en beveiligingssleutel.

 

Ik zou het gewoon proberen.

Werkt het niet goed, kun je kiezen, of het pods aantal uitbreiden of het Deco's aantal uitbreiden.

is de keuze moeilijk, dan zou ik het pods aantal uitbreiden, die hebben betere specificaties.

 

Ben benieuwd wat uiteindelijk de oplossing is voor je vraag.

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

U zou b.v. een extra Deco kunnen huren/kopen en die aan uw huidige wifi netwerk toevoegen, om het bereik richting de tuin te verbeteren. U zou ook een Deco m.b.v. een powerline adapter kunnen verbinden, waardoor deze verder weg kan staan van de andere Deco's.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Bekijk in context

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@xepcoh ,

 

De makkelijkste manier is vaak die van de minste weerstand 😊

 

Als je een stroompunt hebt in het tuinhuisje kan dit mogelijk werken.

Wat jij al zelf zegt die oude ( stopcontact ) booster aansluiten mét netwerkkabel op je Hoofddeco en in het tuinhuisje ( de tweede ) met daarop een van de Deco M4 ook middels netwerkkabel.

 

Zet wel ook de wifi uit op die stopcontact booster.

 

Wat je zo feitelijk doet is de mesh 'uit elkaar' trekken en middels netwerkkabel weer samenvoegen ( ethernet backhaul ).

 

Laat je het ons weten?

 

 

Groet,

 

Bam

Bekijk in context

6 Reacties 6
MrRonny

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hoi,

 

Je kan een powerline of pods gebruiken als je een Deco M4 gebruikt , echter je kan ze alleen niet laten samen werken. Deco heeft eigen eco systeem en Ziggo Pods * die witte zeshoekige cupcakes werken alleen met modem  en powerline werkt voor zichzelf. 

 

Groet,

 

MrRonny 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Voor een goede werking van de Deco's, moet de wifi van het modem uitstaan.

 

Voor de werking van de SmartWifi spots, moet de wifi van het modem aanstaan en de SmartWifi ingeschakeld in de wifi instellingen.

 

Dit werkt dus in het geheel niet samen.

Als je ze beiden aan hebt, dan heb je 2 verschillende mesh netwerken, maar wie weet, kan je apparatuur er wel mee overweg en heb je overal wifi verbinding als je in beide mesh systemen exact dezelfde wifinaam/SSID en beveiligingssleutel.

 

Ik zou het gewoon proberen.

Werkt het niet goed, kun je kiezen, of het pods aantal uitbreiden of het Deco's aantal uitbreiden.

is de keuze moeilijk, dan zou ik het pods aantal uitbreiden, die hebben betere specificaties.

 

Ben benieuwd wat uiteindelijk de oplossing is voor je vraag.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gezien de afstand  zal elke willekeurige wifi accespunt voldoen. De afstand zal vermoedelijk hoe dan ook te groot zijn om van mesh functies profijt te hebben. De pods zullen slecht onderling communiceren tenzij er 1 bij de buitenmuur wordt geplaatst.

 

 

Gaat er een aparte stroom groep/draad direct naar het tuinhuisje dan de powerline daarop toepassen, dus echt de fysieke draad gebruiken voor het basis station, en in het tuinhuisje de andere adapter. 

Een netwerkkabel via een pvc pijp naar dat tuinhuisje daar een extra Deco unit is in mijn ogen nog beter maar dat zal mogelijk lastig zijn of niet wenselijk.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

U zou b.v. een extra Deco kunnen huren/kopen en die aan uw huidige wifi netwerk toevoegen, om het bereik richting de tuin te verbeteren. U zou ook een Deco m.b.v. een powerline adapter kunnen verbinden, waardoor deze verder weg kan staan van de andere Deco's.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@xepcoh ,

 

De makkelijkste manier is vaak die van de minste weerstand 😊

 

Als je een stroompunt hebt in het tuinhuisje kan dit mogelijk werken.

Wat jij al zelf zegt die oude ( stopcontact ) booster aansluiten mét netwerkkabel op je Hoofddeco en in het tuinhuisje ( de tweede ) met daarop een van de Deco M4 ook middels netwerkkabel.

 

Zet wel ook de wifi uit op die stopcontact booster.

 

Wat je zo feitelijk doet is de mesh 'uit elkaar' trekken en middels netwerkkabel weer samenvoegen ( ethernet backhaul ).

 

Laat je het ons weten?

 

 

Groet,

 

Bam

xepcoh
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank allen voor de oplossing en dank allen voor simpele dingen simpel te houden. Het aantal Deco's heb ik uitgebreid, heb er eentje op Marktplaats, nieuw en ongebruikt, op de kop weten te tikken. De nieuwe en ongebruikte pods voor dezelfde prijs op Marktplaats verkocht.  Ik heb nu prima wifi tot ver in mijn tuin, met dit mooie weer heb ik al de nodige thuiswerkdagen aan het water achter de rug.

 

Groet Ron

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic