Vraag
Reacties
Oplossing
rps68
Level 1

Mesh WiFi (Netgear orbi) mogelijkheden

Ik heb een mesh WiFi set aangeschaft (netgear orbi) nu heb ik 3 mogelijkheden voor gebruik.

1. Connectbox Giga in bridge laten zetten en WiFi via netgear orbi

2. WiFi op Connectbox Giga uitzetten en WiFi via netgear orbi (Connectbox Giga laat ik dan niet in de Bridge modus zetten)

3. Connectbox WiFi aan en Netgear Orbi er gewoon achterzetten met alle WiFi zelfde SSID (dus Connectbox en Orbi met zelfde netwerknaam voor WiFi); immers Ziggo heeft vorig jaar augustus gratis en automatisch een update voor mesh WiFi naar alle connectboxen gestuurd.

Wat zouden jullie adviseren?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Beste voor Wifi Mesh is modem wifi overnemen naar Mesh dan heb je geen apparaten die opnieuw moeten inloggen. Daarna zet je het Modem Wifi uit, want dit gaat storen op Wifi Mesh. De Lan Poorten kan je gewoon gebruiken, zo heb ik dat ook gedaan, 1 UTP naar de woonkamer, 1 UTP naar wifi Mesh TP Link Deco's en 1 UTP naar mijn TP-Links Switch, in de Switch lopen de kabels naar zolder voor Deco 3, 1 naar de slaapkamer voor Deco 2 en modem heeft Deco 1.

Dit zal de beste oplossing geven, en zet de Orbi's in Acces Point en niet in Router Modus dan krijg je conflict met je modem.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Beste voor Wifi Mesh is modem wifi overnemen naar Mesh dan heb je geen apparaten die opnieuw moeten inloggen. Daarna zet je het Modem Wifi uit, want dit gaat storen op Wifi Mesh. De Lan Poorten kan je gewoon gebruiken, zo heb ik dat ook gedaan, 1 UTP naar de woonkamer, 1 UTP naar wifi Mesh TP Link Deco's en 1 UTP naar mijn TP-Links Switch, in de Switch lopen de kabels naar zolder voor Deco 3, 1 naar de slaapkamer voor Deco 2 en modem heeft Deco 1.

Dit zal de beste oplossing geven, en zet de Orbi's in Acces Point en niet in Router Modus dan krijg je conflict met je modem.

jansmarcel
Level 16

@rps68  Optie 1 zou ik doen als als de routerfunctionaliteiten van de Orbi uitgebreider is dan die van de connectbox. Mocht je dat nodig hebben zou ik eerst bij Netgear uitzoeken of de functies die je nodig hebt zijn te vinden in de Orbi. 
Optie 2 Dit zou de voorkeur kunnen hebben als een naadloos wifi bereik de bedoeling is.
Optie 3 Dit zou kunnen, maar zou mijn voorkeur niet hebben omdat er dan kleine onderbrekingen in het wifi signaal kunnen zijn als je dichter bij het ene punt bent maar nog steeds binnen bereik van een andere. Dan heb je of een lage snelheid of hij schakelt niet automatisch over. Ik denk niet dat je dit zou willen.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@rps68 " immers Ziggo heeft vorig jaar augustus gratis en automatisch een update voor mesh WiFi naar alle connectboxen gestuurd."

Het mesh systeem van de Connectboxen werkt alleen met de Ziggo zeshoekige Smartwifi pods.